تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

سرطان، عامل ۹ درصد مرگ و میر‌ها در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: عامل ۹ درصد مرگ و میر‌ها در سیستان و بلوچستان، سرطان شناخته شده است.

کد خبر: ۱۹۲۱۰
۱۲:۰۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۷

دیدارنیوز - دکتر مهدی طباطبایی با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی و رژیم غذایی نامناسب سبب افزایش سرطان در جامعه شده است، بیان کرد: عامل 9 درصد مرگ و میرها  در استان و 16 درصد مرگ و میرها در کشور سرطان شناخته شده است.

طباطبایی افزود: 50 درصد سرطان ها با تشخیص به موقع قابل پیشگیری و درمان هستند و به همین جهت تست غربالگری سرطان در پایگاه های بهداشتی به صورت رایگان انجام می شود.

وی گفت: دخانیات، مصرف زیاد چربی، نمک و شکر، استرس، چاقی و کم تحرکی از مهترین عوامل بروز سرطان هستند که با تغییر سبک زندگی، رژیم غذایی و انجام 150 دقیقه فعالیت فیزیکی در هفته می توان از بروز سرطان پیشگیری کرد.

طباطبایی تاکید کرد: کاهش وزن، سرفه های مزمن و طولانی، خونریزی غیر طبیعی، تغییر رنگ در خال‌های بدن و وراثت از مهم ترین علایم بروز سرطان هستند.

هفته اول بهمن ماه به نام هفته سرطان نامگذاری شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی