تیتر امروز

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟
گفت و گوی دیدار با یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره کلینیک ترک بی حجابی

زهرا نژادبهرام: تصمیم گیران دوباره دارند راه را اشتباه می‌روند/ دارویی برای مقابله با بی حجابی کشف شده که ما نمی‌دانیم؟

خبر راه اندازی کلینیک ترک بی حجابی دلیل گفت و گوی دیدارنیوز با زهرا نژاد بهرام فعال سیاسی اصلاح طلب شد. او معتقد است: راه‌اندازی کلینیک برای درمان جسم انسان است نه روح و اعتقادات مردم.
محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود
واکاوی چرائی عدم توسعه در ایران در گفت‌وگوی دیدار با مدیر مسئول ماهنامه آگاهی نو

محمد قوچانی: با این قانون اساسی به توسعه نمی‌رسیم/ یک جریان معتقد است که توسعه خلاف شرع است/ تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی‌شود

اهمیت موضوع عدم توسعه در ایران بهانه گفت و گو با محمد قوچانی، روزنامه نگار شد؛ او معتقد است: در هر کشوری تا یک جامعه مدنی شکل نگیرد، توسعه محقق نمی شود.
لازم نیست خواص جایی بروند
افاضات اضافه

لازم نیست خواص جایی بروند

عوام الملک در نامه‌ای به حضرت مسعود نوشت: بر خلاف تبلیغات برخی از این رسانه‌های بیگانه وابسته، لازم هم نیست خواص جایی بروند. ما عوام خودمان داریم می‌رویم. داریم کم می‌شویم. داریم خودمان را می‌کشیم...
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بعد از آزادسازی نرخ‌ها خبر داد

کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیر‌ها

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیر‌ها با آزادسازی نرخ‌ها خبر داد و گفت: با آزادسازی قیمت‌ها، دست دلالان از بازار کوتاه شد.

کد خبر: ۱۶۹۰۵۰
۱۷:۱۹ - ۳۱ تير ۱۴۰۳

قیمت بلیت هواپیما نصف شد

دیدارنیوز: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش ۵۰ درصدی قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیر‌ها با آزادسازی نرخ‌ها خبر داد و گفت: با آزادسازی قیمت‌ها، دست دلالان از بازار کوتاه شد.

مقصود اسعدی سامانی در نشست خبری با یادآوری اینکه ماده ۱۶۱ قانون برنامه پنجم توسعه دولت را مکلف به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما کرده بود، اظهار کرد: بر این اساس در سال ۹۴ دستورالعمل آزادسازی تصویب و قانون اجرا شد. در آن سال ۱۷ میلیون مسافر جابجا می‌شد که این تعداد تا سال ۹۷ که قانون اجرا شد به ۲۴ میلیون نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به تکلیف افزایش ۸ درصدی جابجایی مسافران هوایی در برنامه پنجم توسعه، افزود: این در حالی بود که سال ۹۷، نوسانات ارزی باعث دخالت دولت در بازار حمل‌ونقل هوایی شد. اتفاقی منجر به کاهش تعداد جابجایی مسافران به زیر ۱۸ میلیون نفر رسید.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تاکید بر اینکه تقاضای امروز برای حمل و نقل هوایی در پرواز‌های داخلی کشور سالانه حدود ۳۶ میلیون نفر است، گفت: تعداد زیادی از هواپیما‌های ناوگان هوایی به دلیل نرخ گذاری دستوری زمین‌گیر شده است. در زمان حاضر ۱۱۳ هواپیما زمین‌گیر است که برای ورود آن‌ها به ناوگان هوایی و فعال شدن این هواپیما‌ها نیازمند تزریق ۵۰۰ میلیون دلار هستیم.

اسعدی با اشاره به زیان شرکت‌های هواپیمایی به واسطه نرخ‌های دستوری، اضافه کرد: این مسئله شرکت‌های هواپیمایی را بر آن داشت تا برای اجرا آزادسازی به دیوان عدالت اداری شکایت کنند. در نهایت ۲۱ آذرماه سال گذشته دیوان عدالت اداری دادنامه‌ای را صادر و ستاد تنظیم بازار را از مداخله بازار منع کرد.

وی بیان کرد: پس از رای دیوان، متاسفانه وزارت راه و شهرسازی درخواست اعمال ماده ۹۱ کرد که این موضوع در هیئت تخصصی دیوان مطرح شد. در نهایت این هیئت رای داد درخواست اعمال ماده ۹۱ مبنای قانونی ندارد و رییس دیوان رای آزادسازی قیمت بلیت هواپیما را برای اجرا به وزارت راه ابلاغ کرد.

وی با بیان اوایل تیرماه امسال با دریافت رای دیوان هماهنگی لازم برای آزادسازی نرخ‌ها با سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه اسفندماه سال گذشته شورای عالی هواپیمایی قیمت هر صندلی پروازی ۴۰ دلار تعیین شد. البته ما پیشنهاد نرخ هر صندلی پروازی را بر اساس هزینه‌های ایرباس ۳۲۰، بویینگ ام دی و بویینگ ۷۳۷ بالغ بر ۵۱ دلار داده بودیم که وزارت راه و شهرسازی در این زمینه همکاری نکرد. همانگونه که اشاره شد شرکت‌های هواپیمایی پس از رای دیوان عدالت اداری، قیمت بلیت پرواز‌های داخلی را با معادل ریالی ۴۰ دلار محاسبه و در سایت‌های خود بارگذاری کرده اند.

اسعدی سامانی با اشاره به تعیین سقف قیمت بلیت هواپیما از پایش روزانه بازار خبر داد و افزود: چنانچه مغایرت‌های احتمالی در شبکه توزیع دیده شود و اگر ایرلاینی تخلفی کرده باشد اقدامات انضباطی اعمال خواهد شد. این اقدامات شامل اخطار، تعلق و در مرحله سوم لغو مجوز شرکت‌های هواپیمایی است. در این راستا طی ۲۵ روز گذشته ۳ آژانس و سایت مربوطه به دلیل عدم رعایت نرخ شرکت‌های هواپیمایی، تعلیق شده اند و در صورت مشاهده تخلف اقدامات لازم بر اساس ضابطه انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: تلاش داریم مطابق دستورالعمل موجود ایرلاین‌ها طبق نرخ اعلام شده، عمل کرده و بر آن نظارت خواهند کرد.

به گفته وی، با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، نرخ‌ها کاهشی شده و شاهد هستیم در برخی مسیر‌ها قیمت‌ها نصف نرخ‌های مصوب ایرلاین هاست. به عنوان نمونه قیمت بلیت تهران-مشهد ۲.۷ میلیون تومان است که دیروز ۱.۲میلیون تومان فروخته شد. با بلیت مسیر پروازی ۲.۴ میلیونی بلیت تهران-شیراز با قیمت ۸۰۰ هزار تومان فروخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه با آزادسازی قیمت بلیت هواپیما دست دلالان از بازار حمل‌ونقل هوایی کوتاه شد در خصوص اظهارات روز گذشته وزیر راه و شهرسازی درباره آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، گفت: انتظار داریم وزارت راه و شهرسازی به اجرا قانون مقید باشد. دیوان عدالت اداری رای داده که ستاد تنظیم بازار و دولت حق دخالت در قیمت‌گذاری حمل ونقل هوایی مسافری را ندارد.

اسعدی سامانی درباره سودده بودن ایرلاین‌ها نیز گفت: شرکت‌های هواپیمایی در پرواز‌های داخلی با نرخ‌ها دستور کاملا زیانده بودند.

وی درباره تحویل سوخت یارانه‌ای به ایرلاین‌ها بیان کرد: دولت این سوخت را به صورت غیرمستقیم به مردم می‌دهد، در صورت حذف این سوخت، قطعا روی قیمت بلیت هواپیما تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی