تیتر امروز

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

تهدید پوتین به حمله اتمی/ شکست مذاکرات هسته‌ای بین ایران و آمریکا/ سرنوشت پر ابهام حقوق کارگران

این بیست و نهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
ادموندو گونزالس در اسپانیا

رقیب مادورو از ونزوئلا خارج شد

ادموندو گونزالس نامزد اپوزیسیون انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا پس از چند هفته تنش این کشور را ترک و راهی اسپانیا شده است.

کد خبر: ۱۷۱۷۶۷
۱۱:۱۷ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳

رقیب مادورو از ونزوئلا خارج شد

دیدارنیوز: دلسی رودریگز معاون رئیس جمهور ونزوئلا در صفحه اینستاگرام خود با اعلام این مطلب نوشت که گونزالس ۷۵ ساله چند روز پیش داوطلبانه به سفار ت اسپانیا در کاراکاس رفته و از آنجا هم کشور را ترک کرده است.

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا هم در شبکه ایکس با بیان اینکه مادرید به درخواست گونزالس پاسخ داده نوشت: «ادموندو گونزالس با هواپیمای نیروی هوایی اسپانیا از کاراکاس خارج و به سمت اسپانیا رفته است.»

خروج گونزالس از ونزوئلا جدیدترین تحول سیاسی از زمان انتخابات روز ۲۸ ژوئیه در این کشور است. انتخاباتی که تقریبا تمام دنیا سلامت آن‌را زیر سوال برده‌اند، اما مقام‌های انتخاباتی و قضائی این کشور می‌گویند نیکلاس مادورو باز هم پیروز شده است.

اپوزیسیون ونزوئلا می‌گویند که این انتخابات به پیروزی قاطع گونزالس منجر شد، اما مقام‌های دولتی بدون انتشار آرای دقیق نامزد‌ها مادورو را برنده اعلام کرده‌اند. هفته گذشته مقام‌های قضائی حکم بازداشت گونزالس را به دلیل انتشار آنلاین آرا صادر و او را به غصب فعالیت‌ها، جعل اسناد عمومی و توطئه و سایر اتهامات متهم کردند.

این انتخابات روابط ونزوئلا با همسایگانش را هم به چالش کشیده است. اوایل روز شنبه، دولت ونزوئلا مجوز برزیل را برای نمایندگی منافع آرژانتین در این کشور، از جمله اداره سفارتی که شش چهره مخالف در آن پناه گرفته‌اند، لغو کرد.

ونزوئلا پس از انتخابات ریاست جمهوری روابط خود با آرژانتین را قطع کرده بود. برزیل نیز مانند کلمبیا و مکزیک از دولت ونزوئلا خواسته است که نتایج کامل رای گیری را منتشر کند.

دولت این کار را انجام نداده و مقامات انتخاباتی کشور گفتند که مادورو برای سومین دوره مجددا در انتخابات پیروز شد.

نیکلاس مادورو که در دولت هوگو چاوز سمت‌هایی چون معاونت اجرایی ریاست جمهور و وزیر امور خارجه را برعهده داشت از زمان مرگ او به عنوان رئیس جمهور کار خود را آغاز کرده است. او که در آوریل ۲۰۱۳ در انتخابات با رای ۵۱ درصد مردم این کشور به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری ونزوئلا انتخاب شد از آن زمان به صورت پیوسته در این سمت حضور داشته است.

در این مدت هر بار انتخابات‌های ریاست جمهوری در ونزوئلا چالش برانگیز بوده، اما مادورو بدون توجه به مخالفت‌های داخلی و بین‌المللی مخالفان را سرکوب کرده و همچنان به حکمرانی خود ادامه داده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی