تیتر امروز

۷۰ درصد سینمای ایران ورشکسته است
گفت‌وگوی دیدار با علیرضا رئیسیان، کارگردان و رضا درستکار، منتقد سینما

۷۰ درصد سینمای ایران ورشکسته است

برنامه گفت و گوی اقتصادی دیدار نیوز میزبان چهره‌های سینمایی بود و به مسائلی در حوزه اقتصاد سینمای ایران پرداخت.
ضرورت متناسب‌سازی احکام اجتماعی اسلام/ پیامبر مخالف دویدن مردم پشت سر مقامات بود/ حرف آخر را در حکمرانی مردم می‌زنند!
در شانزدهمین برنامه دیدار اندیشه عبدالرحیم سلیمانی اردستانی فقیه، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

ضرورت متناسب‌سازی احکام اجتماعی اسلام/ پیامبر مخالف دویدن مردم پشت سر مقامات بود/ حرف آخر را در حکمرانی مردم می‌زنند!

در شانزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر عبدالرحیم سلیمانی اردستانی فقیه، استاد حوزه و دانشگاه در خصوص "کدام پیامبر؛ پیامبر مکی یا مدنی؟ آیا میان این دو پیامبر تشابه / تفاوت/ تناقضی است؟ و چرایی...
با سفر عبدالفتاح السیسی به آنکارا صورت گرفت

دوران جدید در روابط ترکیه و مصر/ اردوغان: اسرائیل با ترور «هنیه» ذهنیت اصلی‌اش را نشان داد

عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر برای اولین‌بار در ۱۰ سال گذشته به آنکارا سفر کرد تا دوران جدیدی در روابط دو کشور مصر و ترکیه آغاز شود.

کد خبر: ۱۷۱۶۱۱
۲۰:۱۴ - ۱۴ شهريور ۱۴۰۳

دوران جدید در روابط ترکیه و مصر

دیدارنیوز: رئیس جمهور مصر از سفر به ترکیه و فرصت دیدار با رئیس جمهور اردوغان ابراز خرسندی کرد.

به نقل از آناتولی، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر که به دعوت رسمی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به آنکارا آمد درپستی در شبکه اجتماعی ایکس از سفر به ترکیه و فرصت دیدار با رئیس جمهور اردوغان ابراز خرسندی کرد.

وی در این پست نوشت: سفر امروز من به آنکارا و سفر قبلی جناب اردوغان به قاهره نشان دهنده اراده برای آغاز دوستی و همکاری جدید بین مصر و ترکیه است.

السیسی ضمن تاکید بر روابط تاریخی دیرینه مصر و ترکیه، خاطرنشان کرد که از زمان تاسیس جمهوری ترکیه توسط مصطفی کمال آتاترک، روابط سیاسی قوی بین آنکارا و قاهره وجود داشته است.

رئیس جمهور مصر همچنین تاکید کرد: ترکیه و مصر با توجه به نقش مهم و تاثیرگذاری که در محافل منطقه‌ای و بین‌المللی دارند، توانایی برآورده کردن انتظارات ملت‌های برادر دو کشور را دارند.

اردوغان: ترکیه و مصر نقشی حیاتی در صلح و ثبات منطقه برعهده دارند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی نشست خبری مشترک با عبدالفتاح السیسی همتای مصری خود در آنکارا، بر نقش حیاتی دو کشور در صلح و ثبات منطقه تاکید کرد.

دوران جدید در روابط ترکیه و مصر

اردوغان در گفتگو با خبرنگاران پس از دیدار با السیسی درباره روابط میان ترکیه و مصر گفت: ما بر اراده دو کشور برای پیشبرد همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها از جمله صنعت، تجارت، دفاع، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی تاکید کردیم.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: با عزمی راسخ در مسیر دستیابی به مبادلات تجاری ۱۵ میلیارد دلاری با مصر طی پنج سال آتی حرکت می‌کنیم. ترکیه و مصر نقشی حیاتی در صلح و ثبات منطقه برعهده دارند. روابط چند بعدی خود با مصر را با رویکرد برد-برد پیش خواهیم برد.

او در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نوار غزه اشاره کرد و افزود: اسرائیل و حامیان آن مسئول مرگ و میر ناشی از گرسنگی، تشنگی و کمبود دارو در غزه هستند. جای قاتلان ۴۱ هزار انسان بی‌گناه در غزه صندلی‌های مجلس نیست بلکه این افراد باید در سالن‌های دادگاه محاکمه شوند.

اردوغان درباره اظهارات اخیر نتانیاهو علیه مصر نیز گفت: من در اینجا به صراحت می‌گویم که ما اتهامات نتانیاهو علیه مصر را رد می‌کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: تنها با کنار گذاشته شدن سیاست‌های مزورانه امکان جلوگیری از اقدامات تنش آفرین اسرائیل در منطقه ممکن است.

او ادامه داد: رویکرد غیرسازنده و مانع تراشی‌های اسرائیل ادامه دارد. اسرائیل به شهادت رساندن (اسماعیل هنیه) شخصی که با آن مذاکره می‌کرد، ذهنیت اصلی خود را نشان داد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی