تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

جنایت تازه اسرائیل در خان‌یونس و ادعای آسیب به فرمانده عزالدین القسام

شبکه العربیه ادعا کرد: در پی حمله هوایی وحشیانه به اردوگاه پناهجویان در خان‌یونس، اسرائیل محمد ضیف، یکی از فرماندهان حماس را هدف قرار داد و او را به شدت مجروح کرد.

کد خبر: ۱۶۸۶۳۰
۱۷:۰۰ - ۲۳ تير ۱۴۰۳

جنایت تازه اسرائیل در خان‌یونس و ادعای آسیب به فرمانده عزالدین القسام

دیدارنیوز: در پی حمله هوایی وحشیانه اسرائیل به اردوگاه پناهجویان در خان‌یونس در جنوب نوار غزه، ده‌ها فلسطینی کشته و زخمی شدند.

به نقل از العربیه، این حمله که روز شنبه ۲۳ تیر صورت گرفت، محمد ضیف، یکی از فرماندهان حماس را هدف قرار داد و او را به شدت مجروح کرد. در این حمله رافع سلامه، فرمانده گردان خان‌یونس نیز کشته شد.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد دست‌کم ۷۱ فلسطینی در حمله به اردوگاه پناهجویان در منطقه المواصی کشته و بیش از ۲۸۹ تن زخمی شده‌اند.

روزنامه اسرائیلی «معاریو» گزارش داد که ده‌ها نفر همچنان زیر آوار‌های حمله اسرائیل به خان یونس گرفتارند.

به گزارش خبرنگار «رادیو ارتش اسرائیل»، هدف این حمله محمد ضیف، فرمانده «گردان‌های عزالدین قسام»، جناح نظامی حماس بوده که در غرب خان یونس مخفی شده و به شدت مجروح شده است. منابع اسرائیلی همچنین تأیید کردند که رافع سلامه در این حمله کشته شده است. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند این دو فرمانده حماس در مناطقی که ارتش اسرائیل آن را «امن» اعلام کرده بود، پنهان شده بودند.

یک مقام حماس خاطرنشان کرد حمله خان‌یونس نشان می‌دهد اسرائیل به دنبال دستیابی به توافق برای آتش‌بس نیست. او اضافه کرد که «کشته‌شدگان خان یونس غیرنظامیان بودند و این حمله نشان‌دهنده افزایش جدی تنش‌ها است.»

در دهمین ماه جنگ بین اسرائیل و حماس، نبرد از شمال تا جنوب نوار غزه ادامه دارد. دفتر اطلاع‌رسانی حماس اعلام کرد که جمعه بیش از ۷۰ حمله هوایی به منازل غیرنظامیان و تأسیسات بهداشتی و تجاری در مناطق تل الهوى، الصبره، الرمال، المغراقه، اردوگاه النصیرات، خان‌یونس و رفح انجام شده است.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز گزارش داد که ۳۲ کشته، که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند. محمود بصل، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی، به «خبرگزاری فرانسه» گفت که از صبح تا کنون حدود ۶۰ کشته از محله‌های تل الهوى و الصناعه در شهر غزه خارج شده‌اند.

حماس با محکوم کردن «جنایات» در تل الهوى، این اقدامات را به عنوان «جنایات جنگی، نسل‌کشی و پاک‌سازی قومی» توصیف کرد. شاهدان عینی از عقب‌نشینی سربازان از برخی محله‌های شهر غزه خبر دادند. ارتش اسرائیل هنوز به گزارش خبرگزاری فرانسه واکنشی نشان نداده است.

ماه‌هاست که تلاش‌های بین‌المللی برای آتش‌بس ادامه دارد و تلاش‌های دیپلماتیک با میانجی‌گری قطر، مصر و ایالات متحده افزایش یافته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی