تیتر امروز

پیاده روی اربعین را نباید تبدیل به مانور یک نظام حکومتی کرد/
در چهاردهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه، استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

پیاده روی اربعین را نباید تبدیل به مانور یک نظام حکومتی کرد/"حسین" الگو است نه منجی

 در چهاردهمین برنامه دیدار اندیشه باجحت الاسلام عبدالرحیم سلیمانی اردستانی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قرآن پژوه درباره "جایگاه مناسک در دینداری و آسیب شناسی آن" گفت‌وگو کردیم.
مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام
گفت‌وگوی دیدار با دبیرکل حزب مردم‌سالاری در روز تائید صلاحیت وزرا

مصطفی کواکبیان: پزشکیان، مشکل فیلترینگ را حل می‌کند/ دولت سایه بگوید منابع مالی‌‌اش از کجا تامین می‌شود/عدم مشارکت ۵۱ درصدی، یعنی بی‌اعتمادی به نظام

دیدارنیوز در روزی که همه وزرای پزشکیان منتظر رای اعتماد بودند، گفت‌وگویی را با مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم‌سالاری انجام داد که دیدنی است؛ او پیش بینی کرد همه وزرا رای اعتماد می‌گیرند.
تنش در خاورمیانه ادامه دارد

حمله موشکی گسترده حزب‌الله/ «وضعیت اضطراری» در اسرائیل

در ادامه تنش‌ها در خاورمیانه، حزب‌الله لبنان از شلیک ۳۲۰ راکت کاتیوشا و پهپاد به اسرائیل خبر داد. خبرنگار المیادین گزارش داد که مقاومت در واکنش به تجاوز اسرائیل به جنوب لبنان عمق الجلیل الغربی و جولان اشغالی سوریه را هدف حملات موشکی قرار داده است.

کد خبر: ۱۷۰۹۶۹
۰۸:۵۲ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳

حمله موشکی گسترده حزب‌الله به شمال اسرائیل

دیدارنیوز: حزب‌الله لبنان از مرحله اول عملیات در واکنش به ترور فواد شکر با شلیک ۳۲۰ راکت کاتیوشا و پهپاد به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

در پی حمله موشکی گسترده حزب‌الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی ارتش صهیونیستی یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل برای ۴۸ ساعت آینده، از ساعت شش صبح امروز - «وضعیت اضطراری» اعلام کرد. تمامی سواحل حیفا به دلیل وضعیت امنیتی به روی اسرائیلی‌ها بسته شد.

منابع خبری گزارش دادند که ۳۲۰ راکت کاتیوشا از خاک لبنان به سمت الجلیل الغربی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است. در اسرائیل تخمین زده می‌شود که حزب‌الله آماده شلیک حدود ۱۰۰۰ موشک به عمق اسرائیل شده است.

خبرنگار المیادین گزارش داد که مقاومت در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان عمق الجلیل الغربی و جولان اشغالی سوریه را هدف حملات موشکی قرار داده است.

در پی این حملات حزب‌الله در اولین بیانیه خود اعلام کرد: در سحرگاه اربعین امام حسین علیه السلام سرور و سالار شهیدان، امام آزادگان و مظهر فداکاری و نوع دوستی و سربلندی و در چارچوب واکنش اولیه به تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به حومه جنوبی بیروت که منجر به شهادت فؤاد شکر رحمت الله علیه و تعدادی از مردم شریف کشور شد، رزمندگان مقاومت اسلامی، سایت ها، پادگان‌ها و گنبد آهنین دشمن در شمال فلسطین اشغالی را با تعداد زیادی موشک و به سمت یک هدف خاص نظامی رژیم صهیونسیتی که متعاقباً اعلام خواهد شد چه هدفی است، هدف قرار دادند. مقاومت اسلامی در لبنان هم اکنون و در این لحظات در بالاترین آمادگی خود قرار دارد و هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه در صورت آسیب دیدن غیرنظامیان، همراه با مجازات سخت و بسیار شدید خواهد بود.

حزب‌الله لبنان در بیانیه دوم خود اعلام کرد: با استعانت از خداوند متعال مرحله اول با موفقیت کامل به پایان رسیده است. این مرحله هدف قرار دادن پادگان‌ها و مکان‌های اسرائیلی برای انهدام موانع در مسیر موشک‌ها و پهپاد‌ها برای اهداف عمیقتر بود. ثانیاً تعداد موشک‌های کاتیوشای پرتاب شده به سمت مواضع دشمن تاکنون از ۳۲۰ فراتر رفته است. سوم، سایت‌هایی که به یاری خداوند متعال هدف قرار گرفتند و آسیب دیدند شامل:

۱- حکومت میرون
۲- آرامگاه نیفی زیو
۳- پایگاه ذاتون
۴- اصطبل زائورا
۵- پایه دشت
۶- پادگان کیلا در جولان اشغالی سوریه
۷- پادگان UF در جولان اشغالی سوریه
۸- پایگاه نفاح در جولان اشغالی سوریه
۹- پایگاه یاردن در جولان اشغالی سوریه
۱۰ - حکومت عین زی تیم
۱۱- پادگان راموت نفتالی بوده است.

جزئیات در مورد عملیات نظامی در بیانیه‌های بعدی اعلام خواهد شد.

ارتش صهیونیستی نیز اعلام کرد در یک ساعت گذشته حدود ۱۵۰ پرتاب موشک از لبنان به سمت سرزمین‌های اشغالی را رصد کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی از زخمی شدن ۲ اسرائیلی در مناطق نهریه و عکا در شمال خبر دادند. وب سایت والا نیز در گزارشی اعلام کرد ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد.

نشست ویژه امنیتی در وزارت جنگ اسرائیل

در پی این حملات نشست ویژه امنیتی رژیم صهیونیستی با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، یو آو گالانت، وزیر جنگ و هرتسی هالوی، رییس ستاد کل ارتش صهیونیستی در محل وزارت جنگ در منطقه امنیتی کریاه برگزار شد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی از بسته شدن حریم هوایی فلسطین اشغالی بر روی کلیه پرواز خبر داد.

حمله موشکی گسترده حزب‌الله به شمال اسرائیل

همزمان برخی از منابع محلی از اخلال در سیستم GPS در بسیاری از مناطق فلسطین اشغالی خبر دادند.

نیویورک تایمز نیز به نقل از «شان ساوت» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گزارش داد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از نزدیک وضعیت خاورمیانه را که در آن اسرائیل و جنبش حزب الله لبنان تبادل حملات انجام دادند، زیر نظر دارد و به مقامات آمریکایی دستور داده که در تماس دائمی با طرف اسرائیلی باشند.

روزنامه تایمز اسرائیل هم نوشت، یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، پس از حملات پیشگیرانه اسرائیل علیه حزب الله در بحبوحه گزارش‌های ارتش اسرائیل مبنی بر تدارک حمله گسترده با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده گفتگو کرد.

گالانت افزود: «ما حملات دقیقی را در لبنان انجام داده‌ایم تا تهدیدی قریب الوقوع علیه شهروندان اسرائیل را خنثی کنیم. ما تحولات بیروت را از نزدیک دنبال می‌کنیم و مصمم هستیم که از همه ابزار‌های در اختیار برای دفاع از شهروندان خود استفاده کنیم.»

این روزنامه همچنین نوشت: «گالانت و آستین همچنین در مورد اهمیت اجتناب از تشدید تنش منطقه‌ای بحث کردند.»

به نوشته این نشریه، ساوت همچنین تاکید کرد که ایالات متحده به حمایت از اسرائیل ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی