تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
قاسم میرزایی نیکو می‌گوید یک دولت لیبرال دموکرات آمده است که یک اجماع کلی را در کشور ایجاد کند

بزرگترین حُسن پزشکیان تعامل با دیگران است/ لیست اصول‌گرایان قلابی از کار درآمد

قاسم میرزایی نیکو، نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه بزرگترین حُسن پزشکیان تعامل با دیگران است، گفت: اصول‌گرایان از یک طیف سفید تا یک طیف سیاه وجود دارند که یک رنگین کمان هستند، ولی با کلیتی که در انتخابات فرستادند، لیست‌شان قلابی از کار درآمد.

کد خبر: ۱۶۸۵۲۲
۰۹:۵۵ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

بزرگترین حُسن پزشکیان تعامل با دیگران است

دیدارنیوز: نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگترین حُسن پزشکیان تعامل با دیگران است و وقتی با مردم بحث می‌کند، می‌گوید می‌خواهد با مردم تعامل داشته باشد، وقتی می‌خواهد با هسته قدرت تعامل داشته باشد، قطع به یقین قوه قضاییه و مقننه را کاملا می‌شناسد. بالاخره پنچ شش دوره در مجلس بوده است که این می‌تواند شاخصه بسیار خوبی باشد و رفقای خیلی خوبی هم دارد. حضور این تعداد عظیم نماینده‌های ادوار از مجلس هشتم تا همین مجلس دوازدهم نشان می‌دهد که می‌تواند تعامل بسیار خوبی داشته باشد.

قاسم میرزایی نیکو در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه مدل چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری انحصاری بوده است و مشابه با هیچ یک از دوره‌های گذشته نیست، گفت: در انتخابات سال‌های ۷۶ و ۸۴ جمعیتی بیشتر و جوانان زیادتری در تمام زمینه‌ها حضور داشتند. این انتخابات را باید مختص خودش تجزیه و تحلیل کرد. شرایط، بافت و کلیت کشور نسبت به انتخابات‌های گذشته تغییر کرده است، لذا من فکر می‌کنم این انتخابات خاص و قابل تحلیل است.

تمام سیزده میلیونی که به جلیلی رای دادند در دولت در سایه نیستند

وی عنوان کرد: اصول گرایان از یک طیف سفید تا یک طیف سیاه وجود دارند که یک رنگین کمان هستند، ولی با کلیتی که در انتخابات فرستادند، لیست‌شان قلابی از کار درآمد. اولا که برعکس اینکه شعار می‌دادند و ادعا می‌کردند، تا آخر نایستادند. این‌ها حتما باید تا پایان می‌ماندند، اما نماندند. هر کدام‌شان یک ماموریتی را اتخاذ کردند و متاسفانه شاید اگر این‌ها را در شاخص‌های رجل سیاسی رقم بزنید، هیچ‌کدام از این‌ها به جز یک یا دو نفر از نظر من رجل سیاسی نبودند مثل قاضی‌زاده و زاکانی که نمی‌دانم تراز رجل سیاسی در تعریف کشور به این‌جا‌ها رسیده که هر کسی می‌تواند کاندیدا شود و هرطوری هم که دلش خواست بماند یا برود؟ به نظر من این لیست، لیست پخته شده‌ای نبود.

میرزایی در پاسخ به این سوال که کارشکنی‌ها چه تاثیر در مسیر دولت چهاردهم خواهد داشت، گفت: دولت چهاردهم و پزشکیان با چالش‌های بسیار زیادی مواجه است. یکی از این چالش‌ها، قشر مخالف ایشان است که فکر نمی‌کنم سیزده میلیونی که به جلیلی رای دادند در دولت سایه جلیلی قرار بگیرند. جلیلی با یک تیم و سازمان و عده و عده‌ای که ساختار سازمان رای او را ساخته بود، وارد میدان شد و تنها همان‌ها هستند. این مجموعه اگر می‌توانستند همبستگی و هماهنگی ایجاد کنند با اینکه همه وحدت کردن و کنار رفتن، ایشان باید حتما به یک جایی می‌رسید؛ پس خطری ندارد و عامل مهمی نیست.

یک دولت لیبرال دموکرات آمده تا یک اجماع کلی را در کشور ایجاد کند

وی ادامه داد: عامل مهمی که پزشکیان با آن مواجه است، قول‌ها، رفتار‌ها و اقدامات خودش است و باید این‌ها را برای جامعه پاسخ دهد. شاید خیلی از گروه‌ها حتی مطالبه‌گران و NGO‌ها یکسری مطالباتی داشته باشند جلیلی به قول خودش اگر در چند نقطه کار کرده، آسیب‌های کشور و نقاطی را که باید به آن‌ها رسیدگی کرد را می‌شناسد، می‌تواند داده‌های خود را در اختیار پزشکیان قرار دهد، ولی اینکه بخواهد حساب‌کشی کند و چرتکه بیاندازد، نمی‌شود، اما این خط و نشان کشیدن خوب نبود.

این نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه این دولت با تمام دولت‌ها تفاوت دارد، گفت: یک دولتی است که نه جزو اصولگرا‌های سفت و سخت و دگم و بسته است و نه اصلاح‌طلب کاملا در خط و خطوط مجموعه‌های اصلاح‌طلبی است. شاید بتوان گفت یک دولت لیبرال دموکرات آمده است که یک اجماع کلی را در کشور ایجاد کند. در این نمونه جدید باید همه دست به دست هم دهند تا پزشکیان بتواند پاسخگوی تمام این مشکلاتی که دسته‌بندی خاص خودش را دارد، باشد.

پزشکیان در ۱۰۰ روز اول می‌تواند در بحث حقوق کارگران و مسکوت نگه‌داشتن لایحه حجاب اقداماتی انجام دهد

این فعال اصلاح‌طلب درباره معیار‌های انتخاب کابینه از سوی پزشکیان، اظهار داشت: هر فردی که شایسته باشد و آن معیار‌هایی که پزشکیان دارد مثل شجاعت، پاکدستی و پاکدامنی، تخصص و تجربه را او هم داشته باشد می‌تواند در کابینه باشد اگر پزشکیان بتواند کابینه و افرادی که انتخاب می‌کند را بدون چپ و راست بودن‌شان انتخاب کند تا این ویژگی‌ها را داشته باشند، یک همبستگی ایجاد می‌کند. اهداف و برنامه‌های دولت الان روشن است، اما موارد اضطراری که واقعا می‌تواند کشور را نجات دهد هم در بحث حقوق کارگران و مسکوت نگه‌داشتن لایحه حجاب، این‌ها کار‌هایی است که پزشکیان می‌تواند در صد روز اول انجام دهد.

بزرگترین حُسن پزشکیان تعامل با دیگران است

وی خاطرنشان کرد: بزرگترین حسن پزشکیان تعامل با دیگران است و وقتی با مردم بحث می‌کند، می‌گوید می‌خواهد با مردم تعامل داشته باشد، وقتی می‌خواهد با هسته قدرت تعامل داشته باشد، قطع به یقین قوه قضاییه و مقننه را کاملا می‌شناسد. بالاخره پنچ شش دوره در مجلس بوده است که این می‌تواند شاخصه بسیار خوبی باشد و رفقای خیلی خوبی هم دارد. حضور این تعداد عظیم نماینده‌های ادوار از مجلس هشتم تا همین مجلس دوازدهم نشان می‌دهد که می‌تواند تعامل بسیار خوبی داشته باشد. ضمن اینکه قالیباف هم با توجه به تجربه و نکاتی که در مناظرات انتخاباتی می‌گفت باید سردمدار آن شعار‌هایی که داد باشد. انشالله می‌تواند با پشتیبانی و کمک به پزشکیان کار را جلو ببرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی