تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
نرخ ارز در ایران

ریزش دلار ادامه دارد؟

قیمت دلار در پنجمین روز هفته با کاهش ۳۵۰ تومانی در کریدور پنجم عقب‌نشینی کرد و در نیمه پایینی کانال پایانی کریدور پنجم معامله شد.

کد خبر: ۱۷۰۳۸۴
۱۶:۵۶ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳

دلار

دیدارنیوز: قیمت دلار روز چهارشنبه با کاهش ۳۰۰ تومانی روند نزولی داشت و در کریدور پنجم چند پله عقب‌نشینی کرد. کاهش پلکانی دلار معامله‌گران عجول روز‌های گذشته را در فاز فروش قرار داده است. تحلیلگران اقتصادی کف بعدی اسکناس دلار را نیمه کانال هشتم از کریدور پنجم می‌دانند.

بررسی بازار ارز حاکی از این است که فشار فروش صبح روز چهارشنبه تاحدودی بالا بود؛ اما برخی شنیده‌ها از بازار ارز حاکی از افزایش تقاضا در پایان معاملات روز چهارشنبه را داشت.

پیش بینی قیمت دلار

برخی تحلیلگران اقتصادی معتقدند تلاش‌های سیاست‌گذار قیمت دلار را در روز‌های اخیر مدیریت کرد که اگر غیر این بود این اسکناس به راحتی در کریدور بالاتر پیش‌روی می‌کرد. با این وجود به نظر می‌رسد مهمترین سیگنال کاهشی را قیمت تتر و افت قیمت درهم به بازار ارز داد و به یاری سیاست‌گذار آمد.

برخی معامله‌گران دلیل بازماندن دلار از صعود به کریدور ششم را که با وجود اخبار نامساعد سیاسی رخ داده، عرضه سنگین ارز در بازار و جمع‌آوری نقدینگی ریال در نرخ‌های فعلی توسط بازارساز می‌دانند. آن‌ها معتقدند چپ سیاست‌گذار پر است. کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورتی که اخبار نامساعد روانه بازار‌ها نشود، نوسانات کاهشی با افت پلکانی برای دلار قابل پیش‌بینی است.

گفتنی است آرامش نسبی در اوضاع سیاسی خاورمیانه و احتمال آتش‌بس در غزه، تعطیلی بازار هرات و چیدمان کابینه دولت چهاردهم و احتمال احیای برجام به کاهش قیمت دلار در سه روز اخیر کمک کرده است. از سوی دیگر عرضه خودرو و بلوکه شدن منابع مالی در حساب‌های وکالتی موجب جمع‌آوری نقدینگی از بازار ارز شده است.

قیمت تتر از دلار عقب افتاد

قیمت درهم روز چهارشنبه با کاهش ۱۶۰ تومانی در سطح ۱۶ هزار و ۱۴۰ تومانی قرار گرفت. قیمت تتر در پنجمین روز هفته با کاهش ۹۰۰ تومانی در سطح ۵۹ هزار و ۱۰۰ تومانی قرار گرفت و از دلار ارزان‌تر شد.

پوند انگلیس روی قیمت ۷۶ هزار و ۹۰ تومانی معامله شد و کاهش ۴۰۰ تومانی داشت. قیمت یورو روی رقم ۶۵ هزار و ۲۹۰ تومانی ایستاد و افت ۲۰۰ تومانی داشت.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم ۴۹ هزار و ۵۳ تومان و حواله دلار نیز با رقم ۴۵ هزار و ۳ تومانی عرضه شد و نسبت به روز گذشته ۱۸۱ تومان رشد داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی