تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

نظر وزیر کار درباره نامه پزشکیان؛ از خودش سوال کنید!

صولت مرتضوی، وزیر کار دولت سیزدهم که به دلیل دستمزد پایین‌تر از تورم در این دولت به شدت تحت فشار کارگران قرار داشت و مثل اعضای دیگر دولت کلمه «معطل» را در ادبیات خود قرار داده، در واکنش به نامه مسعود پزشکیان، رییس جمهور منتخب به مخبر درخصوص پرهیز از انتصابات خارج از قاعده گفت: در رابطه با نامه پزشکیان باید از خودش سوال کنید که ببینید این نامه‌ای که پزشکیان صادر کرده است اصلا مبنای حقوقی دارد یا ندارد؟ ما آمدیم که کار را انجام دهیم، کار مردم را که نمی‌شود معطل گذاشت!

کد خبر: ۱۶۸۴۷۸
۱۱:۴۶ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

نظر وزیر کار درباره نامه پزشکیان؛ کار مردم را نمی‌شود معطل گذاشت!

دیدارنیوز: وزیر کار در واکنش به نامه رییس جمهور منتخب به مخبر درخصوص پرهیز از انتصابات خارج از قاعده گفت: ما آمدیم که کار را انجام دهیم، کار مردم را که نمی‌شود معطل گذاشت.

سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه امروز هیات دولت در سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از توفیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه مطالبات رسوب شده و انباشته شده سازمان تامین اجتماعی را بخش قابل توجهی از آن را موفق شدیم که از دولت دریافت کنیم، حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان از سوی بانک رفاه توسط سازمان تامین اجتماعی خوشبختانه تسویه شد که از این مبلغ ۴۵ هزار میلیارد تومان بدهی پرداخت شد و ۴۵ هزار میلیادر تومان افزایش سرمایه شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی درباره نامه پزشکیان به مخبر در بحث عزل و نصب‌ها گفت: ببینید دولت مستقر تا آخرین لحظه‌ای که مسئولیت دارد پاسخگوست، هم به مردم پاسخگوست هم به مجلس پاسخگو است و هم به خود رییس دولت. نامه مخبر در رابطه با دستگاه‌های اداری است، انتصاباتی که صورت گرفته در شرکت‌هایی هستند که تابع موسسات عمومی هستند.

وی ادامه داد: در رابطه با نامه پزشکیان باید از خودش سوال کنید که ببینید این نامه‌ای که پزشکیان صادر کرده است اصلا مبنای حقوقی دارد یا ندارد؟ مبانی حقوقی این نامه را از خود ایشان سوال کنید و ببینید که آیا عرف بوده؟ رسم بوده؟ قاعده بوده است؟

وزیر کار در ادامه ابراز داشت: شما هم به عنوان خبرنگار باید از ما مطالبه‌گر باشید از ما که کار خود را انجام دهیم، ما آمدیم که کار را انجام دهیم، کار مردم را که نمی‌شود معطل گذاشت. به عنوان مثال یک شرکتی الان زمان برگزاری مجمع‌اش است، عضو هیات مدیره هم کم دارد، خب مجمع بگذاریم یا نگذاریم؟ عقل چه می‌گوید؟ عقل می‌گوید کار مردم را نباید کنار گذاشت.

وی گفت:، اما نامه آقای مخبر ناظر بر دستگاه‌های اداری است، ما هم مثلا ۵-۶ نفر سرپرست داریم الان، چون نامه ایشان آمد به رغم اینکه مدت سرپرستی هم تمام شده بود، اما نامه آقای مخبر را به عنوان رییس دولت لازم‌الاجرا دانستیم و رعایت کردیم، اما در رابطه با شرکت‌ها تابع قوانین شرکتی هستند.

آن سوی ماجرا/ صدور دستور لغو انتصابات خارج از قاعده و راستی‌آزمایی ادعای وزرا

به نقل از ایلنا، این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که یک مقام مطلع در وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با ایلنا ضمن پرده برداشتن از تخلفات جدی در این وزارتخانه تصریح کرد: تخطی‌های جدی و قابل تاملی از بخشنامه مخبر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است، به نحوی که اتفاقا پس از صدور بخشنامه مخبر استخدام‌ها و تغییرات گسترده‌ای در زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و به ویژه در صندوق‌های تابعه صورت گرفته است.

براساس اطلاعات دریافتی این موضوع یعنی انتصابات و استخدام‌های دولت محدود به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نبوده و بخش‌های دیگری از دولت نیز دستور مخبر را نادیده گرفته اند که در موقع مقتضی ایلنا به این تخلفات خواهد پرداخت.

گزارش‌ها و اخبار دریافتی حاکی از آن است که پس از تخطی از دستور سرپرست ریاست جمهوری، مخبر دستور لغو بسیاری از احکام استخدامی و انتصابات خارج از قاعده اخیر را صادر کرده است و با جدیت پیگیر اجرای بخشنامه صادره در خصوص عدم تغییر در دولت است.

بر همین اساس حجت الاسلام حسن درویشیان رییس دفتر بازرسی ویژه رییس جمهور نیز به کمک محمد مخبر آمده و اقدام به راستی آزمایی ادعای وزراء در خصوص لغو احکام صادره کرده است.

از این رو با هماهنگی مخبر و درویشیان، با بسیاری از تخلفات در برخی از وزارتخانه‌ها برخورد شده و عزم سرپرست نهاد ریاست جمهوری جزم شده تا با سایر دستگاه‌های متخلف نیز برخورد شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی