تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
فرستاده آمریکا مدعی شد

امکان جلوگیری از جنگ اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد

آموس هوخشتاین، فرستاده ویژه آمریکا به لبنان، در سفری به بیروت اعلام کرد که احتمال جلوگیری از وقوع جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد.

کد خبر: ۱۷۰۳۸۷
۱۷:۲۸ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

ادعای فرستاده آمریکا درباره امکان جلوگیری از جنگ اسرائیل و حزب‌الله

دیدارنیوز: فرستاده آمریکا مدعی شد که امکان جلوگیری از جنگ میان اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد.

به نقل از العربیه، آموس هوخشتاین، فرستاده ویژه آمریکا به لبنان، در سفری به بیروت اعلام کرد که احتمال جلوگیری از وقوع جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله وجود دارد و او به این مسئله امیدوار است.

او پس از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و از نزدیکان حزب‌الله، گفت که وقت برای هدر دادن نیست و باید سریعاً به یک آتش‌بس در غزه دست یافت، چرا که این توافق می‌تواند به راه‌حل دیپلماتیک در لبنان کمک کند و مانع از گسترش درگیری‌ها شود.

هوخشتاین در ادامه تأکید کرد که لبنان و منطقه در شرایط حساسی قرار دارند و باید از این فرصت برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها و حفظ ثبات استفاده کرد. او همچنین با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر موقت لبنان، دیدار کرد و درباره اهمیت تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از جنگ و توقف اقدامات خصمانه اسرائیل گفتگو کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که تنش‌ها در خاورمیانه به دلیل جنگ طولانی‌مدت میان اسرائیل و حماس و احتمال پاسخ ایران و حزب‌الله به ترور رهبر سیاسی حماس و یکی از فرماندهان ارشد حزب‌الله، به شدت افزایش یافته است.

همچنین، آمریکا و متحدان اروپایی‌اش تلاش دارند تا از طریق برگزاری مذاکرات با میانجیگری واشینگتن، دوحه و قاهره، به توافق آتش‌بس میان اسرائیل و حماس دست یابند و از گسترش درگیری‌ها به دیگر نقاط منطقه جلوگیری کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی