تیتر امروز

مبادا به خواص فشار بیاید
افاضات اضافه

مبادا به خواص فشار بیاید

عوام‌الملک در نامه جدیدش به حضرت مسعود، از آزادی واقعی در جامعه و تجمع پرشور(!) حامیان فیلترینگ تشکر کرده و بابت مالیات حقوق هم گفته مهم این است که یک وقت به خواص فشار نیاید.
افزایش قیمت بنزین در سال آینده؟/ جولان پ‌ک‌ک در قلب آنکارا/ تفاهم واشنگتن و تل‌آویو‌ درباره ماجراجویی خطرناک نتانیاهو
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

افزایش قیمت بنزین در سال آینده؟/ جولان پ‌ک‌ک در قلب آنکارا/ تفاهم واشنگتن و تل‌آویو‌ درباره ماجراجویی خطرناک نتانیاهو

این چهلمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
خلاء توسعه گرایی در سینمای خانگی
گزارش دیدار از یک رویداد فرهنگی در فرهنگسرای ملل

خلاء توسعه گرایی در سینمای خانگی

کانون فرهنگ و زندگی در فرهنگسرای ملل پارک قیطریه، میزبان نشستی بود که موضوعش مانند سلسله نشست‌های پیشینش، متناسب با عنوان این کانون فرهنگی بود که به جریان تو در توی فرهنگ و زندگی می‌پرداخت؛ خبرنگار...
ینس استولتنبرگ، دبیرکل «ناتو» اعلام کرد

فقط یک راه برای پایان جنگ اوکراین وجود دارد

ینس استولتنبرگ، دبیرکل «ناتو» اعلام کرد که برای پایان دادن به جنگ ویرانگر روسیه علیه اوکراین، راهی جز مذاکره وجود ندارد.

کد خبر: ۱۷۲۱۴۳
۱۷:۳۲ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳

ناتو: پایان جنگ در اوکراین جز از طریق مذاکره امکان پذیر نیست

دیدارنیوز: در حالی که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» همچنان حامی سرسخت اوکراین در جنگ علیه تهاجم روسیه به خاک این کشور است، ینس استولتنبرگ، دبیرکل «ناتو» اذعان کرد که پایانی برای این جنگ جز از طریق مذاکره وجود ندارد.

استولتنبرگ با بیان این که پایان دادن به جنگ تنها با مذاکره محقق می‌شود، گفتگو با روسیه طی یکی از مراحل را محتمل دانست.

به نقل از العربیه، استولتنبرگ همچنین در مصاحبه‌ای با هفته‌نامه آلمانی «اف‌ای‌اس» که شنبه ۲۴ شهریور منتشر شد، خاطرنشان کرد که «ناتو» می‌توانست کار بیشتری در ممانعت از تهاجم ر روسیه در سال ۲۰۲۲ انجام دهد.

رئیس «ناتو» افزود: «ما اکنون تجهیزات نظامی را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهیم، اما ارائه زودتر این تجهیزات برای ممانعت از جنگ، امکان‌پذیر بود.»

مردد بودن «ناتو»

او توضیح داد که «ناتو» از ارائه تسلیحات درخواستی مقامات اوکراینی قبل از حمله روسیه، به دلیل نگرانی از تشدید تنش با مسکو، خودداری کرد و نسبت به این کار مردد بود.

استولتنبرگ، نخست‌وزیر پیشین نروژ، در اکتبر از سمت خود در این ائتلاف دفاعی که از سال ۲۰۱۴ عهده‌دار آن است، پس از پایان دوره ریاستش کناره‌گیری خواهد کرد و مارک روتی یونیو، نخست‌وزیر پیشین هلند جانشین او خواهد شد.

اظهارات دبیرکل «ناتو» تا حد زیادی با موضع آلمان همخوانی داشت که چند روز پیش خواستار بازگشت به میز مذاکره برای توقف جنگ اوکراین شد. چین نیز چند ماه پیش پیشنهادی ۱۳ ماده‌ای را به منظور اجرای مذاکره و برقراری صلح بین روسیه و اوکراین ارائه کرده بود.

تهدید‌های پوتین

مواضع استولتنبرگ در پی تهدید‌های دو روز پیش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه مطرح شد. پوتین تاکید کرد که اگر کشور‌های «ناتو» به اوکراین اجازه دهند از موشک‌های دوربرد برای حمله زدن به عمق روسیه استفاده کند، همه معادله‌ها دستخوش تغییر خواهد شد و «ناتو» در جنگ مستقیم با روسیه قرار خواهد گرفت.

این مواضع همچنین با تشدید نارضایتی مردمی در برخی کشور‌های اروپایی در خصوص حمایت مادی و نظامی از کی‌یف و پیامد‌های منفی آن بر وضعیت داخلی این کشور‌ها همزمان شده است.

مسکو پیشتر از زبان بسیاری از مقامات خود تأکید کرده بود که برهه کنونی و مشخصا پس از تهاجم ناگهانی اوکراین در ماه گذشته به استان مرزی کورسک روسیه، برای بازگشت به میز مذاکره مناسب نیست.

مسکو همچنین با مذاکره بر اساس شروط اوکراین که زلنسکی بر پایبندی به آن‌ها تاکید دارد، به ویژه لزوم خروج روسیه از تمام اراضی اوکراین، از جمله شبه‌جزیره کریمه، مخالفت کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی