تیتر امروز

فاضل میبدی:ما جوانان را خسته کردیم/عزاداری جوانان نشانه دینداری آن‌ها نیست/ پاسخ به سوالات نسل
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک پژوهشگر دینی

فاضل میبدی:ما جوانان را خسته کردیم/عزاداری جوانان نشانه دینداری آن‌ها نیست/ پاسخ به سوالات نسل "زد" اگر قرار است حکومت را راضی کند،بی نتیجه است

دیدارنیوز در یکی دیگر از سری برنامه های جامعه پلاس با موضوع ارتباط نسل زد با دین به سراغ حجت الاسلام فاضل میبدی پژوهشگر دینی رفت. این گفت و گوی جذاب را ببیند.
صیانت از حقوق بشر، لازمه‌ی ضروری توسعه پایدار
"معیار" در گفت و گو با یک وکیل پایه یک دادگستری بررسی کرد

صیانت از حقوق بشر، لازمه‌ی ضروری توسعه پایدار

دیدارنیوز در یکی دیگر از برنامه های "معیار" با عباس کوچ نژاد، وکیل پایه یک دادگستری موضوع توسعه را به بحث و بررسی گذاشت، حاصل این گفت و گو را ببینید و بخوانید.
قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!
در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با مهدی رنجبریان مطرح شد:

قید مطلقه در ولایت فقیه، فقه را از جمود و خشکی و محدودیت خارج می‌کند/ مردم می‌توانند، ولی فقیه را مورد سوال قرار دهند، اما ولی فقیه هم الزامی به پاسخ ندارد!

در بیست و یکمین برنامه دیدار اندیشه با حجت الاسلام و المسلمین مهدی رنجبریان مدرس حوزه درباره "جایگاه نظریه ولایت فقیه در فقه و قانون اساسی" گفتگو کردیم.
درگیری ایران و اسرائیل

بایدن: امروز هیچ اتفاقی نخواهد افتاد

در میان افزایش تنش‌ها بین ایران و اسرائیل، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که امروز پنج‌شنبه ۱۲ مهر در ارتباط با پاسخ دادن (ادعایی) اسرائیل به حمله ایران «هیچ اتفاقی نخواهد افتاد».

کد خبر: ۱۷۳۲۹۲
۲۰:۴۷ - ۱۲ مهر ۱۴۰۳

بایدن: امروز هیچ اتفاقی نخواهد افتاد

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا طی اظهاراتی به خبرنگاران از ادامه رایزنی‌های واشینگتن با تل‌آویو درباره بانک اهداف و زمان پاسخ اسرائیل به حمله ایران خبر داد.

به نقل از العربیه، بایدن همچنین اظهار داشت که رایزنی‌های کشورش با مقامات اسرائیلی در مورد حملات احتمالی اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران جریان دارد.

او همچنین تصریح کرد که امروز پنج‌شنبه [۱۲ مهر]در ارتباط با پاسخ دادن اسرائیل به حمله ایران «هیچ اتفاقی نخواهد افتاد».

بایدن پیش از ترک کاخ سفید به مقصد جنوب آمریکا به خبرنگاران گفت: «امروز (پنج‌شنبه) هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.»

او در پاسخ به این پرسش که «آیا با حملات اسرائیل به تاسیسات نفتی ایران موافق هستید؟»، ادعا کرد: «ما در حال مذاکره در این باره هستیم. فکر می‌کنم که این خواهد بود»، اما او جمله‌اش را به پایان نرساند. این اظهارات او در صحبت‌های کوتاهی با خبرنگاران در کاخ سفید بیان شد.

تهدید اسرائیل به پاسخ دادن به حمله موشکی بالستیک ایران جامعه بین‌المللی را به نگرانی و تکاپو انداخت تا به دنبال یافتن راه‌هایی برای جلوگیری از وقوع جنگ منطقه‌ای گسترده تلاش کند.

در همین راستا، مقامات آمریکایی به شبکه «سی‌ان‌ان» گفتند که «ده‌ها سرباز آمریکایی در قبرس مستقر شده‌اند تا برای هرگونه وضعیت اضطراری آماده باشند.»

در پی اظهارنظر بایدن مبنی بر رایزنی با اسرائیل درباره انجام ضربات احتمالی به تاسیسات نفتی ایران، خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که مسئولان اسرائیلی به واشینگتن ابلاغ کردند که آن‌ها در مرحله تعیین اهداف و زمان پاسخ دادن به حمله ایران هستند و احتمال نمی‌رود اسرائیل در پاسخ به ایران بسیار درنگ کند.

مسئولان اسرائیلی در توجیه این تصمیم اسرائیل می‌گویند که به تاخیر انداختن پاسخ اسرائیل از میزان تاثیرگذاری اقدام تلافی‌جویانه بازدارنده آن خواهد کاست.

۲۰۰ موشک بالستیک ایرانی

طبق ادعای این گزارش، ایران روز سه‌شنبه گذشته، ۲۰۰ موشک بالستیک به سوی اسرائیل شلیک کرد که تأثیر نظامی محدودی داشته و تنها به کشته شدن یک فلسطینی در اریحا در کرانه باختری منجر شد.

حمله احتمالی به تاسیسات هسته‌ای

در پاسخ به این حمله ایران، نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، روز چهارشنبه خواستار انجام حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران شد.

در همین حال، شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه جلسه اضطراری برای بررسی تشدید تنش‌ها در خاورمیانه برگزار کرد، اما این سازمان به طور گسترده‌ای ناکارآمد و دچار اختلافات داخلی است.

پاسخ «قاطع و دردناک»

ایالات متحده تنها قدرت غربی است که تأثیر بالقوه‌ای بر اسرائیل دارد، اما دولت جو بایدن نشان داده است که تنها از نفوذ نسبی بر تل‌آویو برخوردار است و اسرائیل عزم خود را برای دادن پاسخ «قاطع و دردناک» به ایران جزم کرده است.

از سویی ایالات متحده همچنین فاقد روابط مستقیم با ایران است، به این معنا که هرگونه اقدام دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها نیازمند مشارکت اروپا یا کشور‌های خاورمیانه خواهد بود و در پی تشدید فزاینده تنش‌ها سوئیس بی‌طرف و تنها کشور حافظ منافع آمریکا در ایران نیز پنج‌شنبه ۱۲ مهر از اتباع خود خواست تا خاک ایران را ترک کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی