تیتر امروز

شادی گمشده در قیطریه
گزارش اختصاصی خبرنگار دیدارنیوز از نشست کانون «زندگی و فرهنگ» با همکاری انجمن جامعه شناسی

شادی گمشده در قیطریه

مسعود پیوسته، خبرنگار دیدارنیوز گزارشی خواندنی از نشست کانون «زندگی و فرهنگ» با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران (گروه صلح) با موضوع «پدیدارشناسی بحران معنا در زیست جهان انسان ایرانی» در تالار...
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

تبلیغات هریس علیه ترامپ با تمرکز بر «پروژه ۲۰۲۵»

کارزار انتخاباتی کامالا هریس، به‌رغم انکار دونالد ترامپ، درباره ارتباطش با پروژه محافظه‌کارانه ۲۰۲۵، قصد دارد در تبلیغات خود علیه ترامپ روی این موضوع تمرکز کند.

کد خبر: ۱۷۱۲۱۷
۱۰:۱۲ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

هریس

دیدارنیوز: خبرگزاری «رویترز» گزارش داد که کارزار انتخاباتی کامالا هریس، نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا، به‌رغم انکار دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، درباره ارتباطش با پروژه محافظه‌کارانه ۲۰۲۵، قصد دارد در تبلیغات خود علیه ترامپ روی این موضوع تمرکز کند.

به گزارش این خبرگزاری، «پروژه ۲۰۲۵» مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های سیاست محافظه‌کارانه است که «بنیاد هریتیج» آن را تهیه کرده است، و طراحان آن امیدوارند ترامپ در صورت راه‌یابی مجدد به کاخ سفید آن‌ها را به کار گیرد.

به نقل از العربیه، بسیاری از افراد نزدیک به ترامپ در تدوین پروژه ۲۰۲۵ نقش داشته‌اند، اما ترامپ تلاش کرده است خود را از آن دور نشان دهد، و گفته بعضی از بخش‌های آن «بسیار افراطی» هستند. وی در ۲۰ ژوئیه در جریان تجمعی در میشیگان در این باره گفت: «هیچ چیزی درباره‌اش نمی‌دانم و نمی‌خواهم که بدانم.»

کارزار هریس می‌گوید که این پروژه مدرکی مستند است که نشان می‌دهد ترامپ در صورت رسیدن به ریاست جمهوری در ۵ نوامبر، مجموعه‌ای از «سیاست‌های اقتدارگرایانه و راست‌گرایانه افراطی» را اتخاذ خواهد کرد.

تمرکز بر روشنگری درباره پروژه ۲۰۲۵ بخشی از یک کمپین رسانه‌ای به ارزش ۳۷۰ میلیون دلار است که طی دو ماه پایانی کارزار هریس در چند ایالتی که احتمالاً سرنوشت انتخابات را رقم خواهند زد، منتشر خواهد شد.

پروژه ۲۰۲۵ که در قالب یک کتاب ۹۰۰ صفحه‌ای تدوین شده است، خواستار گسترش قدرت نهاد ریاست جمهوری از طریق افزایش تعداد انتصابات سیاسی و افزایش کنترل کاخ سفید بر وزارت دادگستری است.

این پروژه همچنین حذف گسترده مقررات زیست‌محیطی و برخورد با برنامه‌هایی که برای افزایش تنوع در محیط کاری در نظر گرفته شده‌اند را ترویج می‌کند، که به ادعای این پروژه به طور کلی غیرقانونی هستند.

به گفته رویترز، نظرسنجی‌های کشوری اخیر نشان داده‌اند که هریس از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی در ۲۱ ژوئیه کمی از ترامپ جلو افتاده است. نظرسنجی «رویترز/ایپسوس» در اواخر ژوئیه نشان داد که هریس با یک درصد اختلاف، با میزان محبوبیت ۴۳ درصد نسبت به ۴۲ ترامپ، پیشتاز است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی