تیتر امروز

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟
امیر عسگری اقتصاددان در گفت و گو با دیدار اقتصادی

توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟

برنامه گفت و گوی اقتصادی میزبان دکتر امیر عسگری عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر نوآوری اجتماعی و توسعه پایدار و از چهره‌های علمی کشور بود.
ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»
گفت و گوی دیدار با پسر مرحوم آیت الله طالقانی

ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»

چند روز پیش دیدارنیوز گزارش میدانی از وضعیت خانه مرحوم آیت الله طالقانی که در اختیار شهرداری بوده ، منتشر کرد حالا گفت و گویی با پسر آن مرحوم داشتیم که می خوانید.
علت را بررسی کنید

جهانگیری: با مقصران حادثه طبس برخورد شود/ کارگران تنها در شرایط تخلیه گاز مجاز به فعالیت باشند

اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم با اشاره به سختی فراوان فعالیت در معدن، خواستار برخورد با مقصران حادثه تلخ معدن طبس شد و گفت: باید پذیرفت که مسائل ایمنی در همه فعالیت‌ها خصوصا در معادن زغال سنگ بر همه امور دیگر اولویت داشته باشد. انتظار می‌رود که تنها در شرایط تخلیه گاز کارگران مجاز به فعالیت باشند.

کد خبر: ۱۷۲۶۲۳
۰۸:۴۷ - ۰۲ مهر ۱۴۰۳

جهانگیری: با مقصران حادثه طبس برخورد شود

دیدارنیوز: معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم با تسلیت به جامعه کارگری و مردم ایران در پی وقوع حادثه در معدن طبس تاکید کرد: نتیجه بررسی‌ها باید به سازوکاری منجر شود تا دیگر شاهد اینگونه وقایع تلخ در آینده نباشیم.

در متن پیام تسلیت اسحاق جهانگیری آمده است:

«حادثه تلخ درگذشت جمع پرشماری از کارگران زحمتکش در معدن زغال سنگ پروده ۶ طبس خبری تکان‌دهنده و تأثر برانگیز است. این ضایعه دردناک را به خانواده‌های محترم این عزیزان، به جامعه کارگری و به عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم.

من از کودکی از نزدیک سختی کار را در معدن به عنوان دشوارترین و خطربارترین مشاغل جامعه دیده‌ام و علاوه بر این در سطوح مختلف مسئولیت هم در عمل دریافته‌ام که بین معادن، کار در معادن زیرزمینی زغال سنگ به خصوص در وضع استخراج سنتی به مراتب دشوارتر و پیچیده‌تر است. این کارگران عزیز در شرایطی کار می‌کنند که هر آن با گاز‌های انفجاری که طبیعت اینگونه معادن است روبرو هستند، یعنی در اعماق زمین جان در دست تلاش می‌کنند تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

به این اعتبار باید پذیرفت که مسائل ایمنی در همه فعالیت‌ها خصوصا در معادن زغال سنگ بر همه امور دیگر اولویت داشته باشد. انتظار می‌رود که تنها در شرایط تخلیه گاز کارگران مجاز به فعالیت باشند.

دستگاه‌های مسئول باید علل حضور این جانباختگان عزیز را در محل انفجار بررسی کنند. نتیجه بررسی‌ها در کنار برخورد با مقصران باید به سازوکاری منجر شود تا دیگر شاهد اینگونه وقایع تلخ در آینده نباشیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
یعقوبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۲
0
1
نشت متان در معادن زغال سنگ امر طبیعی است ،البته کارگران بصورت سنتی روشهای را برای تشخیص و پیشگیری از حوادث آنرا به تجربه آموخته اند و امروزه با صنعت دیجیتال تکنولوژیهای جدیدی برای آن وجود دارد ولی واقعیت اینست که گاهی نشت گاز کاملا" یکباره و بدون هیچ علائمی صورت می گیرد که این حادثه را اجنتاب ناپذیر میکند .
البته در همین جا بایسته گفتن است که بخش خصوصی ما از یک طرف بدلیل نابسامانی های بسیار ( تحریم و مشکلات تجارت ،گرانی و کمبود ارز ) سالهاست که در تامین قطعات و لوازم ایمنی و ماشین آلات و کلا" تکنولوژی روز جهان بسیار عقب است واز طرف دیگر مباحث اقتصاد معدن و از سو دیگر نگاه غیر انسانی و البته پیشینه دار و رایج به جامعه کارگری که اساسا" این بخش را نوعی ابزار کار می بیند گاهی ناگزیرند به همان روشهای سنتی و دیرینه معدنکاری بسنده کرده و از این بابت شاید گفت که بخشهای خصوصی کار زیادی نمی تواند بکنند و این بمانند دیگر بخشهای تولیدی این کشور تابع یک سازوکار علیل هست ،بمانند لنج داری و ماهگیری ، کشاورزی ،حمل و نقل و ....
ضعف شدید سازمان های نظارتی فنی ( سازمان صمت،دانشگاه ها ،نظام مهندسی معدن و اداره کار و بیمه ) هر یک در جای خود حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی