تیتر امروز

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم
گفت و گوی ویژه دیدار با یکی از اعضای کارگروه انتخاب وزیر نفت

علی بختیار: زنگنه می‌دانست رای نمی‌آورد، نیامد/ ممکن است وزرای اصلاح طلب رای نیاورند/ نخواستم وزیر شوم

دیدارنیوز در روزهایی که بازار گمانه زنی ها برای انتخاب وزراء داغ است، در یک گفت و گوی ویژه خبری آنچه در کارگروه انتخاب وزیر نفت گذشته است را از علی بختیار عضو این کارگروه و نماینده پیشین مجلس...
محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.
جنگ اوکراین ادامه دارد

نفوذ ارتش اوکراین به منطقه کورسک/ پوتین: این یک «تحریک بزرگ» است

روسیه که پس از تجاوز نظامی به خاک اوکراین همچنان درگیر یک جنگ فرسایشی است، ادعا کرد که ارتش اوکراین به خاک این کشور در منطقه کورسک نفوذ کرده است.

کد خبر: ۱۷۰۰۲۳
۰۹:۴۲ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳

روسیه

دیدارنیوز: روسیه می‌گوید به دنبال نفوذ ارتش اوکراین به خاک این کشور در منطقه کورسک، و بروز درگیری‌های شدید در نزدیکی یک مرکز مهم انتقال گاز طبیعی، وضعیت اضطراری اعلام کرده است. ایالات متحده گفته در این باره با مقامات اوکراینی در تماس است، و تأکید کرده اقدامات اوکراین قوانین استفاده از تسلیحات آمریکایی را نقض نمی‌کند.

به گزارش «رویترز»، الکسی اسمیرنوف، فرماندار موقت منطقه کورسک، چهارشنبه شب وضعیت اضطراری اعلام کرد. وزارت بهداشت روسیه گزارش داد که ۳۱ غیرنظامی، از جمله شش کودک، زخمی شده‌اند. تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف نیروگاه هسته‌ای کورسک اعمال شده است.

به نقل از العربیه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، اوکراین را به یک «تحریک بزرگ» متهم کرد، و ژنرال والری گراسیموف اظهار داشت که نیرو‌های روسی حمله بزرگی از سوی اوکراین را متوقف و دفع کرده‌اند. مقامات نظامی اوکراین در این باره سکوت کرده‌اند، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری این کشور خواستار ادامه نبرد بدون اشاره مستقیم به این حمله شد.

این درگیری در نزدیکی خط لوله اورنگوی–پوماری–اوزهورود رخ داده است که برای صادرات گاز روسیه به اروپا حیاتی است. با وجود جنگ، انتقال گاز تحت تأثیر قرار نگرفت، اما نزدیکی به نیروگاه هسته‌ای کورسک تنش‌ها را افزایش داد.

به گفته رویترز، این نبرد حیاتی است، زیرا اوکراین به دنبال مقابله با از دست دادن اراضی خود و تأمین حمایت غربی‌ها در بحبوحه نگرانی‌ها درباره تغییرات احتمالی سیاست ایالات متحده در پی انتخابات ریاست‌جمهوری آینده است.

بلاگر‌های نظامی روسی وضعیت کورسک را وخیم‌تر از گزارش‌های رسمی تصویر کردند، و برخی احتمال دادند که اوکراین جبهه جدیدی باز کرده است. نیرو‌های پشتیبانی برای تقویت دفاع روسیه به منطقه کورسک اعزام شده‌اند.

پوتین اوکراین را به حملات کورکورانه به اهداف غیرنظامی متهم کرده است، و گراسیموف مدعی تلفات سنگین اوکراینی‌ها شده است، اگرچه به گفته رویترز این مدعیات رهبران روسیه قابل تأیید مستقل نیست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی