تیتر امروز

جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟/ محمدزاده: «صادق» واردترین فرد برای تصدی وزارت راه است
امروز در مجلس شورای اسلامی (بروز رسانی می‌شود)

جلسه بررسی صلاحیت وزرا/ موافقان و مخالفان چه گفتند؟/ محمدزاده: «صادق» واردترین فرد برای تصدی وزارت راه است

امروز (دوشنبه) در مجلس، ادامه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت مسعود پزشکیان در دستورکار است که ابتدا صلاحیت غلامرضا نوری قزلجه وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بررسی می‌شود و به ترتیب نوبت به سایر...
تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند
چهارمین قسمت تاریخ شفاهی با علی شمس اردکانی

تاریخ لوله صلح؛ از ایران به پاکستان تا هند

در ادامه برنامه تاریخ شفاهی، گفت و گو با علی شمس اردکانی اولین سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت که منصوب مستقیم رهبر انقلاب بود را ادامه دادیم و در این برنامه به تاریخ لوله صلح و نقش مهمان برنامه...
اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!
در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد

اصلاح نظام‌حکمرانی مقدم بر اصلاح اقتصادی است/اعتقاد به امام زمان هم مورد دستبرد واقع شده/ از اینهمه نهج البلاغه خوانی پزشکیان می‌ترسم!

در سیزدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان، استاد دانشگاه درباره "الزامات سیاسی برای انجام وعده‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت پزشکیان"گفتگو کردیم.
کدام ویروس‌‌ها در حال گردش هستند؟

مراقب این ویروس‌ها باشید

حامد جزجلالیان، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: کرونا ویروس و پارا آنفلوانزا تیپ ۳ با ۲۶ درصد در رأس ویروس‌های در گردش قرار دارند.

کد خبر: ۱۷۰۶۵۲
۱۳:۴۱ - ۲۹ مرداد ۱۴۰۳

مراقب این ویروس‌ها باشید

دیدارنیوز _ استان خراسان رضوی: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از گردش ویروس‌های پارا آنفلوانزا تیپ ۳ به عنوان شایع‌ترین ویروس‌های تنفسی در حال گردش خبر داد.

حامد جزجلالیان در گفتگو با ایسنا گفت: سازمان جهانی بهداشت به کشور‌ها توصیه می‌کند چرخش هرساله ویروس آنفلوانزا را در نظام مراقبت ادغام یافته رصد نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا ضروری است پزشکان ضمن بررسی بیماران، آنفلوانزا را در تشخیص افتراقی، به ویژه در گروه‌های پرخطر مورد ملاحظه قرار داده و طبق دستورالعمل‌های ملی نسبت به درمان اقدام کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: در پایش ویروس‌های در گردش بیماری‌های حاد تنفسی دیده‌وری مولتی پلکس دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران، هرمزگان و شهید بهشتی که از مردادماه سال ۱۴۰۲ شروع شده تا تیرماه سال جاری، تعداد ۱۲۵ نمونه از نظر ۲۱ ویروس، تحت آزمایش قرار گرفتند.

وی در خصوص نتایج ویروس‌های استخراج شده مولتی پلکس بیماری‌های تنفسی تیرماه سال ۱۴۰۳ گفت: کرونا ویروس و پارا آنفلوانزا تیپ ۳ با ۲۶ درصد در رأس ویروس‌های در گردش قرار دارند.

دکتر جزجلالیان با بیان اینکه رینوویروس با ۲۱.۷ درصد در رتبه دوم و بوکاویروس و آدنوویروس با ۸.۶ درصد در رتبه سوم قرار دارند، تصریح کرد: همچنین به دنبال رصد بیماری‌های تنفسی در سطح دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از ابتدای سال تاکنون ۲۸۸ نمونه در پایگاه‌های دیده ور تهیه شده که از این تعداد یک درصد از نظر آنفلوانزا و ۶ درصد از نظر کرونا مثبت بوده است.

وی در پایان بر رعایت مسائل بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی از جمله استفاده از ماسک در فضای سربسته برای گروه‌های در معرض خطر و محیط‌هایی با احتمال آلودگی بالا و تهویه مناسب توصیه کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی