تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

نقشه دقیق و با کیفیت از آب‌گرفتگی وسیع در گمیشان و آق قلا

News Image Lead

سازمان نقشه برداری کشور تا کنون دو نقشه از مناطق سیل زده استان گلستان در تاریخ‎های سوم و نهم فروردین ماه منتشر کرده که می‎تواند در تصمیم گیری دقیق به ستاد مدیریت بحران و امدادگران کمک کند

کد خبر: ۲۳۱۰۲
۱۶:۵۲ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز _ با گذشت نزدیک به یک هفته از وقوع سیل در استان گلستان و با توجه به اقدامات انجام گرفته توسط نیروهای امدادی در هدایت سیلاب، سازمان نقشه برداری کشور برحسب وظیفه خود دو نقشه جدید از مناطق سیل زده و مناطقی که همچنان متاثر از سیل و دچار آبگرفتگی هستند توسط تیمی از متخصصان سازمان نقشه برداری کشور، محمد عربکرمی و ابوالفضل بلندیان از مدیریت کارتوگرافی و دکتر مرتضی صدیقی کارشناس ژئودزی تهیه کرده است.

این نقشه‌ها با استفاده از جدیدترین تصویر ماهواره ای از منطقه تهیه شده و با استفاده از اطلاعاتمکانی و جمعیتی موجود در سازمان نقشه برداری کشور تجمیع شده است.

در نقشه تهیه شده در سوم فروردین ماه، بیشترین مناطق متاثر از سیل، آق قلا و گمیش تپه بودند. همچنین روستاها و مراکز جمعیتی اطراف آق قلا نظیر میرزا علی یلقی، سلاق یلقی، ستر یلقی، قانقرمه، یلمه خندان، گرکز و... نیز بصورت جدی تحت تاثیر سیل قرار گرفتهاند. از نکات قابل ذکر در این نقشه این است که مناطق تحت تاثیر سیل بیشتر در امتداد رودخانههای اصلی منطقه قرار دارند.

البته با توجه به وجود ساختمانها در مناطق مسکونی و زاویه دید ماهواره تصویربرداری که حدود 40درجه است، تصاویـر راداری قادر به مشاهده همه زوایای شهری نیستند و بخصوص کوچهها و خیابان‌ها عموماً در سایه ساختمان ها قرار می گیرند. بنابراین در چنین شرایطی این تصاویر قادر به نمایش سیل در کوچه ها و خیابان ها نبوده و به همین دلیل این نقشه در بیشتر مناطق مسکونی فاقد رنگ قرمز به عنوان نشانگر سیل است. البته با توجه به قرارگیری مناطق مسکونی در مجاورت و یا محصور شدن با مناطق قرمز رنگ، به وضوح قابل نتیجه گیری است که این مناطق مسکونی نیز دچار آبگرفتگی هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی