تیتر امروز

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت
گفتگوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با جوان‌ترین عضو شورای راهبری رئیس جمهور

محمد رهبری: پزشکیان درباره فیلترینگ رویا فروشی نکرد/ رئیسی از جلیلی بهتر بود/ حدود ۶ وزیر و معاون رئیس جمهور زن خواهیم داشت

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه‌های خود میزبان جوان‌ترین عضو شورای راهبری چند روز مانده به اعلام نام وزرای دولت چهاردهم بود؛ محمد رهبری که عنوان جامعه شناس هم دارد، مهمان استودیو دیدار بود.

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سالروز فاجعه مزارشریف

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف بیانیه‌ای منتشر کرد.

کد خبر: ۱۷۰۰۰۰
۱۲:۵۰ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳

بیانیه وزارت خارجه به مناسبت سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف

دیدارنیوز: وزارت امور خارجه ایران، به مناسبت سالروز شهادت دیپلمات‌ها و خبرنگار ایرانی در مزارشریف بیانیه‌ای منتشر کرد و نوشت: وزارت امور خارجه ایران، حق خود را برای پیگیری ابعاد مختلف این اقدام تروریستی دردناک و پاسخگویی به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار محفوظ دانسته و بار دیگر از حکومت سرپرست افغانستان می‌خواهد نتیجه بررسی‌های خود را درباره عاملین این جنایت اعلام و مجازاتی را که شایسته آنهاست، اعمال کند.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیست و شش سال پیش در هفدهم مرداد ۱۳۷۷، پس از سقوط شهر مزار شریف به دست نیرو‌های طالبان، هشت دیپلمات و یک خبرنگار جمهوری اسلامی ایران برخلاف تمامی اصول دیپلماتیک، حقوق و قوانین بین‌المللی و تعهدات انسانی و اخلاقی، در سرکنسولگری کشورمان در مزار شریف مظلومانه به شهادت رسیدند.

قطعنامه ۱۲۶۷ شورای امنیت سازمان ملل متحد، حمله به سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف و قتل دیپلمات‌های ایرانی و یک خبرنگار را نقض آشکار قوانین بین‌المللی اعلام کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، حق خود را برای پیگیری ابعاد مختلف این اقدام تروریستی دردناک و پاسخگویی به ملت شریف ایران و خانواده‌های داغدار محفوظ دانسته و بار دیگر از حکومت سرپرست افغانستان می‌خواهد نتیجه بررسی‌های خود را درباره عاملین این جنایت اعلام و مجازاتی را که شایسته آنهاست، اعمال کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شهدای والامقام مزار شریف ناصر ریگی، نورالله نوروزی، کریم حیدریان، رشید پاریاو فلاح، حیدرعلی باقری، محمد علی قیاسی، مجید نوری نیارکی، محمد ناصر ناصری و محمود صارمی از خداوند متعال، علو درجات را مسئلت می‌کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی