تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

بازگشایی مرز خسروی بابی برای رونق اقتصادی بیشتر

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: امیدواریم به زودی با بازگشایی مرز خسروی شاهد رونق اقتصادی بیشتری در استان باشیم.

کد خبر: ۲۱۹۸۶
۱۴:۱۲ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷

دیدارنیوز - حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجواد حسینی‌کیا در نشست مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با اعضاء اتاق بازرگانی و فعالان بخش خصوصی استان که امروز( 15 اسفند) برگزار شد با اشاره به مزیت‌های خوبی که کرمانشاه در حوزه مرزی دارد، اظهار کرد: باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنیم.

 وی با بیان اینکه به زودی شاهد بازگشایی مرز خسروی نیز خواهیم بود، افزود: بازگشایی این مرز فرصت بیشتری را برای تردد مسافر و توسعه اقتصادی استان فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کرمانشاه در حوزه واحدهای نیمه فعال که هم اکنون زیر ظرفیت کار می‌کنند نیز پتانسیل‌های زیادی دارد، یادآور شد: متاسفانه برخی از این واحدها با یک چهارم یا یک پنجم ظرفیت کار می‌کنند و فقط اسمی فعال هستند.

حسینی‌کیا با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های زیادی که در این واحدهای راکد خوابیده، عنوان کرد: باید این ظرفیت‌ها را احیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به علاوه باید از برخی ظرفیت‌های دیگر استان از جمله زلزله و نرخ بالای بیکاری و ... برای گرفتن امکانات بیشتر و دعوت از مسئولین بلندپایه استفاده کنیم.

وی اشاره‌ای هم به مشکلات متعددی که فعالان اقتصادی با آن مواجهند داشت و گفت:برخی از این گره‌ها در داخل استان  و با همکاری دستگاه‌ها قابل حل است و نیاز به اصلاح قوانین و دیدار با وزیران ندارد.

نماینده سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجمع نمایندگان استان برای انعکاس سایر مشکلاتی که نیاز به اصلاح قوانین و مقررات دارد آماده است و پذیرای پیشنهادات بخش خصوصی در این زمینه خواهد بود.

حسینی‌کیا با بیان اینکه جلسات هم‌اندیشی مجمع نمایندگان و بخش خصوصی باید مستمر برگزار شود، ادامه داد: این جلسات باید از گفتن درد و دل‌ها فاصله بگیرد و به سمت ارائه پیشنهادات و راهکارهای پخته برویم.

وی با اشاره به اینکه  در گذشته بسیاری از همین جلسات همفکری باعث شده تصمیمات خوبی برای استان کرمانشاه گرفته شود، اظهار کرد: همچنین  با پیگیری‌هایی که انجام شد برای بودجه سال ۹۸ رشد خوبی در اعتبارات استان داشتیم و از  نظر رشد اعتبارات هزینه‌ای به جایگاه پنجم کشورو از نظر رشد اعتبارات عمرانی به جایگاه نهم کشور رسیدیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه از پیگیری برای رفع برخی از مشکلات موجود در زمینه  پیمان‌سپاری ارزی، سهمیه سوخت تعاونی‌های مرزنشین و ... هم خبر داد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی