تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

نماینده پلدختر: درخواست مردم سیل زده رایگان شدن آب، برق و گاز است

نماینده مردم پلدختر در مجلس، استمهال وام‌ها، اسکان و رایگان شدن آب و برق و گاز تا ثبات زندگی و ساخت سریع زیرساخت‌ها و احیای جاده قدیم پلدختر به خرم آباد را درخواست مردم سیل زده این منطقه عنوان کرد.

کد خبر: ۲۳۹۸۸
۱۱:۲۷ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

دیدارنیوز - «حمیدرضا کاظمی» در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس شورای اسلامی با تشریح شرایط مردم سیل زده در پلدختر از رهبر معظم انقلاب برای صدور دستور حضور نیرو‌های مسلح، سپاه و ارتش و نیرو‌های جهادی در مناطق سیل زده قدردانی کرد.

وی با بیان این که اسباب و اثاثیه مردم این شهر در آب است، ادامه داد: گلایه سیلزدگان آن است که بیش از سه هزار نفر حدود ۲۰ ساعت در سیل محاصره بوده و بالای منازل خود هر لحظه غرق شدن خود را ملاحظه می‌کردند و انتظار داشتند که بالگردی برای نجات آن‌ها بیاید که این اتفاق رخ نداد.

نماینده پلدختر در مجلس اظهار داشت: ۱۴ هزار واحد مسکونی در این منطقه تخریب شده و ۱۰ روستا باید جا به جا شود، ارتباط ۴۰ روستا قطع شده است و حدود ۱۵ هزار واحد مسکونی و خانواده بدون اسباب و اثاثیه هستند، ۱۵۰۰ واحد تجاری نیز تخریب و یا دچار خسارت شده‌اند.

کاظمی ادامه داد: خساراتی به تمامی زیر ساخت‌ها به خصوص مسیر پلدختر به خرم آباد و کرمانشاه وارد شده است که به طور کلی این مسیر باز نشده است.

وی همچنین گفت: ۱۵ پل روستایی تخریب شده است، کلیه زیر ساخت‌ها مثل شبکه‌های آب، برق، گاز و تلفن قطع شده است که با کمک مسئولان فعلا وصل است، اما زیر ساخت‌ها از بین رفته است و بیش از ۳۵ روستا تاکنون قطع ارتباط هستند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش کشاورزی نیز زمین‌ها و باغات و مزارع و جاده‌های بین مزارع از بین رفته است، بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان خسارت به پلدختر وارد شده است.

وی ادامه داد: دغدغه مردم اسباب و اثاثیه شان است که همه در آب است، استمهال وام‌ها و اسکان مردم و رایگان شدن آب و برق و گاز تا ثبات زندگی مردم و ساخت سریع زیر ساخت‌ها و احیای جاده قدیم پلدختر به خرم آباد درخواست مردم است.

سیل اخیر در کشور، میزان خسارات وارده و چگونگی امدادرسانی به سیل زدگان در جلسه علنی امروز - یکشنبه - مجلس با حضور وزیران نیرو، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، رییس سازمان هواشناسی و رییس سازمان امداد و نجات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی