تیتر امروز

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس

محمد فاضلی: مردم عقب عقب پای صندوق رای رفتند/ ایران ستیزی در آمریکا سود دارد/ ساختار دولت در ایران دچار زوال شده است

جامعه پلاس در یکی دیگر از برنامه های خود میزبان یکی از چهره های جنجالی دوران انتخابات ریاست جمهوری بود. محمد فاضلی در این گفت و گو حرف هایی تازه زد که می توانید ببینید و بخوانید.
شورای راهبری پزشکیان؛ سوابق علمی و اجرایی
گزارش تفصیلی دیدارنیوز؛ معرفی اعضای شورای راهبری تعیین وزرای دولت چهاردهم

شورای راهبری پزشکیان؛ سوابق علمی و اجرایی

شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم، شورایی است که برای انتخابات دقیق تر و حرفه‌ای‌ترِ وزرا کابینه مسعود پزشکیان و روسای سازمان‌های مهم دولتی، تشکیل شده است.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

کامالا هریس، نامزد جدید دموکرات‌ها کیست؟/ «جنگجوی بی‌باک» برابر ترامپ

بعد از کناره‌گیری جو بایدن از رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و حمایتش از کامالا هریس، معاون خود حالا نگاه‌ها به این زن و رقیب جدید دونالد ترامپ است.

کد خبر: ۱۶۹۰۸۴
۱۰:۰۴ - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳

کامالا هریس، نامزد جدید دموکرات‌ها کیست؟

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری دموکرات ایالات متحده، روز یکشنبه به کارزار انتخاباتی خود پایان داد و اعلام کرد از معاون خود کامالا هریس برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر حمایت می‌کند.

به نقل از «یورونیوز»، هریس دختر یک پدر جامائیکایی-آمریکایی و یک مادر هندی تامیل است که در اوکلند کالیفرنیا بزرگ شده است. او پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی و دانشکده حقوق وارد دستگاه قضایی کالیفرنیا شد، در سال ۲۰۱۰ به دادستانی کل ایالت رسید، و در سال ۲۰۱۴ مجدداً به این مقام انتخاب شد.

هریس در سال ۲۰۱۶ سناتور کالیفرنیا شد، و به دلیل مهارت‌های قضایی خود، به ویژه در جلسات استماع وکلای دونالد ترامپ، جف سشنز و بیل بار، و همچنین برت کاوانا، نامزد دادگاه عالی، به سرعت توجه همه را جلب کرد. هریس از جلسات استماع کاوانا برای زیر سوال بردن نظرات وی درباره سقط جنین استفاده کرد و از او پرسید که آیا می‌تواند قوانینی را که بر بدن مرد حاکم هستند نام ببرد.

مدت کوتاهی پس از جلسات استماع، هریس نامزدی خود را برای ریاست جمهوری اعلام کرد. به‌رغم شروع قوی، مبارزات انتخاباتی او در یک میدان شلوغ با مشکل مواجه شد و باعث شد او قبل از خاتمه انتخابات مقدماتی به کارزار خود پایان دهد. با این حال، جو بایدن در سال ۲۰۲۰ هریس را به معاونت خود برگزید و او را به عنوان «جنگجوی بی‌باک» تحسین کرد.

کارزار هریس برای معاونت رئیس‌جمهوری، به ویژه در مناظره او علیه مایک پنس، معاون آن زمان ترامپ، مؤثر بود. انتخاب او به‌عنوان معاون رئیس‌جمهوری برخی از اولین‌های تاریخی را رقم زد: اولین زن، اولین سیاهپوست، و اولین فردی با تبار جنوب آسیایی که به این مقام رسید.

با این وجود، دوران تصدی او چالش‌برانگیز بوده است. هریس در دوران معاونت خود با همه‌گیری کرونا، رسیدگی قضایی به موضوع حمله ۶ ژانویه هواداران ترامپ به کنگره، و بحران مهاجرت دست به گریبان بوده است.

به گفته یورونیوز، اینکه آیا هریس بتواند به ریاست جمهوری برسد یا نه هنوز روشن نیست، اما در هر صورت او در آینده نزدیک یکی از چهره‌های کلیدی حزب دموکرات باقی خواهد ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی