تیتر امروز

مسعود! گردن ما و شما ندارد
افاضات اضافه

مسعود! گردن ما و شما ندارد

عوام الملک با اشاره به یکی از وعده‌های مسعود درباره فیلترینگ گفته: ما اشتباه شنیده بودیم که قصد داری فیلترینگ را رفع کنی. ما را بابت این اشتباه عفو کن و اگر خواستی گردنمان را بزن. گردن ما و شما...
مذاکرات برای برقراری آتش‌بس/ بحران توزيع بنزین با کارت ملی/ نامه ۳۹ نماینده مجلس به شورایعالی امنیت ملی
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

مذاکرات برای برقراری آتش‌بس/ بحران توزيع بنزین با کارت ملی/ نامه ۳۹ نماینده مجلس به شورایعالی امنیت ملی

این سی‌ و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند
حسن مرادی، استاد حقوق انرژی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با دیدار اقتصادی

توزیع بنزین با کارت ملی، بزرگترین فاجعه برای دولت خواهد بود/ شورا‌ها در کشور از مردم باج می‌گیرند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز میزبان حسن مرادی، استاد حقوق بین الملل انرژی دانشگاه تهران، نماینده پیشین مجلس در دو دوره و سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس هفتم بود.
در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها مطرح شد

وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی انتقاد کرد

محمد رضا ظفرقندی، وزیر بهداشت در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها از مصوبه افزایش ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه‌ها انتقاد کرد.

کد خبر: ۱۷۳۷۲۴
۱۳:۲۸ - ۲۱ مهر ۱۴۰۳

وزیر بهداشت از افزایش ظرفیت پذیرش رشته پزشکی انتقاد کرد

دیدارنیوز: وزیر بهداشت از مصوبه افزایش ظرفیت رشته پزشکی در دانشگاه‌ها انتقاد کرد و گفت: طی چهار سال گذشته نزدیک ۱۰۰ درصد افزایش ظرفیت در دانشگاه داشته‌ایم و این بدون تجهیز و ارتقای زیرساخت‌ها برای پیشرفت علم است.

محمد رضا ظفرقندی در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری کشور که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور رییس جمهور در حال برگزاری است، به ضرورت توجه به عدالت آموزشی در کشور تاکید کرد و گفت: کیفیت تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی امری بسیار مهمی است. با توجه به اینکه دانشجویان این دانشگاه‌ها در آینده با جان مردم سر و کار دارند، اگر به امر کیفیت بی توجهی صورت بگیرد، آسیب جدی به سلامت مردم وارد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه باید برای تحقیق عدالت آموزشی و همچنین ورود دانشجویان به دانشگاه‌ها بازبینی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: ما در کشور خود، دانشجویان بسیار هوشمند و پرتلاشی داریم؛ اگر عدالتی آموزشی در ورود به دانشگاه‌ها محقق نشود، ما نخبگان خود را از دست می‌دهیم.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های وزارت بهداشت ۲۴۵ هزار دانشجو حضور دارند، افزود: حدود ۵۷ درصد این دانشجویان خانم و ۴۳ درصد آقایان آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.

ظفرقندی تاکید کرد: در ۴ سال گذشته نزدیک ۱۰۰ درصد افزایش ظرفیت در دانشگاه داشته‌ایم و این بدون تجهیز و ارتقای زیرساخت‌ها برای پیشرفت علم است. در بحث عدالت ورود به آموزش و ادامه تحصیل یک بازبینی باید صورت گیرد. عدالت آموزشی در ورود به دانشگاه باید تأمین شود.

وی یادآور شد: برای اینکه در مرز‌های علمی باقی بمانیم دیپلماسی علمی خود را فعال کنیم. ما برای باقی ماندن در مرز‌های دانش باید با دانشگاه‌های مطرح جهان کنفرانس و دوره‌های علمی را تدارک ببینیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی