تیتر امروز

صدور دستور حمله مستقیم به اسرائیل/ واکنش پزشکیان و معاون اولش به ترور هنیه/ لغو پروازها به تل‌آویو
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

صدور دستور حمله مستقیم به اسرائیل/ واکنش پزشکیان و معاون اولش به ترور هنیه/ لغو پروازها به تل‌آویو

این شانزدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
اندر باب صدای بی‌صدای بی‌صدایان
افاضات اضافه

اندر باب صدای بی‌صدای بی‌صدایان

عوام‌الملک مانند هفته گذشته، بازهم نامه‌ای به مسعود، رییس خواص‌الدوله نوشته و در قسمتی از آن به سن و سال مسوولان جدید اشاره کرده است.
خطاب به بایدن مطرح شد

اردوغان: اسرائیل به دنبال آتش‌بس نیست

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با جو بایدن، همتای آمریکایی خود گفت، ترور اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس «ضربه سنگینی» به تلاش‌های آتش بس در غزه وارد کرده است و اسرائیل «در هر مرحله» نشان داده است که خواهان آتش بس و صلح نیست.

کد خبر: ۱۶۹۷۰۵
۱۰:۴۰ - ۱۲ مرداد ۱۴۰۳

اردوغان: اسرائیل به دنبال آتش‌بس نیست

دیدارنیوز: رجب طیب اردوغان به بایدن گفت، اسرائیل خواهان آتش بس در نوار غزه نیست.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در یک تماس تلفنی با جو بایدن، همتای آمریکایی خود گفت، ترور اسماعیل هنیه، رئیس سیاسی حماس «ضربه سنگینی» به تلاش‌های آتش بس در غزه وارد کرده است.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، اردوغان به بایدن گفته بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی «در هر مرحله» نشان داده است که خواهان آتش بس و صلح نیست و سخنرانی اخیر وی در کنگره آمریکا باعث «ناامیدی عمیق» در ترکیه و جهان شد.

وی تاکید کرد، رژیم صهیونیستی به دنبال کشاندن تنش و آتش غزه به سراسر منطقه است.

این تماس تلفنی بلافاصله پس از آن صورت گرفت که ترکیه اعلام کرد که سازمان اطلاعات ملی این کشور تبادل موفق زندانیان را با مشارکت هفت کشور در «یکی از گسترده‌ترین» عملیات مبادله در سال‌های اخیر رهبری کرده است.

در مجموع ۲۶ نفر از زندان‌های آمریکا، آلمان، لهستان، اسلوونی، نروژ، روسیه و بلاروس مبادله و به آنکارا پایتخت ترکیه منتقل شدند.

بایدن همچنین از تلاش‌های اردوغان در مورد مبادله این زندانیان که شامل سه شهروند آمریکایی و یک دارنده گرین کارت آمریکایی به نام‌های «پل ویلان»، «ایوان گرشکویچ»، «آلسو کورماشوا» و «ولادیمیر کارا مورزا» می‌شود، تشکر کرد.

بایدن و اردوغان همچنین درباره روابط دو جانبه نیز در این تماس تلفنی گفتگو کردند.

اردوغان تاکید کرد که ترکیه تمام تلاش خود را برای توسعه روابط دوجانبه با آمریکا در همه زمینه‌ها انجام می‌دهد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی