تیتر امروز

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...
گفت‌وگوی دیدارنیوز با کامران طالبی کارشناس اقتصادی

کامران طالبی: دولت نمی‌تواند بیش از حد، حقوق کارگران را بالا ببرد و این دلیل دارد...

کامران طالبی تحلیلگر اقتصادی و محقق حقوق کارگران، در گفت‌وگو با دیدارنیوز از زوایای جدید و انتقادی به موضوع حقوق کارگران و مکانیسم و پروسه سالیانه تعیین حقوق و دستمزد کارگران در شورای عالی کار...
آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟
افاضات اضافه

آقای علیرضا! تا آخر می‌مانی؟

عوام الملک در هفته‌ای که گذشت همه اتفاقات کشور و خارج از آن را زیر ذره‌بین برده و درباره جدل بین خواص‌البلد تهران نوشته: نرجس از عملکرد علیرضا انتقاد کرد و باعث شد طرفداران علیرضا ناراحت بشوند....
ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

ظریف: روند انتخاب اعضای دولت به صورت شفاف صورت می‌گیرد/ باقری: دنبال توافق جدیدی نیستیم، هدفمان احیای برجام است

این دوازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

ترامپ: قول پایان جنگ را به زلنسکی دادم

دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا، در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، به او قول داده که در صورت بازگشت به کاخ سفید، «جنگ» میان کی‌یف و مسکو را پایان می‌دهد.

کد خبر: ۱۶۸۹۵۱
۱۰:۴۷ - ۳۰ تير ۱۴۰۳

ترامپ: قول پایان جنگ را به زلنسکی دادم

دیدارنیوز: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا و نامزد ریاست جمهوری حزب جمهوری‌خواه، فاش کرد که در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، به او قول داده که در صورت بازگشت به کاخ سفید، «جنگ» میان کی‌یف و مسکو را پایان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ شامگاه جمعه ۲۹ تیر در پلتفرم خود «تروث سوشال» نوشت، اگر رئیس جمهوری بعدی آمریکا شود، «صلح را در جهان به ارمغان می‌آورم و به جنگی پایان می‌دهم که به قیمت جان افراد زیادی تمام شده است.»

زلنسکی، با تایید تماس تلفنی با ترامپ، معرفی رسمی این میلیاردر به عنوان نامزد ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوری‌خواه را تبریک گفته است.

«دیداری رو در رو»

به نقل از العربیه، زلنسکی در «ایکس» نوشت: «من بر حمایت حیاتی هر دو حزب و هر دو مجلس کنگره آمریکا برای حفاظت از آزادی و استقلال کشورمان تأکید کردم».

او افزود: «با پرزیدنت ترامپ توافق کردیم طی دیداری رو در رو، در خصوص گام‌هایی که باید در راستای صلح عادلانه و پایدار برداشته شود، گفتگو کنیم.»

زلنسکی همچنین سوء قصد «هولناک» به جان ترامپ در شنبه گذشته در پنسیلوانیا را محکوم کرد.

«پایان جنگ ظرف ۲۴ ساعت»

ترامپ در مناظره ریاست جمهوری در ۲۷ ژوئن اعلام کرد که «در صورت پیروزی در انتخابات، ظرف ۲۴ ساعت می‌تواند به جنگ اوکراین پایان دهد» بدون این که جزئیاتی در مورد چگونگی این کار ارائه دهد.

ترامپ همچنین با انتقاد از «میلیارد‌ها دلار کمک‌های مالی هزینه شده برای دفاع از اوکراین» گفته است که کی‌یف «در این جنگ پیروز نمی‌شود.»

ایالات متحده به رهبری جو بایدن تا حد زیادی، بزرگترین اهداکننده کمک‌های نظامی به کی‌یف است، به همین دلیل پیروزی ترامپ می‌تواند، هرگونه کمک‌های آتی را با خطر مواجه ساخته و موقعیت اوکراین را در میدان نبرد، تضعیف کند.

موضع پوتین

از سویی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه پیشتر، تأکید کرده بود که اظهارات ترامپ درباره پایان دادن به جنگ در اوکراین را جدی می‌گیرد، اما از جزئیات پیشنهاد او اطلاعی ندارد.

از سویی زلنسکی از ترامپ خواست تا «طرح» خود را برای پایان فوری جنگ با روسیه فاش کند و هشدار داد که «هر پیشنهادی باید از نقض حاکمیت کشورش اجتناب ورزد.»

ترامپ با برخی اظهارات خود درباره روسیه، ملاحظات بسیاری از کشور‌های غربی حامی کی‌یف را برانگیخت و آن‌ها را نگران کرد.

گفته‌های ترامپ در ۲۰ ژوئن گذشته در خصوص حق مسکو در مخالفت با پیوستن کی‌یف به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو»، شماری از کشور‌های اروپایی را ناخشنود کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی