تیتر امروز

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست
در گفت‌وگوی دیدار اندیشه با یک فقیه و استاد دانشگاه و حوزه، مطرح شد:

سلیمانی اردستانی: هر پرچمی که بنام اسلام برداشته شود یا حقوق بشری است و یا اسلامی نیست

عبدالرحیم سلیمانی اردستانی در برنامه دیدار اندیشه گفت: اصرار بر حق تعیین سرنوشت مهمترین دلیل امتناع امام‌ حسین (ع) بر عدم بیعت با حاکم بود.
انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF
مجله خبری تحلیلی دیدار نیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

انگیزه‌های سوءقصد به ترامپ چیست؟/ افشاگری طیب‌نیا درباره نقش جلیلی در به تصویب نرسیدن FATF

این یازدهمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.
در نشست «ناتو» مطرح شد

بایدن: اوکراین، پوتین را متوقف خواهد کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، در نشست سران پیمان نظامی-امنیتی «ناتو» گفت: اوکراین تهاجم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را متوقف می‌کند.

کد خبر: ۱۶۸۴۷۳
۱۰:۵۱ - ۲۰ تير ۱۴۰۳

بایدن: اوکراین، پوتین را متوقف خواهد کرد

دیدارنیوز: جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۹ تیر طی نشست سران پیمان نظامی-امنیتی «ناتو» در واشینگتن دی‌سی، با دفاع از دستاورد‌های سیاست خارجی خود گفت که اوکراین تهاجم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را متوقف می‌کند.

به گزارش «رویترز»، بایدن در یک سخنرانی پرشور گفت: «پوتین به چیزی کمتر از انقیاد کامل اوکراین و محو این کشور از روی نقشه راضی نخواهد شد، اما اوکراین می‌تواند پوتین را متوقف کند.»

محور اصلی نشست ناتو تخصیص کمک‌های نظامی و بشردوستانه جدید به اوکراین و ایجاد پلی برای این کشور جنگ‌زده به منظور پیوستن به ائتلاف ۳۲ عضوی بود.

در همین حال ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روز سه‌شنبه وارد واشینگتن شد.

به نقل از العربیه، زلنسکی گفت که برای تقویت پدافند هوایی اوکراین و دریافت جنگنده‌های F-۱۶ بیشتر از ناتو تلاش خواهد کرد.

او افزود برای دریافت تضمین‌های امنیتی بیشتر برای اوکراین می‌جنگند و این از طریق حمایت‌های تسلیحاتی، مالی، و سیاسی تامین می‌شود.

زلنسکی قرار است پنجشنبه در کاخ سفید با بایدن دیدار کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت ناتو فرماندهی نظامی جدیدی در آلمان برای آموزش و تجهیز نیرو‌های اوکراینی تاسیس می‌کند.

او افزود که ناتو یک نماینده ارشد در کی‌یف برای تعمیق روابط منصوب خواهد کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنانی گفت که این نشست مسیر اوکراین را برای عضویت در ناتو بیش از پیش هموار خواهد کرد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به رهبران صنایع دفاعی حاضر در نشست واشینگتن گفت که رهبران این پیمان متعهد خواهند شد تا سازندگان تسلیحات در سراسر اروپا و آمریکای شمالی را قادر به تولید بیشتر کنند.

او همچنین گفت ناتو از طرف چندین کشور از اعضای خود، سفارش موشک‌های ضدهوایی «استینگر» به ارزش تقریباً ۷۰۰ میلیون دلار برای تحویل به اوکراین را داده است.

به گفته رویترز، بایدن که پس از مناظره ضعیف خود با دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان، از طرف هم‌حزبی‌های دموکرات خود برای کناره‌گیری از کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تحت فشار قرار گرفته است، با حضور قاطع در مجمع ناتو تلاش کرده تصویر متفاوتی از خود ارائه دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی