تیتر امروز

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!
در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با محمدمنصورنژاد، محقق و دین پژوه مطرح شد:

آدمیان آزادند و جامعه‌ای که قانون زیاد دارد، جامعه‌ای مریض است/هیچ مدل حکومتی از قرآن و سنت بدست نمی‌آید!

در دوازدهمین برنامه دیدار اندیشه با دکتر محمد منصورنژاد دین پژوه، استاد دانشگاه درباره "مقایسه اقتضائات حکمرانی دوران کهن با حکمرانی دوران مدرن" گفتگو کردیم
گفتگوی دیدار با محمدرضا یوسفی، اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه درباره انتخاب کابینه چهاردهم

معرفی کابینه؛ پزشکیان نمی‌خواهد یا نمی‌تواند

در ادامه برنامه‌های دیدار اندیشه، حسین جعفری، پژوهشگر دینی با محمدرضا یوسفی، اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه درباره انتخاب کابینه مسعود پزشکیان گفتگو کرده‌ است که در دیدارنیوز می‌خوانید.

کد خبر: ۱۷۰۲۰۶
۱۶:۰۴ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳

انتخاب کابینه

دیدارنیوز _ حسین جعفری: با توجه به روزهای معرفی کابینه پزشکیان، در این برنامه از محمدرضا یوسفی، اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه درباره این موضوع سوال کردیم و توصیه‌های او را شنیدیم.

محمدرضا یوسفی معتقد است کابینه‌ای که معرفی می‌شود در وهله اول باید به چارچوب‌هایی که خود رئیس‌جمهور مطرح کرده توجه کرد اما آن چیزی که منتشر شده کمتر از مواردی است که ایشان در انتخابات مطرح کرده است.

این اقتصاددان با بیان اینکه در اقتصاد اولین اصل هماهنگی بین خود افراد است، گفت: مثلا وزیر اقتصاد به اصول مالیاتی اعتقاد داشته باشد یا سازمان برنامه به همراه سایر نهادها، یکی از اصول مهم انضباط مالی دولت است.

پزشکیان نمی‌خواهد یا نمی‌تواند

او می‌گوید انضباط مالی دولت این است که دولت نباید به هر کسی باج بدهد.

محمدرضا یوسفی، استاد دانشگاه و حوزه در ادامه گفت: در نظامی که ما حزبی عمل نمی‌کنیم و مشکلاتی داشتیم، در دوره‌های گذشته حلقه‌ای نزدیک به روسای منتخب بودند که این حلقه‌ها تصمیم می‌گرفتند که مورد اعتماد شخص مثلا رئیس بودند. الان این دفعه ما آمده‌ایم اعلام کرده‌ایم که هر کسی می‌تواند وزیر معرفی کند و یک بلبشویی ایجاد کرده‌ایم و خیلی‌ها را به طمع انداخته‌ایم‌.

ویدیوی این گفتگو را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی