تیتر امروز

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان یکی از چهره های جنجالی دوران انتخابات ریاست جمهوری بود. محمد فاضلی در این گفت و گو حرف هایی تازه زد که می توانید ببینید و بخوانید.

هر آنچه که قبل از سفر به استانبول باید بدانید

شهر زیبای استانبول یکی از مقاصد محبوب گردشگری و شهری آسیایی-اروپایی است که همه‌ساله افراد زیادی از سرتاسر دنیا به آن سفر می‌کنند.

کد خبر: ۱۶۹۱۵۹
۱۱:۴۳ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳

دیدارنیوز: شهر زیبای استانبول یکی از مقاصد محبوب گردشگری و شهری آسیایی-اروپایی است که همه‌ساله افراد زیادی از سرتاسر دنیا به آن سفر می‌کنند. این شهر در میان گردشگران ایرانی نیز محبوبیت زیادی داشته و یکی از پرطرف‌دارترین مقاصد گردشگری ایرانیان به‌خصوص در تعطیلات نوروز و تابستان محسوب می‌شود. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به این شهر زیبا هستید، قبل از هر اقدامی باید از برخی نکات مطلع باشید که در این مطلب درمورد آن‌ها صحبت خواهیم کرد. یکی از این نکات، انتخاب هتلی خوب مانند هتل رامادا بای ویندهام مرتر استانبول است که از مهم‌ترین اقدامات پیش از سفر محسوب می‌شود. برای آشنایی با دیگر بایدها و نبایدهای پیش از سفر به استانبول، با ما همراه باشید.

برآورد هزینه‌های سفر

از مهم‌ترین نکاتی که قبل از سفر به استانبول باید بدانید و برنامه‌ریزی‌های لازم را درمورد آن انجام دهید، برآورد هزینه‌های سفر است. به‌منظور انجام این کار، باید بخش‌هایی که بیشترین هزینه صرف آن‌ها می‌شود را مشخص کنید. برای مثال، هزینه سفر، رزرو هتل و استفاده از امکانات رفاهی، هزینه نسبتا زیادی دارند و پیش از سفر باید برنامه‌ریزی لازم درمورد آن‌ها را انجام داد. به‌عنوان نمونه، می‌توان بررسی روش‌های مختلف سفر را انجام داد. برای سفری کم‌هزینه به استانبول روش‌های زمینی مانند استفاده از اتوبوس و قطار مناسب‌تر هستند. با یک برآورد نسبی و انتخاب ارزان‌ترین جایگزین‌ها برای هر بخش از سفر، می‌توان سفری اقتصادی به استانبول داشت و درعین‌حال تجربه خوبی را از سفر به این شهر کسب کرد.

آشنایی با قوانین سفر به استانبول

یکی دیگر از مسائلی که پیش از سفر به استانبول باید به آن توجه کنید، آشنایی با قوانین سفر به این شهر است. ازجمله این قوانین می‌توان به رعایت پوشش مناسب در مکان‌های مذهبی اشاره کرد. حفظ احترام در بازدید از مساجد و کلیساها و رعایت نکاتی مانند درآوردن کفش هنگام ورود به مسجد، از دیگر نکاتی است که پیش از سفر به استانبول باید از آن‌ها مطلع شوید. در استانبول، چانه‌زنی ممنوع است و اگر قصد سفر به این شهر و خرید از آن را دارید باید به این نکته مهم توجه داشته باشید.

تهیه لیستی از جاذبه‌های گردشگری استانبول

استانبول سال‌ها است که به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه شناخته می‌شود و بیشترین جاذبه تاریخی و طبیعی این شهر را در خود دارد. برای سفری به‌یادماندنی و تجربه عالی در این شهر، بهتر است پیش از سفر و بعد از رزرو یکی از هتل های این شهر مثل هتل رامادا بای ویندهام مرتر استانبول، سفر لیستی از جاذبه‌های گردشگری استانبول را تهیه کرده و برنامه گردش و تفریح در این شهر را براساس لیست خود تنظیم کنید. برای مثال، جاذبه‌های تاریخی متعددی در این شهر وجود دارند که علاقه‌مندان به تاریخ را به‌وجد می‌آورند. جاذبه‌های طبیعی مانند سواحل و فضای سبز در کنار امکانات تفریحی مانند پارک‌های آبی و ...، باید در لیست شما وجود داشته باشند تا براساس علاقه خود و هم‌سفران‌تان برای بازدید از آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

با اصطلاحات مهم ترکی آشنا شوید

هرچند امروزه بیشتر مردم استانبول به زبان انگلیسی مسلط بوده و امکان ارتباط با آن‌ها ازطریق این زبان وجود دارد، اما بهتر است پیش از سفر به این شهر با اصطلاحات مهم زبان ترکی آشنا شوید. تسلط به زبان انگلیسی بیشتر در میان جوانان دیده می‌شود و افراد میان‌سال و مسن تسلط چندانی به این زبان ندارند؛ درنتیجه، اگر برای خرید به بازارهای محلی مراجعه کنید، این احتمال وجود دارد که در ارتباط با فروشندگان دچار مشکل شوید. اگر فرصت کافی برای یادگیری اصطلاحات مهم ندارید، حتما چند مترجم صوتی خوب برای تلفن‌همراه خود پیدا کنید و به کار با آن مسلط شوید.

با افراد باتجربه مشورت کنید

از دیگر اقداماتی که قبل از سفر به استانبول می‌توان انجام داد تا تجربه بهتری از سفر به این شهر کسب کرد، مشورت با افرادی است که تجربه سفر به این شهر را داشته‌اند. این کار در مواردی مانند انتخاب بهترین زمان سفر ازنظر آب‌وهوا و شلوغی، انتخاب بهترین جاذبه گردشگری جهت بازدید و انتخاب بهترین هتل برای اقامت، کمک زیادی به شما می‌کند؛ همچنین، ازطریق مشورت با افرادی که تجربه سفر به استانبول را داشته‌اند، می‌توانید با روش‌های کاهش هزینه در سفر نیز آشنا شوید و هزینه‌های خود را نیز مدیریت کنید.

خرید به‌موقع بلیط و رزرو هتل

یکی دیگر از نکات مهمی که پیش از سفر به استانبول باید بدانید، خرید به‌موقع بلیط هواپیما این شهر و رزرو هتل است. به‌خصوص اگر قصد سفر در تعطیلات مانند تابستان یا تعطیلات سال نوی میلادی را دارید، این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در این ایام، ظرفیت بیشتر هتل های خوب تکمیل می‌شوند و خرید بلیط ارزان‌قیمت هواپیما در کلاس‌های مناسب کار چندان ساده‌ای نیست. بهترین زمان برای تهیه بلیط هواپیما و رزرو هتل استانبول، 3-4 هفته قبل از تاریخ موردنظر برای سفر است.

با فلای تودی برای سفر به استانبول آماده شوید

از مهم‌ترین اقدامات قبل از سفر می‌توان به رزرو و انتخاب اقامتگاه و بلیط مقصد اشاره کرد. این اقدامات در سفرهای خارجی مانند سفر به استانبول اهمیت بیشتری دارند و ازجمله آن‌ها می‌توان به رزرو هتلی خوب مانند هتل رامادا بای ویندهام مرتر استانبول، خرید به‌موقع بلیط هواپیما و ... اشاره کرد. مقدمات پیش از سفر مانند تهیه بلیط هواپیما استانبول، رزرو هتل های این شهر و ... را می‌توانید ازطریق فلای تودی انجام دهید. در سیستم رزرواسیون هتل فلای تودی، لیست کاملی از هتل های استانبول قرار دارد. برای رزرو هتل استانبول در این سیستم، تنها کافی است ویژگی‌های هتل ها را مطالعه کرده و براساس شرایط و بودجه خود اقدام به رزرو هتل موردنظر کنید.

 

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی