تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از همایش سالانه صلح

مکتب ایرانی صلح در میانه‌ی دولت-ملتِ ناصلح!

خبرنگار دیدارنیوز با حضور در دومین پیش نشست همایش سالانه صلح و ادبیات انجمن علمی مطالعات صلح ایران که با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، گزارشی تهیه کرده است که تقدیم می‌شود.

ادعای روسیه درباره اقدامات آمریکا و انگلیس؛ شورای امنیت را فلج کرده‌اید

آندری کلین، سفیر روسیه در لندن که کشورش حدود سه سال پیش با تجاوز نظامی به خاک اوکراین جهان را ناامن‌تر کرده، مدعی شد که اقدامات آمریکا، انگلیس و فرانسه عملکرد شورای امنیت سازمان ملل را عملا فلج کرده است.

کد خبر: ۱۷۲۳۳۸
۱۲:۵۱ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

ادعای روسیه درباره اقدامات آمریکا و انگلیس؛ شورای امنیت را فلج کرده‌اید

دیدارنیوز: سفیر روسیه در لندن گفت اقدامات و فعالیت‌های آمریکا، انگلیس و فرانسه عملکرد شورای امنیت سازمان ملل را عملا فلج کرده است.

«آندری کلین» سفیر روسیه در لندن به «ریچارد ساکوا» متخصص علوم سیاسی گفت: «در حال حاضر یک تقابل جدی در سازمان ملل وجود دارد. شورای امنیت فلج شده است. ما روسیه را در یک طرف و فرانسه، آمریکا و انگلیس را در طرف دیگر شورای امنیت داریم.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی ادامه داد: «گاهی اوقات ما با چین کنار هم هستیم. اما البته، چین سیاست خاص خود را دارد. نمی‌توانیم بگوییم ۱۰۰ درصد با هم هستیم. با این حال، ما در یک طرف هستیم. به همین دلیل است که ما خواهان اصلاحات خاصی در سازمان ملل هستیم که شامل نمایندگانی از جنوب جهانی یعنی آفریقا و آمریکای لاتین می‌شود. این گفت‌گو‌ها ادامه دارد.»

این دیپلمات روس همچنین خاطرنشان کرد سازمان ملل نمی‌تواند مراقب تمامی درگیری‌های جهان باشد. برای حل و فصل و سازش درباره درگیری‌های محلی ضرورت دارد که سازمان‌های موثر منطقه‌ای ایجاد شوند.

وی ادامه داد: «آ. سه. آن در شرق وجود دارد. ما تلاش کردیم تا یک سازمان منطقه‌ای از سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز ایجاد کنیم. اما این مشکل بزرگ ما بود. اما این تشکل نمی‌تواند به عنوان یک سازمان منطقه‌ای برای اروپا در حل مناقشه کار کند.»

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی