تیتر امروز

شورای راهبری پزشکیان؛ سوابق علمی و اجرایی
گزارش تفصیلی دیدارنیوز؛ معرفی اعضای شورای راهبری تعیین وزرای دولت چهاردهم

شورای راهبری پزشکیان؛ سوابق علمی و اجرایی

شورای راهبری انتخاب وزرای دولت چهاردهم، شورایی است که برای انتخابات دقیق تر و حرفه‌ای‌ترِ وزرا کابینه مسعود پزشکیان و روسای سازمان‌های مهم دولتی، تشکیل شده است.
سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند
از چشم جهان (۱۶۲)

سربازان اسرائیلی، خشونت‌های وحشیانه ارتش را در غزه بازگویی می‌کنند

"افشاگران اسرائیل می‌گویند، زنان و کودکان فلسطینی عامدانه هدف حملات نظامیان اسرائیل قرار می‌گیرند. قوانین جنگ، در سطوح مختلف از سربازان نیروی زمینی تا فرماندهان، کاملا نادیده گرفته می‌شود".
صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد
در نهمین برنامه دیدار اندیشه و دومین‌گفتگوی با دکتر محمد رضا یوسفی اقتصاددان و استاد دانشگاه و حوزه مطرح شد:

صدای گروهی اقلیت در حوزه بدلیل ارتباط با نهاد‌های انتصابی بسیار بلند است/ تمامی راه‌های ارتباطی روحانیت منتقد با مردم بسته شد

در نهمین گفت‌وگوی دیدار اندیشه با محمدرضا یوسفی استاد دانشگاه و حوزه، محقق و قران‌پژوره به ادامه بحث در خصوص امکان یا امتناع اقتصاد اسلامی پرداخته شد و چندین موضوع مهم مورد توجه قرار گرفت که...
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۴

بایدن کناره‌گیری کرد/ حمایت از کامالا هریس

جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا پس از مناظره ضعیف با ترامپ و فشار‌های شدید اخیر برای کناره‌گیری از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ کشورش، انصراف خود را از رقابت با دونالد ترامپ اعلام کرد.

کد خبر: ۱۶۹۰۶۹
۲۱:۴۲ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

فوری: بایدن کناره‌گیری کرد

دیدارنیوز: رئیس جمهوری آمریکا از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور کناره‌گیری کرد.

به نقل از تسنیم، جو بایدن امروز یکشنبه با انتشار نامه‌ای در حساب ایکس خود نوشت: معتقدم به نفع حزب من و کشورم است که کناره گیری کنم و بر روی تحقق وظایفم به عنوان رئیس جمهور در باقی مانده دوره‌ام تمرکز کنم.

اعلام کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی است که درخواست‌های درون حزب دموکرات برای کناره گیری وی افزایش یافته بود.

وی در این نامه از کامالا هریس معاون خود برای اینکه «در تمام امور یک شریک فوق‌العاده» بوده، قدردانی کرد. هریس در میان حزب دموکرات یکی از گزینه‌های جایگزین بایدن برای شرکت در رقابت‌های انتخاباتی است.

جو مانچین عضو سابق حزب دموکرات که اکنون به عنوان یک سیاستمدار مستقل است، جزو آخرین افرادی است که امروز یکشنبه خواستار کناره گیری بایدن از رقابت‌ها شده بود.

اگر چه این گمان وجود داشت که بایدن به علت ابتلا به کووید از رقابت‌های انتخاباتی کنار برود، اما وی خالی کردن عرصه رقابت را در حالی اعلام کرده که پزشک وی گفته علائم رئیس جمهور آمریکا بهبود پیدا کرده است.

هفته گذشته کاخ سفید از ابتلای جو بایدن به کووید-۱۹ و لغو سخنرانی وی در لاس وگاس خبر داد و گفت که او در شرایط قرنطینه به سر خواهد برد.

بسیاری از نمایندگان، حامیان مالی و اعضای حزب دموکرات با تأکید بر ناتوانی جسمی و ذهنی بایدن خواستار جایگزینی فرد دیگری با وی برای رقابت با ترامپ شده بودند.

بایدن از هریس حمایت کرد

به نقل از ایسنا، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات پس از کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، از «کامالا هریس» معاون خود حمایت کرد.

بایدن پس از عملکرد فاجعه‌بار در مناظره با «دونالد ترامپ» رقیب جمهوری‌خواه خود و همچنین عقب‌افتادن از او در نظرسنجی‌ها، تحت فشار شدید دموکرات‌ها برای کناره‌گیری قرار گرفته بود.

او در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «دوستان دموکرات من، من تصمیم گرفتم نامزدی (انتخابات) را نپذیرم و تمام انرژی خود را بر روی وظایف خود به عنوان رئیس‌جمهور برای باقی‌مانده دوره خود بگذارم».

او با بیان اینکه «اولین و بهترین تصمیم» او به عنوان نامزد حزب موکرات در سال ۲۰۲۰ انتخاب هریس به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور بود، نوشت: «امروز می‌خواهم حمایت کامل و تایید خود را برای کامالا به‌منظور نامزدی حزب ما در سال جاری اعلام کنم».

رئیس‌جمهور آمریکا در پایان پیام خود نوشته است: «دموکرات‌ها، زمان اتحاد و شکست ترامپ است. بیایید این کار را انجام دهیم».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی