تیتر امروز

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

گفت‌وگوی تلفنی پزشکیان و مکرون/ سومین تلاش برای ترور مرد جنجالی آمریکا/ ارسال پرونده دو خبرنگار به اجرای احکام

این سی‌ و هفتمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان
دیدار برگزار کرد

نشست تخصصی بررسی شیوه‌نامه انضباطی دانشگاه در سال ۱۴۰۳ با حضور فعالان دانشجویی و یک حقوقدان

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود این بار به سراغ موضوع شیوه‌نامه انضباطی مصوب در وزارت علوم و بهداشت که در شهریور ۱۴۰۳ مصوب شده رفت و نشستی را برگزار کرد که می‌بینید و می‌خوانید.
ایران به دنبال برقراری آرامش در منطقه است

آصفری: آمادگی پاسخ به دشمن را داریم

محمدحسن آصفری، نماینده سابق مجلس می‌گوید که ایران به دنبال برقراری آرامش در منطقه است، اما آمادگی پاسخ به دشمن هم وجود دارد.

کد خبر: ۱۷۳۸۹۷
۰۸:۴۵ - ۲۴ مهر ۱۴۰۳

آصفری: آمادگی پاسخ به دشمن را داریم

دیدارنیوز: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: پیام تحرکات دیپلماتیک ایران این است که ما دنبال برقراری آرامش در منطقه هستیم، اما آمادگی پاسخ به دشمن را هم داریم.

محمدحسن آصفری، درباره تحرکات دیپلماتیک کشور در آسیای مرکزی و خاورمیانه، اظهار کرد: دیپلماسی می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش تنش‌های منطقه داشته باشد. ما هرچه تحرکات دیپلماتیک بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم سطح تخاصم را کاهش دهیم. سفر‌های وزیر خارجه به کشور‌های منطقه و حوزه خلیج فارس در راستای کاهش تنش و تلاش برای ایجاد آتش‌بس در غزه و لبنان و جلوگیری از کشته شدن افراد بیگناه است.

وی ادامه داد: دیدار‌های خارجی رئیس‌جمهور، رئیس‌مجلس و وزیر خارجه کشورمان این پیام را دارد که ایران دنبال برقراری آرامش در منطقه است. همچنین به کشور‌های منطقه این پیام را دارد که سرزمین خود را در اختیار رژیم صهیونیستی برای ایجاد فتنه، جنگ‌طلبی و تنش بیشتر قرار ندهند. علاوه بر این، پیامی را هم برای رژیم صهیونیستی دارد که در صورت اقدامی علیه کشورمان، ایران آمادگی هرگونه برخورد نظامی قدرتمند را دارد.

نمانیده ادوار مجلس شور‌ای اسلامی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور و رئیس مجلس به ترکمنستان و تاجیکستان، خاطر نشان کرد: ما با کشور‌های این منطقه اشتراکات زبانی، فرهنگی، قومیتی داشته و مرز‌های مشترک داریم. این اشتراکات و همچنین وجود دریای خزر و خطوط ریلی مشترک زمینه را برای توسعه روابط تجاری، بازرگانی و همکاری‌های امنیتی فراهم می‌کند. با این حال این کشور‌ها باید توجه داشته باشند که وجود رژیم صهیونیستی در این منطقه موجب ایجاد ناامنی خواهد شد. این رژیم دشمن مشترک همه کشور‌های این منطقه و ایران است و می‌تواند در این منطقه فتنه و ناامنی ایجاد کند.

آصفری در پایان با اشاره به نقش توان نظامی کشور برای پیشبرد دیپلماسی بیان کرد: وعده صادق ۱ و ۲ به اتحاد جبهه مقاومت کمک کرد. میدان نقش مهمی در نفوذ قدرت کشور دارد. هرچه توان نظامی ما بیشتر باشد، قدرت چانه‌زنی ما هم بیشتر خواهد داشت. میدان تاثیر بسزایی در توسعه روابط کشور دارد. وقتی ما امنیت داشته باشیم، سایر کشور‌ها هم به توسعه روابط خود با کشورمان علاقه بیشتری نشان خواهند داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی