تیتر امروز

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود
در نشست گفتمان عمومی؛ مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی مطرح شد

مهدی مطهرنیا: زمینه‌های فدرالیسم در ایران مهیا نیست/ چرا آینده ایران؛ نه ایرانِ آینده؟/ ایران، کشور نشاط، جشن و امید بود

نشست گفتمان عمومی، مهارت‌های پیش‌بینی و آینده اندیشی با حضور مهدی مطهرنیا، رئیس پژوهشکده آینده پژوهی سیمرغ به میزبانی دیدارنیوز برگزار شد.
امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم
در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام اکبرنژاد مطرح شد:

امر به معروف باید در ساختار‌های حاکمیتی باشد نه برای چهار تار مو/ تقیه‌ علما، دین را حفظ نمی‌کند/ نباید با کل دنیا مقابله می‌کردیم

در سی‌ و پنجمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد مجتهد و مدرس حوزه، در ادامه موضوع "نقش خدا و مردم در تحولات اجتماعی" به تاثیر تقیه در کنش علماء دین پرداختیم.
محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

محموله‌های خطرناک یا کالا‌های معمولی؟/ امیدواری پس از دور سوم مذاکرات/ زلزله ژئوپلیتیکی در خاورمیانه

این هشتاد و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

نسخه GTi از پژو e-۲۰۸؛ خودروی الکتریکی اسپرت

«آلن فیوی» رئیس جدید شرکت پژو، تأیید کرده برند فرانسوی نسخه GTi از پژو e-۲۰۸ عرضه خواهد کرد. پس از فروش نسل قبلی پژو ۳۰۸ در سال ۲۰۲۱، پژو e-۲۰۸ GTi اولین مدل GTi و اولین خودروی الکتریکی اسپرت پژو خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۲۲۱۴
۱۹:۳۵ - ۰۸ فروردين ۱۴۰۴

نسخه GTi از پژو e-۲۰۸؛ خودروی الکتریکی اسپرت

دیدارنیوز: رئیس جدید شرکت پژو، «آلن فیوی»، تأیید کرده برند فرانسوی نسخه GTi از پژو e-۲۰۸ عرضه خواهد کرد.

به نقل از دیجیاتو، رئیس جدید شرکت پژو، «آلن فیوی»، تأیید کرده این برند فرانسوی نسخه GTi از پژو e-۲۰۸ عرضه خواهد کرد. این ها‌ت‌هچ قرار است تلاشی برای «بهبود شهرت این برند در زمینه هیجان رانندگی» باشد.

پس از فروش نسل قبلی پژو ۳۰۸ در سال ۲۰۲۱، پژو e-۲۰۸ GTi اولین مدل GTi و اولین خودروی الکتریکی اسپرت پژو خواهد بود.

فیوی در گفتگو با رسانه‌ها گفت: «موقعیتی دارم که تأیید کنم ما نسخه GTi مدل e-۲۰۸ را به‌زودی معرفی خواهیم کرد. تصمیم گرفته‌ایم پژو GTi را دوباره معرفی کنیم.»

او افزود، این «سیگنال» درباره «ارتباط مجدد با گذشته و تاریخ ما» است و ارتباطی بین خودرو‌های جاده‌ای برند فرانسوی با حضور پژو در مسابقات قهرمانی استقامت جهان برقرار می‌کند.

فیوی گفت: «می‌خواهیم شهرت برند در هیجان رانندگی، چه به‌عنوان راننده چه سرنشین را بهبود ببخشیم.»

نسخه GTi از پژو e-۲۰۸؛ خودروی الکتریکی اسپرت

فیوی درباره راه‌اندازی خط تولید GTi گسترده یا استفاده از موتور درون‌سوز در یکی از این مدل‌ها گفت این تصمیم به بازخورد مشتریان بستگی دارد.

«ما با ۲۰۸ شروع خواهیم کرد و به نظرات مشتریان توجه می‌کنیم. البته ممکن است بخش GTi نسخه‌های دیگری از ۲۰۸ GTi را نیز عرضه کند، اما فعلاً هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد.»

فیوی ماه گذشته اعلام کرده بود بازگشت نشان GTi را یکی از اولین تصمیماتش در دوره مدیرعاملی پژو می‌داند.

مشخصات فنی پژو e-۲۰۸ جی‌تی‌آی چیست؟

به احتمال زیاد، e-۲۰۸ GTi جدید از همان پیشرانه آبارث ۶۰۰e استفاده می‌کند که براساس پلتفرم e-CMP مشابه مدل e-۲۰۸ ساخته شده است.

نسخه GTi از پژو e-۲۰۸؛ خودروی الکتریکی اسپرت

این کراس‌اوور از یک موتور ۲۳۷ اسب بخار بهره می‌برد که همراه دیفرانسیل لغزش محدود تورسن در جلو نصب شده است. وزن این مدل ۱۶۲۵ کیلوگرم است و زمان شتاب‌گیری صفرتاصد کیلومتربرساعت آن ۶.۲ ثانیه است.

احتمال دارد یک e-۲۰۸ سبک‌تر و کم‌ارتفاع‌تر مجهز به همین پیشرانه بتواند این رقم را به کمتر از ۶ ثانیه برساند.

آبارث همچنین در نسخه تولید-محدود اسکورپیونیسیما با یک موتور ۲۷۸ اسب بخار عرضه می‌شود. این موضوع امکان عرضه نسخه‌ای ویژه در قالب ۲۰۸ GTi قبلی توسط پژو اسپرت را فراهم می‌کند.

تولید پژو e-۲۰۸ GTi احتمالاً به معنای تولید نسخه هات‌هچ واکسهال/اوپل کورسا الکتریک نیز خواهد بود؛ چون این ۲ مدل روی پلتفرم مشترکی همسان ساخته می‌شوند.

ارسال نظرات
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
امروز پنجشنبه ۱۱ ارديبهشت
پرطرفدارترین ها