تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

واکنش کره‌شمالی به بیانیه نشست «ناتو»

کره‌شمالی «با شدیدترین عبارات ممکن»، بیانیه مشترک سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در محکومیت ارسال تسلیحات «ادعایی» این کشور برای روسیه را محکوم کرد.

کد خبر: ۱۶۸۶۲۴
۱۴:۰۲ - ۲۳ تير ۱۴۰۳

واکنش کره‌شمالی به بیانیه نشست «ناتو»

دیدارنیوز: خبرگزاری رسمی کره شمالی روز شنبه ۲۳ تیر گزارش داد، پیونگ یانگ «با شدیدترین عبارات ممکن»، بیانیه مشترک سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» در محکومیت ارسال تسلیحات «ادعایی» این کشور برای روسیه را محکوم کرد.

به نقل از العربیه، سران کشور‌های «ناتو» در بیانیه مشترکی به مناسبت نشست سه‌شنبه تا پنجشنبه ناتو در واشینگتن، پیونگ یانگ را به «دامن‌زنی به جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین از طریق ارائه کمک نظامی مستقیم» به مسکو، متهم کردند.

طبق گزارش این خبرگزاری، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی، «با شدیدترین عبارات، مخالفت با (بیانیه) ناتو را اعلام» و آن را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد که بیانیه ناتو، «یک برنامه تهاجمی است که جنگ سرد جدید و رویارویی نظامی جهانی را تحریک می‌کند و نیازمند نیرویی جدید و راهکار عملی جدیدی علیه آن است.»

گفتنی است که پیونگ یانگ بار‌ها اتهام ارسال سلاح به مسکو را رد کرده است.

این در حالی است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ژوئن گذشته، توافقنامه‌ای را امضا کردند، که در آن مبادله کمک‌های نظامی در صورت مورد هجوم قرار گرفتن هر یک از دو کشور را تصریح می‌کند.

توافق سئول و واشینگتن

در چارچوب نشست سران «ناتو»، سئول و متحدش واشینگتن توافق کردند که یک سیستم بازدارندگی گسترده در شبه‌جزیره کره برای پاسخ به تهدیدات هسته‌ای کره شمالی را عملیاتی کنند.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی توضیح داد که سئول و واشینگتن به منظور اجرای این رویکرد‌ها که به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در شبه جزیره کره و اطراف آن، رسمیت می‌بخشد، رزمایش‌های مشترک نظامی، برگزار خواهند کرد.

روابط دو کره طی سال‌ها به پائین‌ترین سطح خود رسیده و مشکلات دیپلماتیک میان دو کشور افزایش یافته است. تشدید آزمایش‌های تسلیحاتی از سوی پیونگ یانگ و پرتاب بالن‌های حاوی زباله از کره شمالی به سوی همسایه جنوبی خود در این اواخر نیز بر جو پرتنش موجود میان دو کشور، دامن زده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی