تیتر امروز

قفل تاریخی بر سر راه بخش صنعتی/ تهران؛ شهری برای همه یا منافع گروه‌های خاص؟/ بررسی CFT، سیگنالی مثبت به جهان
مجله اقتصادی دیدارنیوز با اجرای لیلا قصاب‌زاده

قفل تاریخی بر سر راه بخش صنعتی/ تهران؛ شهری برای همه یا منافع گروه‌های خاص؟/ بررسی CFT، سیگنالی مثبت به جهان

این بیست و پنجمین برنامه مجله اقتصادی دیدارنیوز است که با اجرای لیلا قصاب‌زاده به بررسی آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در هفته گذشته می‌پردازد و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم شما مخاطبان...
خشم عمومی مردم و سقوط دولت نپال/ حمله به قطر با مشارکت کشورهای عربی!/ حمله روسیه به لهستان؛ اعلان جنگ به ناتو؟
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

خشم عمومی مردم و سقوط دولت نپال/ حمله به قطر با مشارکت کشورهای عربی!/ حمله روسیه به لهستان؛ اعلان جنگ به ناتو؟

این صد و پانزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
جنگ‌های شناختی؛ آیا ایران وارد این نوع جنگ شده است؟
گفت‌وگوی دیدار در برنامه "میهمان من" با یک کارشناس مسایل بین الملل

جنگ‌های شناختی؛ آیا ایران وارد این نوع جنگ شده است؟

در یکی دیگر از برنامه‌های میهمان من دیدارنیوز، با علی ودایع، مدرس دانشگاه و کارشناس بین الملل درباره جنگ‌های شناختی صحبت کردیم. آیا کشورمان ایران وارد این نوع جنگ شده است؟
نجفی‌منش:

پراید در بازارهای جهانی گران‌تر از بازار داخلی است

News Image Lead

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به اینکه پراید در بازارهای جهانی گران تر از بازارهای داخلی است، گفت: خودروسازان امسال بین ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان زیان دادند.

کد خبر: ۲۲۶۱۲
۱۴:۱۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز-  محمدرضا نجفی منش گفت: اگر دولت محبت و لطف کند در این بازار وارد نشود و اجازه دهد قیمت ها را بازار و در حاشیه بازار تعیین کنند، این مساله هم به نفع خودروساز و قطعه ساز است و هم به نفع مصرف کننده زیرا اگر تولید افزایش یابد به حتم قیمت ها کاهش می‌یابد. وی در پاسخ به این سئوال که آیا مکانیزم تعیین قیمت از سوی خودروساز به میزان ۵ درصد کمتر از نرخ بازار کافی نیست پاسخ منفی داد.

وی در جواب این پرسش که در این صورت چرا قیمت ها مداوم در حال افزایش است؟تاکید کرد: فراموش نکنیم اگر کالاهایی مانند طلا، ارز، خودرو، نان، گوشت را در کنار هم مقایسه کنیم، میبینیم قیمت خودرو به نسبت سایر کالاها افزایش نیافته است و کمترین رشد قیمت را در خودرو داشته ایم.

نجفی‌منش ادامه داد: فکر می کنم خودروسازان تا پایان سال زیان ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیاردی داشته باشند، در حالی که نمی‌توانند تعهدات خود را به موقع انجام دهند و همچنین نمیتواند قیمت قبل سال را سامان دهد و قادر به تولید نیستند و اگر پیش از سال ۹۸ تولید نداشته باشد، خودرو نیست و کمبود به وجود می آید.

نجفی منش اضافه کرد:‌با وجود تلاش فراوان، امسال شاید مجموع تولید خودرو شاید به مرز ۹۰۰ هزار دستگاه برسد در حالی که سال قبل میزان تولیدات حدود ۱.۵میلیون دستگاه خودرو بود.

مجموع تولیدات ایران خودرو و سایپا شاید به ۸۱۰ تا ۸۲۰ هزار دستگاه برسد و سایر خودروسازان نیز بتوانند ۸۰ تا ۹۰ هزار دستگاه خودرو تولید کنند که رقم پایینی در مقایسه با سال گذشته است.

نجفی منش

وی ادامه داد: نسبت به سال قبل شاهد کاهش تولید ۶۰۰هزار دستگاه خودرو در کشور هستیم که این اعداد یعنی کاهش حدود ۳۸ تا ۴۰درصدی تولید خودرو در کشور.

نجفی منش در پاسخ به این سئوال که ابتدای سال پراید ۲۴میلیون تومان قیمت داشته اما اکنون به نزدیک ۵۰ میلیون تومان رسیده است، آیا ظرفیت و توان اقتصادی مردم با این قیمت ها همخوانی دارد؟ گفت: گوشت کیلویی ۳۰ تومان اکنون شده کیلویی ۱۲۰ هزار تومان؛ آیا همخوانی دارد؟ در نهایت ممکن است مردم نخرند. اگر اجازه دهند حاشیه بازار و خودروسازان و بازار نسبت به تعیین قیمت تصمیم بگیرد شاید عقلایی باشد زیرا پرایدی که مثال زدید حدود ۶۰۰۰ هزار دلار صادر می شود. با هر ارزی در نظر بگیرید مسلما قیمت آن بسیار بالاتر از نرخ های داخلی است. یعنی داخلی های هنوز بسیار جای کار دارند و مقرون به صرفه‌تر هستند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۶
0
0
دوست عزیز احتمالا شوخی میکنید.والا چه خری هست در خارج که پراید سوار شود انهم با ان همه ماشین های متنوع؟
امروز شنبه ۲۲ شهريور
امروز شنبه ۲۲ شهريور
امروز شنبه ۲۲ شهريور
امروز شنبه ۲۲ شهريور