تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
اسپانیا قهرمان می‌شود یا انگلیس؟

فینال بزرگ، امشب در برلین!

امشب (یکشنبه ۲۲:۳۰) ورزشگاه برلین آلمان میزبان جنگ ستارگان میان اسپانیا و انگلیس خواهد بود؛ جامی که به هری کین و یارانش خواهد رسید یا لامین یامال نوجوان آن را به لاروخا هدیه می‌کند.

کد خبر: ۱۶۸۶۸۰
۱۳:۳۳ - ۲۴ تير ۱۴۰۳

فینال بزرگ، امشب در برلین!

دیدارنیوز: قهرمان یورو۲۴ در حالی امشب مشخص می‌شود که روی کاغذ اسپانیا شانس بیشتری دارد.

بالاخره پس از حدود یک ماه به فینال جام ملت‌های اروپا رسیدیم. اسپانیا با حذف آلمان میزبان و فرانسهِ همیشه مدعی دیدیه دشان کار به مراتب سخت‌تری را انجام داد و انگلیس با قرارگرفتن در سمت آسان جدول برای دومین دوره متوالی به فینال یورو رسید. حالا فقط قهرمانی مهم است، چون در تاریخ فقط نام قهرمان‌ها باقی می‌ماند و کسی قرعه آسان سه‌شیرها را به یاد نمی‌آورد.

نوجوانان تعیین‌کننده

مهم‌ترین اسلحه تیم لوئیس دلافوئنته در این جام ۲ بال نوجوان تیمش بوده است. ویلیامز و یامال در این جام نشان دادند توانایی به هم ریختن هر خط دفاعی را دارند. قابلیت‌های زیاد آن‌ها، این امکان را به اسپانیا می‌دهد تا در خط حمله از برنامه‌های گوناگونی استفاده کند، چون این ۲ بازیکن هم می‌توانند به عرض بزنند و شوتزنی کنند، هم به داخل بروند و پاس کات‌بک بدهند و هم در نقطه کور مدافعان ارسال‌های دقیقی برای فابین رویس، دنی اولمو و آلوارو موراتا داشته باشند.

سرمربی خوش‌فکر لاروخا برای حداکثر استفاده از قابلیت بال‌هایش در همه دیدار‌ها سعی می‌کند این ۲ نفر را با مدافعان کناری حریف در موقعیت تک به تک قرار دهد تا به راحتی رد شوند و موقعیت ایجاد کنند. به نظر می‌رسد اگر گرت ساوت‌گیت بخواهد این نقطه قوت اسپانیا را از کار بیاندازد باید وظایف دفاعی بیشتری نسبت به بازی‌های گذشته به هافبک‌های تیمش بدهد تا اجازه ندهد ویلیامز و یامال با مدافع کناری‌اش تک به تک شوند.

لاپورت، اسلحه مخفی دلافوئنته

با اینکه قبل از شروع جام کارشناسان فوتبال اسپانیا به دعوت مدافعی که در لیگ عربستان بازی می‌کند، انتقاد می‌کردند، اما اعتماد دلافوئنته به لاپورت و عملکرد درخشان او سبب شد تا دیگر کسی جرات انتقاد کردن به این انتخاب را نداشته باشد. در سیستم مالکانه اسپانیا، هافبک‌ها نقش فوق‌العاده مهمی دارند و نبض تیم در اختیار آنهاست. لاپورت در مواقعی که بازیکنان تیم رقیب هافبک‌های اسپانیا را پرس می‌کنند و گزینه پاس خوبی وجود ندارد، خودش با قدرت پابه توپ خط پرس تیم حریف را می‌شکند و اینگونه تیم را در موقعیت انتقال مثبت قرار می‌دهد. به غیر از این موضوع پاس‌های قطری خط کشی شده لاپورت یکی از اهرم‌های اصلی بازیسازی ماتادورهاست.

کاپیتان می‌تواند تاریخ‌سازی کند

باتوجه به سبک پرس پرفشار اسپانیا مقابل رقبایش، هری‌کین نقش فوق‌العاده مهمی در شکستن پرس خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود در زمان توپ‌گیری هافبک‌های انگلیس، کاپیتان هری یکی از گزینه‌های اصلی برای دریافت پاس باشد. در این صورت کین در چند ثانیه از طرف چند بازیکن اسپانیا تحت فشار شدید قرار خواهد گرفت. حالا اگر بهترین گلزن فصل فوتبال اروپا بتواند با قدرت پاسوری خودش، بال‌های تیم را به راه بیاندازد، انگلیسی‌ها می‌توانند موقعیت‌های خطرناکی ایجاد کنند، چون در این صورت تجمع بازیکنانش اسپانیا به خاطر پرس شکست خورده، از بین رفته و فضای خوبی برای سایر بازیکنان هجومی انگلیس به وجود می‌آید. هری کین اگر در این برنامه تاکتیکی موفق عمل کند، نقش مهمی در قهرمانی کشورش ایفا کرده است و بالاخره می‌تواند اولین جام دوران حرفه‌ای‌اش را بالای سر ببرد.

رایس، نقطه عطف سه‌شیر

گران‌ترین بازیکن تاریخ آرسنال در این تورنمنت عملکرد قابل قبولی از خودش نشان داده و جزو بهترین بازیکنان تیمش بوده، اما اگر می‌خواهد در پایان، جام را بالای سر ببرد باید در فینال با تمرکز صددرصدی بازی کند و اشتباه‌اش جلوی هلند را تکرار نکند، چون این اسپانیا به راحتیِ هلند به آن‌ها اجازه بازگشت نخواهد داد. باتوجه به سبک بازی اسپانیا در زمان مالکیت توپ، آن‌ها عرض زیادی به زمین می‌دهند و بازیکنان تیم مقابل هم برای پوشش نیکو ویلیامز و لامین یامال مجبورند تا حدودی به کناره‌ها تمایل داشته باشند. در این صورت میانه زمین فضای خوبی برای هافبک‌های رونده اسپانیا مثل دنی اولمو و فابین رویس است؛ هافبک‌هایی که در این جام بیشتر از مهاجمان تیم گل زده‌اند و همین آمار نشان از جواب دادن این طرح تاکتیکی دارد.

باتوجه به اینکه احتمالا هافبک‌های بازوی انگلیس وظیفه پوشش بال‌های خطرناک اسپانیا را خواهند داشت، دکلان رایس مسئولیت سنگینی را باید تحمل کند. او به عنوان هافبک دفاعی تیم باید جلوی نفوذ‌های پی در پی اولمو و رویس بایستد تا این حربه لوئیس دلافوئنته عملی نشود. فرانسوی‌ها از همین تاکتیک ماتادور‌ها ضربه خوردند و گل دوم اسپانیا توسط دنی اولمو با چنین طرحی به ثمر رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی