تیتر امروز

وفاقی که مطالبات مردم را اجابت نکند، تسلیم است/ نه حمایت مطلق و نه یاس مطلق، حمایت منتقدانه/ کار تمام نشده، بلکه تازه شروع شده است!
در ویژه برنامه گفتگو با دکتر رحیم قمیشی، تحلیلگر سیاسی با دیدار نیوز مطرح شد

وفاقی که مطالبات مردم را اجابت نکند، تسلیم است/ نه حمایت مطلق و نه یاس مطلق، حمایت منتقدانه/ کار تمام نشده، بلکه تازه شروع شده است!

با دکتر رحیم قمیشی تحلیلگر سیاسی درباره "انتخابات اخیر ریاست جمهوری، پیروزی دکتر پزشکیان و بهترین نحوه تعامل با دولت چهاردهم" گفتگو کردیم.
خواص نگران عادات روزانه عوام نباشند
افاضات اضافه

خواص نگران عادات روزانه عوام نباشند

عوام الملک در نامه جدید خود به رییس محترم خواص‌الدوله، به صحبت‌‌های اخیر مسعود درباره اطمینان به ایرانیان خارج از کشور برای بازگشت به کشور، نوشته: اینکه مثلا گاهی برای ادای پاره‌ای توضیحات به...
اعدام سی مقام دولتی/ پرداخت وام‌های نجومی به رئیس و مدیران/ پوتین و مرز‌های جغرافیایی ایران/ کمبود ده‌ها هزار معلم در کشور
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

اعدام سی مقام دولتی/ پرداخت وام‌های نجومی به رئیس و مدیران/ پوتین و مرز‌های جغرافیایی ایران/ کمبود ده‌ها هزار معلم در کشور

این بیست و ششمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

وعده انتخاباتی ترامپ؛ ایلان ماسک را می‌آورم!

با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه وعده‌های بیشتری برای جذب آرا می‌دهند؛ در این میان دونالد ترامپ، وعده داد که در صورت پیروزی در این انتخابات، یک کمیسیون برای بهبود کارایی دولت ایجاد می‌کند که ریاست آن برعهده ایلان ماسک، میلیاردر حامی او خواهد بود.

کد خبر: ۱۷۱۶۶۵
۱۰:۲۷ - ۱۶ شهريور ۱۴۰۳

وعده انتخاباتی ترامپ؛ ایلان ماسک را می‌آورم!

دیدارنیوز: دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا وعده داد که در صورت پیروزی در این انتخابات، یک کمیسیون برای بهبود کارایی دولت ایجاد می‌کند که ریاست آن برعهده ایلان ماسک، میلیاردر حامی او خواهد بود.

رویترز در گزارشی به نقل از منابع خود نوشت که ترامپ هفته‌ها است که ایده تشکیل کمیسیون بهره‌وری دولتی را با مشاورانش مطرح کرده است.

در هر حال رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی خود در روز پنج‌شنبه ۵ سپتامبر در باشگاه اقتصادی نیویورک برای نخستین بار به‌طور علنی این ایده را مطرح کرد. همچنین اولین باری بود که ترامپ از موافقت ایلان ماسک با ریاست این کمیسیون سخن گفت.

البته او در سخنان روز پنج‌شنبه خود هیچ اشاره‌ای به جزئیات این ایده و نحوه عملکرد چنین کمیسیونی نکرد، جز اینکه گفت این کمیسیون ظرف شش ماه پس از تشکیل، برنامه‌ای برای حذف «کلاهبرداری و پرداخت‌های نابجا» تدوین خواهد کرد.

ترامپ گفت که وظیفه این کمیسیون، حسابرسی‌های مالی و اجرایی همه دولت فدرال به طور کامل خواهد بود وتوصیه‌هایی برای انجام اصلاحات اساسی ارائه خواهد کرد.

ایلان ماسک در یک پادکست در تاریخ ۱۹ اوت با اشاره به گفتگوهایش با ترامپ، گفت که تمایل دارد در این کمیسیون فعالیت کند.

پیشنهاد ترامپ برای تشکیل این کمیسیون بلافاصله با انتقاد «اورت کلی»، رئیس اتحادیه کارمندان فدرال مواجه شد. این اتحادیه نماینده حدود ۷۵۰ هزار کارمند فدرال است.

او گفت ترامپ و ماسک قصد دارند خدمات دولتی غیرحزبی و مستقل را تضعیف کنند و به جای کارمندانی که اخراج می‌شوند، افراد نزدیک و حامی خود را جایگزین کنند.

دیوان محاسبات آمریکا که یک نهاد نظارتی غیرحزبی فدرال است، وظیفه‌اش تحقیق و حسابرسی مالی و اجرایی همه دولت فدرال است.

او همچنین در سخنرانی خود پیشنهاد‌هایی برای کاهش مقررات و افزایش تولید انرژی، پذیرش ارز‌های دیجیتال، کاهش شدید هزینه‌های دولتی و کاهش مالیات‌های شرکت‌هایی که در آمریکا تولید می‌کنند، مطرح کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی