تیتر امروز

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند
گفت‌وگوی دیدار با کارشناس حوزه معدن و صنایع وابسته

معدن و صنایع وابسته، لوکوموتیو پیشران اقتصاد کشور است/ایران و کشور‌های حوزه خلیج فارس نفرین شده نفت هستند

برنامه گفت‌وگوی اقتصادی دیدارنیوز، میزبان امیربیژن یثربی استاد پیشین دانشگاه، عضو سابق هیات پژوهشی دانشگاه اگزتر انگلستان در گروه ژئوتکنیک و مسئول تجاری‌سازی رشته صنایع و معادن پارک علم و فناوری...
سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

آمار اقامت در هتل‌های تهران

سال 1398 یکی از بدترین سال‌ها برای جامعه هتلداران بود؛ زیرا مسافران در پی اتفاقات ناگوار کشور از جمله سیل‌های پی در پی نوروزی، شیوع کرونا و حوادث ناگوار سال‌های اخیر، رزرو اتاق‌های خود را لغو می‌کردند.

کد خبر: ۱۶۸۸۰۱
۰۸:۴۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۳

آمار اقامت در هتل‌های تهران

دیدارنیوز: سال 1398 یکی از بدترین سال‌ها برای جامعه هتلداران بود؛ زیرا مسافران در پی اتفاقات ناگوار کشور از جمله سیل‌های پی در پی نوروزی، شیوع کرونا و حوادث ناگوار سال‌های اخیر، رزرو اتاق‌های خود را لغو می‌کردند. با ایجاد هر اتفاق ناگواری، هتلداران با کنسل کردن رزرو اتاق‌ها تاوان این حوادث را می‌دادند. با ممنوعیت سفر در سال‌های 1399 و 1400، خیلی از این هتل‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفتند.

سفرهای تابستانی در سال 1401 رونق بیش‌تری داشتند، ولی به اندازه سال‌های قبل شیوع کرونا نبود. تمام هتلداران به تابستان 1402 امید داشتند و کمی آمار سفر به تهران و رزرو هتل‌های این شهر و سایر شهرهای کشور بهتر شد. ولی همچنان تا آمار سال‌های قبل کرونا فاصله زیادی دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا آمار اقامت در هتل ‌های تهران و سایر شهرهای ایران را بررسی کنیم.

معرفی هتل ریتز تهران

هتل ریتز تهران در سال ۱۴۰۱ افتتاح شده است. این هتل چهار ستاره، به لطف موقعیت جغرافیایی ویژه، گزینه مناسبی برای اقامت در تهران به شمار می‌رود چرا که در نزدیکی میدان ولیعصر قرار دارد. هتل ریتز تهران، صرفا به یک امتیاز تکیه نکرده و با مجموعه‌ای از ویژگی‌های مثبت، توانسته رضایت مهمانان را جلب کند. امکانات متنوع، معماری استاندارد و پرسنل مجرب، فاکتور‌هایی هستند که هتل ریتز تهران را به یکی از بهترین هتل‌های چهار ستاره در پایتخت تبدیل کرده‌اند.

آمار اقامت در هتل‌ها و نظر هتلداران

در تهران هتل‌های زیادی وجود دارد و مردم برای سفرهای تفریحی، تحصیلی یا حتی کاری خود به این شهر سفر می‌کنند. اما این روزها نه تنها در تهران، بلکه در سراسر کشور تعداد مسافران کاهش یافته است. جالب اینکه یکی از هتلداران استان‌های کشور مانند کهگیلویه و بویراحمد در این باره اظهار نظر کرده که در این استان تعداد هتل‌های کمی وجود دارد، اما همین هتل‌های کم مسافری نداشتند.

او در این باره گفت، بیش‌تر مسافران در فصل تابستان به این استان می‌آیند؛ زیرا آب‌وهوای خنکی دارد. اما گرما و گرانی مانع مسافرت مردم شد. با ادامه یافتن همین روند، ناچارا هتل‌های باقی‌مانده را نیز تعطیل می‌کنیم. این هتلدار، احمد امینی نام دارد که می‌گوید تمام امید ما به ماه‌های پایانی تابستان و ماه مهر است. متاسفانه بنزین سفر اعلام شده به مسافران تعلق نگرفته و بار دیگر امید ما را برای حضور مسافران، ناامید کردند.

آمار اقامت در هتل‌ های تهران

از هتلداران دیگر کشور، یاسر واحدی بود که به عنوان یک هتلدار در استان اردبیل درباره وضعیت مسافران این استان اظهار تاسف کرد و با ادامه یافتن این روند، بستن درب هتل‌ها و تعطیلی آن‌ها را اعلام کرد. او در این باره گفت؛ بیش‌تر مردم در فصل تابستان به اردبیل می‌آیند، ولی هنوز هم خبری از جمعیت مسافران نیست. با سردتر شدن هوا، جمعیت مسافران نیز کم‌تر و کم‌تر می‌شود. آیا فکر می‌کنید هنوز هم هتل‌های اردبیل پر از مسافر هستند؟ سخت در اشتباهید! با این روند و ادامه آن قطعا خیلی از هتل‌ها تعطیل می‌شوند؛ زیرا مسیر منتهی به اردبیل، قطار و هواپیما ندارد و ماشین‌های شخصی کم‌تری به این استان آمدند. پس تا حضور مسافران بیش‌تر، این هتل‌ها هستند که باید تاوان بدهند.

رئیس جامعه هتلداران درباره آمار اقامت در هتل‌ های تهران چه می‌گوید؟

حمزه زاده به عنوان رییس جامعه هتلداران نه تنها درباره اقامت در هتل‌ های تهران، بلکه درباره هتل‌های سراسر کشور اظهار نظر کرد. وی گفت متاسفانه آمار دقیقی از وضعیت اشغال هتل‌ها و مسافران در کشور نداریم؛ ولی می‌دانیم که این وضعیت رو به کاهش است. یعنی آمار مسافران هر روز کم‌تر و کم‌تر می‌شود.

این در حالی است که در ماه‌های پایانی تابستان مانند شهریور با خنک‌تر شدن هوا، تعداد مسافران نیز افزایش پیدا می‌کرد. اما امسال خیلی از هتلداران، عامل اصلی کاهش مسافران را موضوع بنزین اعلام کردند. حمزه زاده درباره شهرهایی که آب‌وهوای بهتری داشتند گفته علیرغم اینکه در سال‌های قبل و در ماه شهریور به دلیل خنک‌تر شدن هوا، جمعیت زیادی از مردم به مسافرت می‌رفتند، امسال این اتفاق نیفتاد.

رییس جامعه هتلداران از نبود هواپیما در مسیرهای شهرهایی با بیش‌ترین تقاضا گردشگر مانند کرمان خبر داد. اینکه یکی از ایرلاین‌های این مسیر فعالیت خود را در خارج از کشور ادامه می‌دهد و افراد زیادی از وضعیت نبود هواپیما در این مسیر شاکی هستند. وی بیان کرد متاسفانه در ارائه آمارهای گردشگری اطلاعات درستی نداریم، ولی امیدواریم با خنکی هوا جمعیت مسافران در تهران و شهرهای دیگر بیش‌تر شود. آیا به نظر شما جمعیت کم مسافران در تهران و شهرهای دیگر، دلیل دیگری هم دارد؟ قطعا بله؛ زیرا یکی از موثرترین عوامل نبود تعداد زیاد مسافر به حساب می‌آید.

تاثیر نرخ رزرو هتل‌ها بر آمار سفرها

شاید هتلداران زیادی درباره نبود مسافران به اندازه کافی شکایت داشتند. ولی از سال 1397 تا کنون شاهد تغییر محسوسی در قیمت کالاها و رزرو اتاق در هتل‌ های تهران و سایر شهرستان‌ها بودیم. شاید این تغییر در قیمت کالاهای زیادی به وجود آمد؛ اما تغییر قیمت رزرو هتل‌ها نیز بر رزرو نکردن آن‌ها بی تاثیر نیست.

برای مثال مسافران برای رزرو اتاق در هتل ‌های تهران، مشهد یا شهری مانند کیش باید هزینه زیادی هم بپردازند. ولی با وجود مخارج گران قیمت از جمله بنزین، قیمت بلیط سفر، هزینه غذا، تفریحات در مقصد مورد نظر، حمل و نقل درون شهری و خرید از فروشگاه‌ها، آیا باز هم مسافران می‌توانند این پول را برای رزرو اتاق در هتل خرج کنند؟ پس علاوه بر حل مشکل گرما، بنزین و سایر موارد باید صاحب هتلداران نیز به فکر عامل مشوقی برای مهمانان خود باشند. اما پیشنهاد ما چیست؟

تاثیر نرخ رزرو هتل‌ها بر آمار سفرها

پیشنهاد شگفت‌انگیز برای اقامت کم‌هزینه‌تر در تهران

قطعا با افزایش تعداد ستاره‌ها، هتل‌های هر شهری با قیمت بیش‌تری رزرو می‌شوند. تا حدودی این افزایش قیمت‌ها طبیعی است؛ ولی برخی مواقع این قیمت‌ها بسیار گران هستند و مردم توان رزرو اتاق در این هتل را ندارند. ما پیشنهاد می‌کنیم برای رزرو هتل‌ های تهران یا هر شهر دیگر به سایت اینترنتی علی بابا بروید. در این سایت لیستی از هتل‌های گران قیمت، لوکس تا ارزان قیمت و مقرون به صرفه در شهر تهران را می‌بینید. آیا می‌دانید کدام هتل بهتر است؟

آیا می‌خواهید درباره اقامت در هتل انتخابی خود اطلاعات بیش‌تری داشته باشید؟ پاسخ تمام سوالات شما در سایت علی بابا است. در صفحه هتل ‌های تهران علی بابا، بهترین عکس‌ها با جزئیات دقیق نمایش داده می‌شوند و شما می‌توانید آن‌ها را با تخفیف مناسبی رزرو کنید. برای رزرو برخی از این هتل‌ها می‌توانید کد تخفیف بگیرید و هزینه رزرو بیش‌تر هتل‌ های تهران با تخفیف فوق‌العاده‌ای محاسبه می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی