تیتر امروز

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید
استاد دانشکده آب دانشگاه جندی‌شاپور در ویژه برنامه اقتصاد، آب و سیاست

مهدی قمیشی: آب مجازی وارد کنید

مهدی قمیشی استاد دانشکده آب دانشگاه شهید چمران (جندی شاپور)، ضمن تاکید بر جانمایی غلط صنایع آب‌بر در استان‌های کویری، گفت: «یکی از بهترین راه‌حل‌های رفع بحران آب، واردات آب مجازی است.
مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت
در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه (ترکمن صحرا) مطرح شد:

مساله حکمرانی و مشروعیت حکومت از نگاه اهل سنت

در هفدهمین برنامه دیدار اندیشه با شیخ دکتر عصام الدین گوگلان استاد حوزه و دانشگاه، (ترکمن صحرا) در خصوص "مدارس علمیه دینی در میان اهل سنت با تمرکز بر مدرسه علمیه ربانیه چنارلی" گفت‌وگو کردیم.
خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد

به کنکور قبل برنمی‌گردیم

عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: خانواده‌ها توجه داشته باشند، مصوبه کنکور سراسری تقویت خواهد شد، تاثیرگذاری معدل موضوع مهمی است و به کنکور قبل برنمی‌گردیم.

کد خبر: ۱۷۲۲۳۲
۲۱:۰۱ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳

کنکور

دیدارنیوز: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد مصوبه کنکور و تاثیرگذاری معدل تقویت خواهد شد و به کنکور گذشته بر نمی‌گردیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه دیدار با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: خانواده‌ها توجه داشته باشند، مصوبه کنکور سراسری تقویت خواهد شد، تاثیرگذاری معدل موضوع مهمی است و به کنکور قبل برنمی‌گردیم.

به گفته خسرو پناه، در صورتیکه مصوبه کنکور به اصلاح نیاز داشته باشد انجام خواهد شد. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: باید شرایطی را فراهم کرد که دانش آموزان مناطق محروم بتوانند از ظرفیت مصوبه کنکور استفاده کنند.

وی گفت: یکی از وظایفی که شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد تعامل با قوای سه گانه است، مجلس شورای به عنوان قوه مقننه یکی از قوای مهمی است که شورا باید تعامل حکیمانه با آن داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: این تعامل ادامه خواهد داشت تا اگر قرار باشد طرحی از طرف دولت پیشنهاد شود با تعامل مجلس به مصوبه تبدیل شود. وی گفت: شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذاری است و اگر قرار باشد مصوبه‌ای تصویب شود با تعامل مجلس صورت خواهد گرفت.

خسروپناه گفت: درباره مصوبه کنکور پیشنهاد‌های مختلفی داده و مقرر شد کمیسیون آموزش در این باره به نظر واحد برسد، همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش و ستاد علم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره بررسی‌های لازم را انجام دهند و شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده است که اصلاحات لازم را انجام دهد.

علیرضا منادی‌سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این جلسه گفت: در این جلسه درباره مشکلات دانش‌آموزان مناطق محروم، تعارض مصوبه شورا و مجلس بحث‌هایی مطرح شد، به نتیجه خوبی رسیدیم که قرار شد که تعامل ادامه داشته باشد.

وی گفت: اصلاحاتی در مصوبه انجام خواهد شد تا عدالت فراگیرتر محقق شود و قرار شد که کمیسیون آموزش مجلس ورود کند و پیشنهاد‌های خود را ارائه دهد و در جلسه بعدی ارائه شود. به گفته منادی، بحث سهمیه‌های مطرح شد که با حضور نمایندگان مطرح می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی