تیتر امروز

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...
پنجمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی

شمس اردکانی: سرهنگ عراقی خبر جنگ را ۱۰ روز قبل از حمله صدام به من داده بود که در یک تلگراف رمز به مرکز ارسال کردم ولی بایگانی شد...

در پنجمین قسمت از تاریخ شفاهی با علی شمس ارکانی درباره اولین ماموریت او یعنی سفیر شدن در کویت و حواشی روزهای قبل از جنگ تحمیلی گفت و گو کردیم.
ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
جواد کمیزی می‌گوید مشکلات ایمنی استخراج زغال سنگ همچنان پابرجاست

فاجعه طبس؛ حفظ جان کارگران در اولویت نیست

جواد کمیزی، فعال کارگری با اشاره به فاجعه مرگبار معدن طبس می‌گوید: مشکلات ایمنی استخراج زغال سنگ همچنان پابرجاست و حفظ جان کارگران در اولویت نیست.

کد خبر: ۱۷۲۸۶۱
۱۱:۴۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳

فاجعه طبس؛ حفظ جان کارگران در اولویت نیست

دیدارنیوز: یک فعال کارگری گفت: وقوع حادثه انفجار معدن زغالسنگ معدنجوی طبس دوباره نشان داد که مشکلات ایمنی استخراج زغال سنگ همچنان پابرجاست و حفظ جان کارگران در اولویت نیست.

جواد کمیزی در گفتگو با ایلنا، اظهار کرد: طی چندسال گذشته شاهد وقوع حوادث مختلفی در بخش معادن زغال سنگ کشور از جمله سنگرود، زمستان یورت، طزره، کرمان، سواد کوه و.. بوده‌ایم. در این حوادث شمار زیادی از کارگران جان خود را از دست داده و شمار دیگری مجروح شده‌اند. بعد از هر حادثه نیز برخی مسئولان بویژه در حوزه ایمنی در وزارت کار و وزارت صمت قول پیگیری و پیشگیری از حوادث کار را داده‌اند، اما با مرگ ۴۹ کارگر در حادثه طبس، می‌توان نتیجه گرفت که اتفاق خاصی برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی از نظر فنی از سوی مسئولان صورت نگرفته است.

او با بیان اینکه نظر اولیه کارشناسان در حادثه اخیر معدن طبس این را نشان می‌دهد که نکات اولیه ایمنی در این واحد معدنی نادیده گرفته شده و رعایت نشده است، در ادامه گفت: متاسفانه با وجود چندین اتفاق دلخراش در معادن هنوز امنیت کارگران بویژه کارگران معدن در اولویت برخی مسئولان نیست.

او گفت: در میان معدنچیان جانباخته حادثه طبس تعدادی کارگر گلستانی هستند که برای کار به طبس مهاجرت کرده‌اند. ما بر خود وظیفه می‌دانیم با خانواده‌ها و بازماندگان قربانیان حادثه همدردی کنیم. این اولین حادثه دلخراش معدن نیست و احتمال وقوع چنین حوادثی بازهم هست؛ لذا به مسئولان پیشنهاد می‌کنم تمهیدات لازم و اقدامات پیشگیرانه و کنترل سختگیرانه‌ای لحاظ کنند که دیگر چنین اتفاقاتی برای کارگران زحمتکش نیافتد.

وی بیان کرد: تا اول ایمنی را به صورت فراگیر رعایت نکنیم و تا وسایل ایمنی را بروزرسانی نکرده و از وسایل مستهلک قدیم استفاده کنیم و تا کنترل نهایی را به حد استاندارد نرسانیم، بازهم شاهد چنین اتفاقات تلخ و ناگواری خواهیم بود.

وی در پایان افزود: حوادثی مشابه معدن یورت و طبس در حال اتفاق افتادن است از همین رو مسئولین باید یک فکر اساسی کنند که دیگر شاهد چنین حوادث دلخراش و ناراحت کننده‌ای نباشیم. مهم‌ترین مساله این است که جان کارگران باید برای مسئولین مهم و حائز اهمیت باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی