جهش بزرگ در واردات اتومبیل به کشور، از طریق مقایسه آمار سال گذشته و امسال به خوبی مشخص میشود. در نیمه اول سال ۱۴۰۲، هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو با ارزش ۳۵ میلیون دلار (۲۱.۲۵۰ دلار به ازای هر خودرو) وارد کشورمان شده بودند. به عبارتی در نیمه اول سال ۱۴۰۳، شاهد جهش ۱۲ برابری واردات خودرو هستیم.
دیدارنیوز: در اطلاعیه گمرک ایران پیرامون واردات خودرو به کشور در نیمه اول سال ۱۴۰۳، ارزش کل خودروهای وارداتی ۳۹۰ میلیون دلار اعلام شده است.
براساس اعلام گمرک ایران، از ابتدای سال جاری تا روز ۲۵ شهریور ۱۴۰۳، حدود بیست هزار دستگاه خودرو وارد کشور شدهاند. ارائه این آمار از واردات خودرو باعث میشود تا نسبت به این موضوع خوشبین باشیم. اگر در نیمه اول سال جاری بیست هزار دستگاه خودرو وارداتی به کشور رسیدهاند، این آمار میتواند تا پایان سال به ۴۰ هزار دستگاه برسد. آمار ورود چهل هزار دستگاه اتومبیل خارجی آخرین بار در سالهای میانی دهه ۱۳۹۰ و دوران برجام اتفاق افتاد، زمانی که محدودیتهای کمتری برای واردات وضع شده بودند.
در اطلاعیه گمرک ایران پیرامون واردات خودرو به کشور در نیمه اول سال ۱۴۰۳، ارزش کل خودروهای وارداتی در این مدت ۳۹۰ میلیون دلار اعلام شده است. به عبارتی قیمت متوسط هر اتومبیل وارداتی ۱۹۵۰۰ دلار است؛ بنابراین اکثر خودروهای وارداتی جدید به کشورمان را اتومبیلهای اقتصادی تشکیل میدهند. این موضوع را به خوبی از تنوع محصولات وارداتی میتوان متوجه شد. تویوتا کرولا، تویوتا لوین، هوندا سیتی، نیسان سیلفی و نیسان سانی، محصولاتی اقتصادی در سطح جهانی هستند که در مرحله جدید واردات به کشورمان رسیدهاند.
افزایش دوازده برابری واردات خودرو به کشور در سال ۱۴۰۳
جهش بزرگ در واردات اتومبیل به کشور، از طریق مقایسه آمار سال گذشته و امسال به خوبی مشخص میشود. در نیمه اول سال ۱۴۰۲، هزار و ۶۴۷ دستگاه خودرو با ارزش ۳۵ میلیون دلار (۲۱.۲۵۰ دلار به ازای هر خودرو) وارد کشورمان شده بودند. به عبارتی در نیمه اول سال ۱۴۰۳، شاهد جهش ۱۲ برابری واردات خودرو هستیم.
به نقل از دیجیاتو، افزایش تعداد خودروهای وارداتی ترخیص شده از گمرک، باعث شده است تا مالکان خودروهای وارداتی اقدام به فروش این خودروها یا استفاده از آنها کنند. در واقع هنگامی که نخستین سری از اتومبیلهای وارداتی به دست مشتریان رسید، آنها با استفاده از خودروبر نسبت به جابجایی اتومبیل خود اقدام میکردند تا کیلومتر خودرو صفر باقی بماند. همچنین بسیاری از خودروهای وارداتی جدید در انبارهای شخصی دپو شدند. با این حال اکنون مالکان خودروهای وارداتی تصمیم گرفتهاند از این خودروها استفاده کنند یا هرچه سریعتر آنها را به فروش برسانند.