تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
درخواست‌ها برای کناره‌گیری رئیس‌جمهور آمریکا از رقابت امسال اوج گرفت

از معاون فرماندار تا بازیگر هالیوود؛ آقای «بایدن» برو!

بعد از مناظره ضعیف جو بایدن با دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴، تقریبا روزی نیست که جو بایدن بدون فشار و درخواست کناره‌گیری آن روز را به پایان ببرد و درخواست کناره‌گیری نبیند!

کد خبر: ۱۶۸۵۱۸
۰۸:۵۷ - ۲۱ تير ۱۴۰۳

از فرماندار تا بازیگر هالیوود؛ آقای «بایدن» برو!

دیدارنیوز: پس از عملکرد جو بایدن در مناظره با دونالد ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه او در نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بسیاری آن را «فاجعه‌بار» توصیف کردند، فشار‌ها از سوی دمکرات‌ها بر رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده برای کنار رفتن از رقابت‌های انتخاباتی تشدید شده است.

به نقل از العربیه، در تازه‌ترین مورد از چنین موضع‌گیری‌هایی آنتونیو دیلگادو، معاون فرماندار نیویورک روز چهارشنبه ۲۰ تیر گفت که بایدن باید از رقابت‌های انتخاباتی کنار برود.

دیلگادو در این‌باره در شبکه «ایکس» با اشاره به دستاورد‌های بایدن، از جمله شکست دادن ترامپ در سال ۲۰۲۰ و رهبری آمریکا برای برون‌رفت از بحران پاندمی کرونا، گفت او «مستحق تقدیر همیشگی است».

وی در عین حال افزود که «بایدن می‌تواند بر میراث خود افزوده و قدرت خود را از طریق پایان دادن به کمپین انتخاباتی‌اش و فراهم ساختن زمینه برای ظهور رهبری جدید، نشان دهد».

او همچنین هشدار داد که «تهدیدی بزرگتر از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا علیه دموکراسی کشورش وجود ندارد».

معاون فرماندار نیویورک افزود که او به میلیون‌ها شهروند آمریکایی می‌پیوندد که نگرانی‌های مشروع خود را درباره توان بایدن برای شکست دادن ترامپ ابراز می‌کنند.

شایان ذکر است که رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا، چهارشنبه ۲۰ تیر، با اعلام ناگهانی این‌که از تصمیم جو بایدن برای ماندن در رقابت‌های ریاست جمهوری آتی آمریکا به‌طور کامل حمایت نمی‌کند، تعجب‌ها را درون حزب دموکرات برانگیخت.

نانسی پلوسی که یکی از برجسته‌ترین اعضای حزب رئیس جمهوری ۸۱ ساله آمریکا است، گفت که این تصمیم بر عهده او [جو بایدن]است و «وقت رو به پایان است». وی افزود: «به بایدن پیشنهاد می‌کنم که در تصمیم خود برای ماندن در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده تجدیدنظر کند.»

پلوسی همچنین در برنامه «مورنینگ جو» ادامه داد: «این به رئیس جمهوری آمریکا بستگی دارد که تصمیم بگیرد که آیا او نامزد شود یا خیر. همه ما او را تشویق می‌کنیم که این تصمیم را بگیرد. چرا که زمان رو به پایان است. من از او می‌خواهم که هر چه او تصمیم می‌گیرد را انجام بدهد. هر تصمیمی بگیرد، با او خواهیم بود.»

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا همچنین خواستار آن شد تا «بحث در مورد آینده سیاسی بایدن لزوما پس از اجلاس «ناتو» از سر گرفته شود».

کلونی هم خواستار کناره‌گیری بایدن شد

به نقل از بی بی سی، جورج کلونی از ستارگان مطرح هالیوود که سه هفته پیش با برگزاری مراسمی جهت جمع‌آوری کمک مالی برای کارزار انتخاباتی جو بایدن میزبان رئیس جمهوری آمریکا و دیگر چهره‌های سرشناس حزب دموکرات بود خواستار کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری شد و گفت با چنین نامزدی حزب دموکرات در انتخابات امسال برنده نخواهد شد.

کلونی که یکی از حامیان مالی بزرگ حزب دموکرات نیز است در یادداشتی که روزنامه نیویورک‌تایمز منتشر کرده، نوشت: «گفتنش دردناک است، اما جو بایدنی که در مراسم جمع‌آوری کمک مالی سه هفته پیش دیدم به هیچ‌وجه به جو بایدن ۲۰۱۰ و یا حتی جو بایدن ۲۰۲۰ شباهتی نداشت».

«او همان مردی بود که همه ما در جریان مناظره دیدیم. موضوع سن است. هیچ مسئله دیگری نیست. ما با این نامزد در انتخابات نوامبر برنده نخواهیم شد.»

کلونی گفت تمام نمایندگانی که طرف صحبت او بوده‌اند نگرانی مشابهی داشته‌اند.

کارزار انتخاباتی بایدن در واکنش به یادداشت جورج کلونی گفته است: «رئیس‌جمهوری بیش از سه ساعت در این مراسم بود درحالی که جورج کلونی عکس گرفت و رفت».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی