تیتر امروز

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ابهام در آتش‌بس ۲۱ روزه لبنان/ ترامپ، ایران را تهدید به حمله کرد/ پیشنهاد پزشکیان برای آینده فلسطین

این سی‌ و دومین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟
امیر عسگری اقتصاددان در گفت و گو با دیدار اقتصادی

توسعه اقتصادی بدون توجه به منابع و توسعه اجتماعی محکوم به شکست است/ چطور می‌توان اقتصادی پایدار داشت و همزمان رشد اقتصادی را حفظ کرد؟

برنامه گفت و گوی اقتصادی میزبان دکتر امیر عسگری عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر نوآوری اجتماعی و توسعه پایدار و از چهره‌های علمی کشور بود.
ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»
گفت و گوی دیدار با پسر مرحوم آیت الله طالقانی

ابوالحسن طالقانی: «کتاب‌های کتابخانه طالقانی را چرا به بیرون می‌فروشید؟ به خود ما بفروشید!»

چند روز پیش دیدارنیوز گزارش میدانی از وضعیت خانه مرحوم آیت الله طالقانی که در اختیار شهرداری بوده ، منتشر کرد حالا گفت و گویی با پسر آن مرحوم داشتیم که می خوانید.
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

حمله غافلگیرانه اسرائيل/ آزادی فائزه هاشمی از اوین/ خشک شدن ۹ تالاب بزرگ در ایران

این سی‌امین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کد خبر: ۱۷۲۴۷۳
۲۱:۳۷ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۳

حمله غافلگیرانه اسرائيل/ آزادی فائزه هاشمی از اوین/ خشک شدن ۹ تالاب بزرگ در ایران

دیدارنیوز _ اتاق خبر: با سی‌امین برنامه مجله خبری دیدار در خدمت مخاطبان دیدارنیوز هستیم.

درود بر هموطنان عزیز، اینجا استودیوی تلویزیونی دیدارنیوز و من محمدرضا حیاتی با یک مجله خبری دیگر مهمان نگاه‌های گرم و توجهات دقیق شما هستم.

در این برنامه می‌بینید و می‌شنوید:

۱-حمله غافلگیرانه سایبری اسرائیل علیه نیرو‌های حزب الله
۲-آمادگی اسرائیل برای جنگ با حزب الله
۳-آزادی فائزه هاشمی از اوین
۴-بن‌سلمان: برقراری رابطه با اسرائیل منوط به تشکیل کشور فلسطین است
۵-خشک شدن ۹ تالاب در ایران
۶-قطعنامه پایان دادن به اشغال فلسطین در مجمع عمومی

 

 ویدیوی این مجله خبری را می‌توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید 

 


حمله غافلگیرانه سایبری اسرائیل علیه نیرو‌های حزب الله

بیست نفر از نیرو‌های حزب الله کشته شدند و بیش از چهارهزار نفر مجروح شدند و اعضای بدن خود را از دست دادند.

آکسیوس به نقل از یک مقام پیشین اسرائیل نوشت: منفجر کردن دستگاه‌های ارتباطی به عنوان یک حمله غافلگیرانه در یک جنگ همه جانبه برنامه ریزی شده بود. اسرائیل از ترس کشف عملیات مخفی خود توسط حزب الله تصمیم گرفت دستگاه‌های ارتباطی را منفجر کند. آکسیوس به نقل از مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفته: احتمال نفوذ امنیتی بیشتر در حزب الله، ممکن است مانع از واکنش فوری آن گروه شود.

آسوشیتدپرس هم به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد اسرائیل از قبل جزئیات عملیات انفجار تجهیزات ارتباطی در لبنان را به اطلاع آمریکا رسانده بود، اما آمریکا هرگونه اطلاع از حمله اسرائیل را رد کرد.

پیجر‌های منفجرشده ساخت اروپا بودند

رئیس شرکت تایوانی گُلد آپولو اعلام کرد: پیجر‌های منفجرشده در لبنان را ما نساختیم. این محصول فقط نام تجاریِ ما را داشت. این محصولات را یک شرکت اروپایی به نام «بی‌ای‌سی» تولید کرده است. ما قربانیِ این حادثه بوده‌ایم و قصد شکایت از این شرکت را داریم.

هسو گفت: «ما به بی‌ای‌سی مجوز دادیم از نام تجاریِ ما برای فروش محصولاتش در مناطق خاص استفاده کند؛ اما طراحی و ساخت محصولات کاملاً بر عهدهٔ بی‌ای‌سی است»

آمادگی ایران برای پذیرش و درمان مجروحان چشمی حملات سایبری اسراییل

محمدرضا ظفرقندی، وزیر بهداشت در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای هرگونه امدادرسانی درمانی و پشتیبانی از مصدومان انفجار‌های لبنان اعلام کرد.

ایران پیشنهاد داده است که برای انتقال مجروحان، به‌ویژه کسانی که «جراحات جدی چشمی دارند» هواپیما اعزام کند.

موج دوم حملات اسرائیل با استفاده از تکنولوژی‌های فوق پیشرفته به نیرو‌های جنبش حزب الله

اسراییل پس از هدف قراردادن سیستم‌های ارتباطی و پیجر‌های حزب الله لبنان همزمان با تشییع پیکر‌های جانباختگان و مراسم بزرگداشت آن‌ها توسط بازماندگان و مردم بار دیگر رادیو‌ها و دست‌گاه‌های تاکی‌واکی را هدف قرار داد.

بر اثر این حملات نیز تعدادی کشته و مجروح شدند. در این عملیات تاکنون بیست نفر از نیرو‌های حزب الله کشته و بیش از چهار هزار نفر مجروح شده‌اند.

در این‌باره با محمد خواجویی کارشناس مسائل منطقه خاورمیانه گفتگو کردیم. جناب خواجویی به مجله خبری دیدارنیوز خوش آمدید، ارزیابی شما از حملات سایبری و الکترونیکی اسرائیل به لبنان چیست؟

حمله غافلگیرانه اسرائيل/ آزادی فائزه هاشمی از اوین/ خشک شدن ۹ تالاب بزرگ در ایران

 

آمادگی اسرائیل برای جنگ با حزب الله

کانال ۱۴ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد مقام‌های ارشد نظامی اسراییل در حال آماده‌سازی برای سومین جنگ با شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان هستند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که جلسه‌ای «توجیهی امنیتی» با حضور ژنرال هرزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل و دیگر ژنرال‌های ارشد ارتش برگزار شده است. بر اساس بیانیه ارتش، در این جلسه «آمادگی برای عملیات‌های دفاعی و تهاجمی در همه جبهه‌ها» بررسی شد.

صد‌ها زخمی در موج دوم انفجار‌ها در لبنان/ تلفن‌های همراه و تاکی‌واکی‌ها هدف حمله اسرائیلی‌ها

منابع خبری از وقوع چندین انفجار در مناطق مختلف لبنان، از جمله بیروت خبر می‌دهند. اسرائیلی‌ها بیسیم‌های اعضای حزب الله را هدف قرار داده و منفجر کردند. حملات جدید دستگاه‌های الکترونیکی  تنها به برخی بی‌سیم‌های دستی و گوشی‌های همراه محدود نمی‌شود، بلکه حتی تعدادی از دستگاه‌های سازمانی معروف به دستگاه حضور و غیاب (اثر انگشت) را هم در برگرفته. گزارش‌ها تااین لحظه از زخمی شدن حدود ۵۰۰ نفر و شش کشته حکایت دارد.

اولین توییت سفیر ایران بعد از مجروحیت

مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نوشت: باعث افتخار و سربلندی من است که خونم با خون مجروحان ملت شریف لبنان که در جنایت تروریستی دیروز هدف قرار گرفته شدند درهم آمیخته است. این کشور سربلند از همان روز نخست نبرد طوفان الاقصی با عزت و غرور ایستادگی کرده است.

درباره آینده جنگ اسرائیل با محور مقاومت ارتباط ما با حمید قاسمی فیض آبادی برقرار است. جناب آقای قاسمی چه آینده‌ای در انتظار کشور‌های محور مقاومت مانند لبنان و فلسطین در مقابل اسرائیل، است؟

حمله غافلگیرانه اسرائيل/ آزادی فائزه هاشمی از اوین/ خشک شدن ۹ تالاب بزرگ در ایران

 

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه پایان دادن به اشغال فلسطین را تصویب کرد

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه بیست و هشتم شهریور قطعنامه پیشنهادی فلسطین را که از اسرائیل خواسته بود ظرف ۱۲ ماه به اشغال غیرقانونی خود پایان دهد، با اکثریت قاطع آرا تصویب کرد. این قطعنامه با ۱۲۴ رأی مثبت در مقابل ۱۴ رأی منفی و ۴۳ رأی ممتنع تصویب شد.

در این قطعنامه همچنین از کشور‌های عضو خواسته شده تدابیری را برای تحریم و توقف صادرات سلاح به اراضی اشغالی اتخاذ کنند.

بن‌سلمان: برقراری رابطه با اسرائیل منوط به تشکیل کشور فلسطین است

«محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی درباره عادی سازی روابط کشورش با اسراییل گفت: تا زمانی که خواسته‌های ما درباره تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی برآورده نشود، با اسرائیل رابطه برقرار نمی‌کنیم.

بن سلمان افزود: از کشور‌هایی که کشور فلسطین را به رسمیت شناختند، تشکر می‌کنیم و از کشور‌های دیگر نیز می‌خواهیم اقدامات مشابهی انجام دهند.

ولی عهد عربستان سعودی تصریح کرد: ریاض تلاش‌ها برای تشکیل کشور فلسطین را متوقف نخواهد کرد.

فائزه هاشمی آزاد شد

فائزه هاشمی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و فعال سیاسی اصلاح طلب روز چهارشنبه ۲۸ شهریور از زندان اوین آزاد شد.

رسانه‌های ایران گزارش کردند آزادی فائزه هاشمی ناگهانی بوده و او حتی فرصت بازگشت از دفتر اجرای احکام زندان اوین به بند و خداحافظی با دیگر زندانیان و جمع کردن وسایل خود را نداشت. فائزه هاشمی مهرماه سال ۱۴۰۱ بازداشت و به پنج سال و نیم حبس محکوم شده بود.

براساس گزارش‌ها فائره هاشمی با حکم آزادی مشروط از زندان اوین خارج شد.

نظر غلامعلی رجایی مشاور مرحوم هاشمی رفسنجانی را در این باره جویا شدیم. جناب آقای رجایی آزاد شدن خانم هاشمی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حمله غافلگیرانه اسرائيل/ آزادی فائزه هاشمی از اوین/ خشک شدن ۹ تالاب بزرگ در ایران

 

بیش از دویست و پنجاه میلیارد تومان یارانه پنهان اتباع غیر مجاز

نماینده ایلام و عضو کمیسیون امنیت مجلس می‌گوید ایران بهشت امن اتباع خارجی غیر مجاز شده است و بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان ‎یارانه پنهان صرف اتباع می‌شود.

سارا فلاحی نماینده ایلام گفت: بین پنج تا هشت میلیون نفر تبعه خارجی غیر مجاز در کشور زندگی می‌کنند. آن‌ها کلیدداران خانه‌های ایرانیان شده اند و بزرگترین تهدید بشمار می‌روند.

۹ تالاب ایران بیابان شد

گرمای بی‌سابقۀ مردادماه امسال سبب شد تا تالاب‌های انزلی، بامدژ، هامون، جازموریان، طشک، بختگان، گاوخونی، مهارلو، حوض‌سلطان، شیمبار و دریاچه نمک، خشک شوند.

سامانه‌های جهانی هواشناسی هم از پاییز خشک و کم بارش امسال در گستره ایران خبر می‌دهند. رئیس مدیریت بحران هواشناسی گفته است «سرعت گرمایش جهانی در ایران ۲ برابر متوسط دنیا است».

در این خصوص با محمد درویش کارشناس محیط زیست گفتگو می‌کنم. جناب آقای درویش به نظر شما دلایل این تالاب‌ها و عوارض آن برای کشور چیست؟

حمله غافلگیرانه اسرائيل/ آزادی فائزه هاشمی از اوین/ خشک شدن ۹ تالاب بزرگ در ایران

 

فنلاند: حق وتو در شورای امنیت حذف شود

الکساندر استاب؛ رئیس‌جمهور فنلاند خواستار حذف حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل شد.

استاب پیشنهاد کرد هر عضو شورای امنیت سازمان ملل که درگیر «جنگ غیرقانونی مانند حمله روسیه به اوکراین» باشد، عضویتش تعلیق شود.

وی همچنین پیشنهاد داد تعداد اعضای دائمی از پنج به ۱۰ کشور افزایش یابد که شامل یک کشور دیگر از آمریکای لاتین، دو کشور از آفریقا و دو کشور از آسیا شود.

رییس جمهور فنلاند گفت: «هیچ کشوری نباید در شورای امنیت سازمان ملل حق وتو داشته باشد.»

اجازه نتانیاهو از کابینه، علیه حزب الله

کابینه اسراییل به نتانیاهو و گالانت اجازه داد تا اقدامات تدافعی و تهاجمی علیه حزب‌الله انجام دهند/ کانال دوازده اسرائیل اعلام کرد: اسرائیل در حال بررسی مجموعه‌ای از اقدامات تهاجمی علیه حزب‌الله است.

اف‌بی‌آی: هکر‌های ایرانی اطلاعات کارزار ترامپ را برای کارزار بایدن ارسال می‌کردند

مقام‌های امنیتی و انتظامی آمریکا اعلام کرده‌اند که هکر‌های ایرانی در تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا، اطلاعات سرقت شده از کارزار دونالد ترامپ را برای افراد نزدیک به کارزار جو بایدن رقیب دموکرات او فرستادند.

بر اساس بیانیه دولت آمریکا؛ اواخر ماه ژوئن و اوایل ماه ژوئیه امسال، پیش از آنکه جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی آمریکا کنار بکشد، این هکر‌ها ای‌میل‌هایی را به افراد نزدیک به کارزار بایدن فرستادند که حاوی «بخش‌هایی از اطلاعات به سرقت رفته و غیرعلنی از کارزار انتخاباتی ترامپ بود»

اف بی‌آی می‌گوید هکر‌های ایرانی به تلاش برای فرستادن اطلاعات سرقت شده به رسانه‌های آمریکا نیز ادامه داده‌اند.

خبر‌های بیشتر، تحلیل‌ها و گفتگو‌های خبری را در صفحه یوتیوب دیدارنیوز، سایت دیدارنیوز و شبکه آپارات خواهید دید.

 

عوامل برنامه:

تهیه کننده: سهیل محمدیان

کارگردان‌: سعید مسعودی

فیلمبردار: محمدرضا مطهری

اجرا: محمدرضا حیاتی

تدوین: ماهان قره‌گوزلو

مشاور: علیرضا خوشبخت

سردبیر: اسفندیار عبداللهی

با تشکر از: محمد خواجویی، حمید قاسمی فیض‌آبادی، غلامعلی رجایی و محمد درویش کارشناسان این برنامه

و با تشکر از نازنین یوسفی و نیکو مجدی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی