تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات

در پی وقوع سانحه واژگونی اتوبوس حامل جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و کشته و زخمی شدن آنها، صبح امروز جمعی از دانشجویان این واحد دانشگاهی در محل این دانشگاه تجمع کردند.

کد خبر: ۱۷۴۲۶
۱۳:۰۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۷

دیدارنیوز - از صبح امروز تعدادی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات به صورت خودجوش در محل پارکینگ اتوبوس‌های این دانشگاه مستقر شده و با سر دادن شعار و با در دست داشتن بنرها، نسبت به وضعیت نابه‌سامان حمل و نقل و برخی مسائل دیگر در این دانشگاه اعتراض دارند.
خانواده برخی کشته شدگان حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد نیز در این تجمع حضور دارند.

دانشجویان خواستار برخورد با مسئولان خاطی شدند , طی بیانیه‌ای خواسته‌های خود را در 9 بند ارایه دادند.

۱-درخواست استعفا و عذرخواهی سرپرست واحد علوم و تحقیقات و رئیس دانشگاه آزاد

۲-عذرخواهی رسمی در تریبون رسمی توسط سرپرست واحد و رئیس دانشگاه

۳-ساخت یادبود برای عزیزان از دست رفته

۴-استقرار همیشگی اورژانس در محل دانشگاه

۵-نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تعیین سرعت مجاز و نصب برگه معاینه فنی در اتوبوس و بررسی آن در بازه های زمانی کوتاه و استخدام راننده های با صلاحیت

۶-ساخت حفاظ برای جلوگیری از ریزش کوه و نصب گاردریل در طول مسیر

۷-رایگان شدن یا حداقل کم شدن هزینه آژانس ها تا هنگامی که نوسازی ناوگان و حفاظت مسیرها تامین شود

۸-نظارت بهداشتی مداوم بر بوفه ها و راه اندازی بوفه سر پوشیده ابن سینا

۹-تعویق امتحانات به دلیل مناسب نبودن اوضاع روحی دانشجویان
 
حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که هم اکنون تعداد آنها درحال افزایش است از دقایقی پیش مقابل در ورودی این واحد نسبت به آنچه بی لیاقتی مسئولان دانشگاه در حفظ جان دانشجویان می نامند ، تجمع اعتراضی برگزار کرذند.

سه شنبه گذشته بود که در سانحه دلخراش واژگونی اتوبوس دانشجویان واحد علوم تحقیقات داخل محوطه این دانشگاه ، تعداد 8 دانشجو، پدر یکی از آنها و راننده اتوبوس جان خود را از دست دادند ، 26 دانشجوی دیگر نیز مصدوم شدند.

دانشجویان خواستار استعفا و عذرخواهی مسئولان دانشگاه آزاد شدند

به گفته برخی از آنان ، عزل برخی مدیران صرفا فرار به جلو مسئولان دانشگاه و سلب مسئولیت است، درحالی که سالهاست همه از خطرناک بودن این جاده مطلع بوده اما هیچ اقدامی نکردند.

یکی دیگر از دانشجویان به خبرنگار ما گفت : استعفای بالاترین دست اندرکار و مقام دانشگاه و سرپرست علوم و تحقیقات حداقل هزینه ای است که این افراد باید پرداخت کنند آنها حتی حاضر به عذر خواهی نیز نشدند.

مسئول بی کفایت استعفا استعفا و دانشجو می میرد ذلت نمی پذیرد و الله اکبر روز عزاست امروز دانشجوی ایرانی صاحب عزاست امروز نیز از شعار تجمع کنندگان بود.

تجمع کنندگان با خواندن شعر یاد دبستانی من و ذکر فاتحه و صلوات یاد دانشجویان جانباخته در سانحه واژگونی اتوبوس را گرامی داشتند.

دانشجویان حضور فوری مسئولان در محل تجمع را خواستار شدند و اعلام کردند تا زمان حضور یکی مسئولان رده بالای دانشگاه آزاد به تجمع خود ادامه می دهند. آنها هم اکنون در حال حرکت به سمت محل سانحه هستند.
 
در زیر ویدیو تجمع امروز دانشجویان در دانشگاه علوم تحقیقات را مشاهده می‌کنید
 
 
 
 
ویدیو سخنرانی  مادر داغدیده در دانشگاه علوم تحقیقات
 
 
 
 مادر یکی از کشته شدگان حادثه ی واژگونی اتوبوس خطاب به مسئولین: نتیجه داشتن چهل تا پست و سمت این میشه
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی