تیتر امروز

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان یکی از چهره های جنجالی دوران انتخابات ریاست جمهوری بود. محمد فاضلی در این گفت و گو حرف هایی تازه زد که می توانید ببینید و بخوانید.
کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود
گزارش دیدار از شیوع تب دنگی در کشور در گفت و گو با یک متخصص

کیانوش جهانپور: ممکن است در پاییز شاهد افزایش ابتلا به تب دنگی باشیم/ تب دنگی از فرد به فرد دیگر منتقل نمی‌شود

روز گذشته دو متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری از شیوع تب دنگی در تهران خبر دادند، هر چند این موضوع توسط وزارت بهداشت تکذیب شد، اما کیانوش جهانپور، سخنگوی اسبق وزارت بهداشت می گوید: این موضوع...

رویداد معرفی پلتفرم «ارزآن»، اولین پلتفرم مقایسه و خرید رمزارز برگزار شد

پلتفرم «ارزآن» به‌عنوان نخستین پلتفرم جامع برای مقایسه قیمت رمزارز‌ها در صرافی‌های مختلف و خرید و فروش و مدیریت دارایی، در روز ۱ مرداد ۱۴۰۳، به اهالی صنعت فینتک، کارشناسان و رسانه‌ها معرفی شد.

کد خبر: ۱۶۹۲۴۹
۱۹:۵۴ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳

رویداد معرفی پلتفرم «ارزآن»، اولین پلتفرم مقایسه و خرید رمزارز برگزار شد

دیدارنیوز: احسان قاضی‌زاده، مدیرعامل و هم‌بینانگذار ارزآن، در این نشست که در ساختمان ماموت برگزار شد، با اشاره به اینکه «ارزآن» صرافی نیست، بلکه ابزاری برای دسترسی سریع و آسان طیف گسترده‌ای از مخاطبان به صرافی‌های رمزارز است، گفت: «پیچیده بودن فضای کریپتو و بازار‌های مالی باعث شده که بسیاری از مردم و مخاطبان به دلیل نداشتن دانش و ترس از آنچه برایشان ناشناخته است، به این بازار ورود نکنند. از این رو تلاش ما این بوده که در ارزآن همه این نکات دیده و پوشش داده شود و کاربرانی که با تصور سخت بودن خرید و فروش رمزارز، وارد این بازار نشده‌اند، بتوانند از این فرصت استفاده کنند.»  

یک ثبت‌نام برای چند صرافی

قاضی‌زاده درباره‌ی مزایای استفاده از ارزآن افزود: «فعالان رمزدارایی به‌طور متوسط در سه صرافی ثبت نام کرده‌اند، اما مدیریت دارایی و حساب کاربری با توجه به متفاوت بودن فضا و کارمزد‌های مختلف در چند صرافی پیچیده است. در ارزآن کاربر با یک ثبت نام می‌تواند از  همه‌ی صرافی‌های معتبر رمزارز‌های مهم را خرید کند.»

رویداد معرفی پلتفرم «ارزآن»، اولین پلتفرم مقایسه و خرید رمزارز برگزار شد

قاضی‌زاده با بیان اینکه محصول ارزآن یک پلتفرم مقایسه است که با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، بازار‌های صرافی‌های مختلف را مقایسه می‌کند، افزود: «در پلتفرم ارزآن کیف پول داخلی حضانتی تعریف شده که به نمایندگی از طرف کاربر، عملیات خرید دارایی از صرافی‌ها را با پایین‌ترین قیمت و کارمزد انجام داده و سپس دارایی را در خود ذخیره می‌کند که قابل انتقال به کیف پول شخصی کاربران است.»

مدیرعامل ارزآن در مورد مزیت مهم دیگر این پلتفرم گفت: «کاربر می‌تواند با یک احراز هویت یک‌مرحله‌ای از این پلتفرم استفاده کند و به بازار‌های صرافی‌های مختلف داخلی و بین‌المللی دسترسی داشته باشد. از طرفی با توجه به سطح کاربری بالای ارزآن در صرافی‌های مختلف، قیمت و کارمزد کمتری پرداخت می‌شود که تماما در یک رابط کاربری بسیار ساده و مینیمال، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.»

وی در مورد مسیر ساخت این پلتفرم نیز گفت: «از فروردین کار روی ارزآن را شروع کردیم و تا پایان مرداد ۱۴۰۳ از محصول به طور عمومی رونمایی خواهد شد. در گام نخست سه صرافی داخلی و دو صرافی خارجی را در لیست صرافی‌ها برای مقایسه‌ی قیمت و انجام معامله خواهیم داشت و پس از تست محصول، سرویس‌های بعدی مثل سرمایه‌گذاری را فعال می‌کنیم. در گام‌های بعدی، استیکینگ، بات‌های معامله‌گر و کپی تریدینگ را در پلتفرم ارزآن راه‌اندازی خواهیم کرد.» 

حضور صرافی‌هایی با زیرساخت قوی و عمق بازار بالا

مدیرعامل ارزآن با بیان اینکه از هر نوع همکاری با پلتفرم‌های مهم بازار استقبال می‌کنیم، در زمینه‌ی شاخص‌های انتخاب صرافی‌ها برای نمایش قیمت آن‌ها در ارزآن گفت: «سراغ صرافی‌هایی می‌رویم که زیرساخت باثباتی داشته و علاوه بر رعایت استانداردها، عمق بازار قابل اتکایی داشته باشند. ارتباط بین ارزآن و صرافی‌ها از طریق API‌های صرافی‌ها که به صورت عمومی منتشر شده صورت می‌گیرد.»

رویداد معرفی پلتفرم «ارزآن»، اولین پلتفرم مقایسه و خرید رمزارز برگزار شد

هدف: ورود ۱۲ میلیون کاربر دیگر به دنیای رمزارز

مجید قاقازانی، هم‌بنیانگذار و مدیر بازاریابی ارزآن نیز در این نشست با اشاره به اینکه حدود ۱۲ میلیون نفر در ایران در بازار رمزارز فعال هستند، گفت: «در حال حاضر حدود ۱۲ میلیون نفر در بازار رمزارز ایران فعال هستند، ولی دیگر باید از بازار اولیه به سمت بازار اصلی حرکت کنیم. در حال حاضر ۴۴ میلیون نفر در ایران هنوز وارد بازار رمزارز نشده‌اند و ۲۸ درصد از این افراد یعنی معادل حدود ۱۲ میلیون نفر، به دلیل سختی ورود و یا نداشتن دانش کافی به این بازار ورود نکرده‌اند.»

قاقازانی افزود: «عمده‌ی این افراد ۳۵ سال به بالا سن دارند که سبد سرمایه‌گذاری سنگین‌تری نیز نسبت به سایر گروه‌های سنی می‌توانند داشته باشند و هدف اول ما نیز تسهیل ورود این افراد به بازار رمزارز است.»

رفع پیچیدگی‌های فنی برای مقایسه قیمت و عمق بازار صرافی‌ها

علی نیک‌نشان، مدیر فنی ارزآن نیز در این نشست در مورد چالش‌های طراحی ارزآن و امکانات فنی آن گفت: «وقتی توسعه‌ی این محصول را شروع کردیم، اولین مسئله‌ی ما، جمع‌آوری و پردازش داده‌ها از صرافی‌های مختلف بود. ما برای ارائه‌ی قیمت دقیق به کاربر، لازم بود در زمان واقعی و فوری بتوانیم قیمت‌ها و عمق بازار را از صرافی‌ها بگیریم. این فرایند شامل چند قسمت بود، اما ما به ازای هر صرافی با پروتکل‌ها و API‌ها و روند‌های مختلف روبه‌رو بودیک که امکان حل این مسئله را در زیرساخت ارزآن ایجاد کردیم.»

او افزود: «کارمزد معامله در ارزآن با توجه به سطح بالای کاربری ارزآن در صرافی‌ها، پایین‌ترین و به‌صرفه‌ترین کارمزد برای کاربران است. از طرفی فعالیت‌های ما مستلزم مقیاس‌پذیری بالایی است که می‌بایست در فرآیند‌های ما لحاظ می‌شد. در نهایت اینکه کاربر در ارزآن از خرید با بهترین قیمت از هریک از صرافی‌ها می‌تواند مطمئن باشد.» 

آسان، ارزان و آنی

یگانه محسنی‌پویا، مدیر ارتباطات بازاریابی ارزآن نیز در این جلسه درباره دلیل انتخاب نام ارزآن گفت: «ارزآن ترکیبی از چهار کلمه آسان، ارزان، آنی و از آن یعنی خرید از دیگری، است. ماموریت ارزآن این است که قدرت سرمایه‌گذاری را به دست همه افراد جامعه بدهد. همچنین چشم‌انداز ارزآن این است که تا سال ۲۰۳۰، ۴۴ میلیون ایرانی که شامل ۷۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال می‌شود، در فضای ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده باشند و این کار مسئله‌ای سخت برایشان نباشد. آموزش و ارائه ابزار‌های ساده و همکاری با بازیگران عرصه فین‌تک جزو اهدافی است که ارزآن در اندیشه آنهاست.»

او افزود: «ارزش‌های ارزآن، سادگی و سهولت، قدرت انتخاب کاربر، دسترس‌پذیری و قدرتمند کردن افراد در حوزه اقتصاد دیجیتال است و شعار ارزآن «از امروز شروع کن» است.»

گفتنی است رویداد معرفی پلتفرم «ارزآن» با حضور افراد متخصص و مطرحی از مکس VC, مکس امید، راه پرداخت، گلرنگ ونچرز، آپ، فیناپ، ثروتینو، پیوست و اخبار رسمی در ساختمان ماموت برگزار شد و در پایان مهمانان به طرح سوالات خود در این زمینه پرداختند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی