تیتر امروز

مسعود جان! روز جهانی هندوانه مبارک
افاضات اضافه

مسعود جان! روز جهانی هندوانه مبارک

عوام‌الملک در ادامه نامه‌های خواندنی خود به مسعود، رییس خواص‌الدوله به سکوت اخیر آنها در ماجرای نظمیه‌ها و نسوان اشاره کرده و روز جهانی هندوانه را به او و تیمش تبریک گفته است.
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انصراف ایران از پاسخ به اسرائیل/ گشت ارشاد و برخورد خشن با دو دختر نوجوان

این هجدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

کد خبر: ۱۷۰۰۵۰
۲۲:۴۴ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

انصراف ایران از پاسخ به اسرائیل/ گشت ارشاد و برخورد خشن با دو دختر نوجوان

دیدارنیوز _ اتاق خبر: با هجدهمین برنامه مجله خبری دیدار در خدمت مخاطبان دیدارنیوز هستیم.

اینجا استودیوی تلویزیونی دیدارنیوز و من محمدرضا حیاتی با یک مجله خبری دیگر مهمان نگاه‌های گرم و دقیق شما هستم.


در این برنامه می‌بینید و می‌شنوید:

۱- هشدار مستقیم آمریکا به ایران و اسرائیل
۲- انصراف ایران از پاسخ به اسرائیل
۳- رکوردزنی گرانی و افزایش قیمت‌ها در سال ۱۴۰۳
۴- ورود نیرو‌های اوکراینی به روسیه
۵- زیان ماهانه سه هزار میلیارد تومانی شرکت‌های خودروسازی کشور

 

ویدیوی این مجله خبری را می توانید اینجا، یوتیوب و آپارات ببینید.


هشدار مستقیم آمریکا به ایران و اسرائیل

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید به تهران و تل آویو به طور مستقیم درباره افزایش منازعات منطقه‌ای هشدار داده است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد: توافق میان اسراییل و جنبش حماس در مرحله پایانی خود قرار دارد و من از همه طرف‌ها می‌خواهم در اسرع وقت این توافق را نهایی سازند.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: حملات بیشتر و ادامه جنگ غزه تنها منجر به گسترش منازعه، بی ثباتی، و فقدان امنیت خواهد شد.

بلینکن گفت: واشنگتن به جمهوری اسلامی ایران و اسراییل به طور مستقیم گفته است که منازعه منطقه‌ای نباید بیش از این تشدید شود.

وزیر امور خارجه بریتانیا هم به سرپرست وزارت امورخارجه ایران گفت: تنش در خاورمیانه به نفع هیچکس نیست. دیوید لمی در گفتگوی تلفنی با علی باقری کنی گفت: «تشدید تنش‌ها در خاورمیانه به نفع هیچکس نیست. هرگونه حمله می‌تواند نتایج ویرانگری برای منطقه داشته باشد و همه طرف‌ها باید فورا تنش‌ها را کاهش دهند.»

عبدالعلی‌زاده رئیس ستاد پزشکیان در انتخابات درباره ترور اسماعیل هنیه در تهران و ضرورت پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما جواب ترور هنیه را در ۲جبهه باید بدهیم؛ اول این‌که کانال‌های جاسوسی را شناسایی کنیم و از بین ببریم و در قدم دوم ما باید از هرگونه درگیری پرهیز کنیم.

امیرعلی ابوالفتح مهمان این قسمت از برنامه مجله خبری است. نظرتان درباره هشدار همزمان آمریکا به اسرائیل و ایران چیست، فکر می‌کنید این هشدار جدی بوده؟

انصراف ایران از پاسخ به اسرائیل/ گشت ارشاد و برخورد خشن با دو دختر نوجوان

 

عملیات غافلگیرانه اوکراین، نفوذ ارتش اوکراین به خاک روسیه

ارتش اوکراین وارد خاک روسیه شد. کورسکی، شاهراه انتقال گاز روسیه به اروپا و استان مهم گازی روسیه به کنترل ارتش اوکراین در آمد.

ارتش روسیه اعلام کرد حدود ۱۰۰۰ سرباز اوکراینی در این عملیات مشارکت داشتند. آن‌ها با استفاده از ادوات سنگین نظامی از جمله انواع مختلف تانک، نفربر‌های زرهی ساخت آمریکا و دیگر تجهیزات و خودرو‌های زرهی از مرز عبور کردند و وارد استان کورسکی شدند.
پوتین این عملیات را تحریک آمیز خواند و دستور داد جلسه اضطراری تشکیل شود.

گشت ارشاد و برخورد خشن با دو دختر نوجوان

انتشار تصاویر برخورد خشونت آمیز ماموران گشت ارشاد با دو دختر در رسانه‌های اجتماعی واکنش‌های زیادی برانگیخت.

برخورد ماموران گشت ارشاد با ۲ دختر در خیابان مورد تایید نیست/ موضوع به صورت ویژه در حال پیگیری است

حجت الاسلام پورخاقان رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با اظهار این مطلب گفت: این برخورد مورد تایید نیست و ما باید کرامت انسانی را حفظ کنیم.

وی گفت: از همان ابتدا که آن‌ها شکایت کردند، با دستور دادستان نظامی تهران و بازپرس، با بررسی دوربین‌های محیطی توانستند ماموران را شناسایی کنند و در همین راستا پرونده‌ای برای برخورد با ماموران تشکیل شد که به صورت ویژه در حال رسیدگی است.

در استودیوی دیدارنیوز میزبان ثمانه محمودآبادی، فعال اجتماعی هستیم. برخورد گشت ارشاد با دختران نوجوان بازتاب زیادی داشت و حاشیه‌ساز شد. به نظر شما گشت ارشاد و طرح نور در دولت پزشکیان ادامه خواهد داشت؟

انصراف ایران از پاسخ به اسرائیل/ گشت ارشاد و برخورد خشن با دو دختر نوجوان

 

سرعت افزایش قیمت‌ها در ۱۴۰۳؛ بهداشت و درمان رکورددار گرانی

بررسی‌ها نشان می‌دهد در چهار ماه ابتدایی امسال بیشترین تورم متعلق به گروه بهداشت و درمان با ۱۶.۶ درصد و کمترین تورم متعلق به گروه آموزش با ۳.۳ درصد بود.

شاخص قیمت مصرف‌کننده خانوار‌های ایرانی در تیرماه گذشته برابر با ۲۵۵.۲ بود. این آمار در ابتدای سال جاری برابر با ۲۳۰.۲ بود. به بیان ساده‌تر، سطح عمومی قیمت‌ها در چهار ماه نخست امسال نزدیک به ۱۱ درصد افزایش داشته است.

خروج ۹۰۰ میلیون دلار ارز از کشور با واردات غیررسمی آیفون ۱۴ و ۱۵

مهدی اسدی، رئیس انجمن موبایل ایران می‌گوید: «ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ نه تنها به مدیریت منابع ارزی کمک نکرد، بلکه گفته می‌شود با ورود غیر رسمی این دو مدل، حدود ۹۰۰ میلیون دلار ارز غیر رسمی از کشور خارج شده است.»

نان گران شد

قیمت نان تا ۲۵ درصد افزایش می‌یابد. پرداخت یارانه‌های دولتی برای کنترل قیمت نان یکی از اقدام‌هایی است که دولت‌های مختلف انجام می‌دهند، اما در سال‌های اخیر کسری منابع مالی سبب شده تا شاهد افزایش قیمت نان باشیم.

بر اساس آمار رسمی در نانوایی‌های سنتی ۸۰ درصد قیمت نهایی نان توسط یارانه‌های دولتی پرداخت می‌شود و مردم ۲۰ درصد قیمت واقعی نان را پرداخت می‌کنند. بر همین اساس، قیمت واقعی نان ۴ تا ۵ برابر قیمت فعلی است که با حذف یارانه نان و جمعیت زیر فقر، فشار مضاعفی بر اقشار ضعیف کشور وارد خواهد شد.


گرمای کم سابقه هوا، قطعی برق و تعطیلی و کاهش ساعات اداری

ادارات دولتی در دو استان تهران و البرز به دلیل کمبود برق در روز چهارشنبه ۱۷ مرداد تعطیل شدند و از سوی دیگر رکورد مصرف برق در ایران بار دیگر شکسته شد.

این چندمین بار در تابستان جاری است که فعالیت کاری اداره‌ها و مراکز دولتی در شهر‌های مختلف برای صرفه‌جویی در مصرف برق به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل در می‌آیند.

عدم سرمایه‌گذاری کافی در صنعت برق و بی‌توجهی به شبکه فرسوده توزیع و زیرساخت‌های تامین انرژی درایران از مشکلات اصلی این بخش در سال‌های اخیر بوده است.

مهدی عرب صادق، مهمان مجله خبری دیدار است که از آقای عرب صادق، دلایل قطعی برق را می‌پرسیم و اینکه چه باید کرد؟

انصراف ایران از پاسخ به اسرائیل/ گشت ارشاد و برخورد خشن با دو دختر نوجوان

 

ضرری که فیلترینگ به ایرانیان می‌زند

ایرانیان هرروز بطور میانگین چهار ساعت از فیلترشکن استفاده می‌کنند. استفاده از فیلترشکن در پاییز ۱۴۰۱ تاکنون سه برابر شده و به‌طور میانگین هر کاربر ایرانی در طول روز ۴ساعت از فیلترشکن استفاده می‌کند.

آمار‌ها نشان می‌دهد که شبکه اینترنت کشور تحت تاثیر تداوم سیاست‌های محدودکننده و فیلترینگ، ناامن شده است. کارشناسان امنیت شبکه معتقدند که شبکه ایران به‌دلیل فیلترینگ و استفاده گسترده از فیلترشکن بسیار آلوده و آسیب‌پذیر شده و به همین دلیل بهشت هکرهاست.

کسری شش میلیارد دلاری بودجه

غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس از بررسی وضعیت بودجه سال گذشته خورشیدی توسط مرکز پژوهش‌های مجلس خبر داد که بر اساس آن، بودجه سال ۱۴۰۲ نزدیک به «شش میلیارد دلار» کسری داشته است.

غلامرضا تاجگردون به خبرگزاری مجلس، خانه ملت، گفت: گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس بیانگر کسری شدید و ناترازی بسیار بالا در اقلام بودجه و عملکرد آن در سال گذشته بوده است.

ناترازی گسترده در بودجه پارسال در حالی است که ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، اردیبهشت امسال گفته بود دولت از سال ۱۴۰۰ کسری بودجه نداشته است.

ساعتی بیش از ۴میلیارد تومان زیان صنعت خودروسازی در ایران

طبق آخرین صورت‌های مالی، خودروسازان و صنعت خودروسازی ایران ماهانه ۳هزار میلیارد تومان، هفته‌ای ۷۰۰میلیارد تومان، روزانه حدودا ۱۰۰میلیارد تومان و ساعتی بیش از ۴میلیارد تومان، زیان ثبت می‌کنند.

ابقای تعدادی از وزرای دولت سیزدهم در دولت چهاردهم

در حالیکه قرار بود تا پایان این هفته اعضای کابینه دولت پزشکیان به مجلس معرفی شوند برخی ‏خبر‌ها حکایت از ابقای چند عضو کابینه دولت ابراهیم رییسی در دولت پزشکیان دارد. خبر‌های درز کرده حاکی‌ است؛

در وزارت اطلاعات: خطیب باقی خواهد ماند
علی آبادی از وزارت صمت به وزارت نیرو می‌رود
وزارت جهاد کشاورزی به نیکبخت می‌رسد
وزارت دادگستری به رحیمی
و سازمان انرژی اتمی همچنان در اختیار اسلامی خواهد بود

انصراف ایران از پاسخ به اسراییل درصورت برقراری آتش بس در غزه

نماینده دائم ایران در سازمان ملل به احتمال انصراف ایران از پاسخگویی علیه اسراییل در صورت برقراری آتش بس در غزه پاسخ داد.

ایروانی گفت: ما به‌صورت همزمان دو اولویت را دنبال کرده‌ایم؛ اول، برقراری آتش‌بس پایدار در غزه و خروج اشغالگران از این سرزمین. دوم، مجازات متجاوز به خاطر ترور شهید هنیه، پیشگیری از تکرار تجاوزات اسراییل و پشیمان کردن صهیونیست‌ها از ورود به چنین مسیری.

عوامل برنامه:

تهیه کننده: سهیل محمدیان

کارگردان‌: سعید مسعودی

سردبیر: اسفندیار عبداللهی

فیلمبردار: سجاد باقری

اجرا: محمدرضا حیاتی

تدوین: ماهان قره‌گوزلو

مشاور: علیرضا خوشبخت

با تشکر از: مهدی عرب صادق، امیرعلی ابوالفتح و ثمانه محمودآبادی کارشناسان این برنامه

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی