تیتر امروز

پیش بینی عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا: مسعود پزشکیان رئیس جمهور است/ به سعید جلیلی گفتند کنار برو، نرفت
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفتگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۳)

پیش بینی عباس امیری‌فر، فعال سیاسی اصولگرا: مسعود پزشکیان رئیس جمهور است/ به سعید جلیلی گفتند کنار برو، نرفت

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزبان عباس امیری فر، فعال سیاسی اصولگرا بودیم. او پیش بینی کرد که مسعود پزشکیان، رئیس جمهور است.
وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۲)

وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزبان وهاب عزیزی دبیرکل تشکل جهادگران ایران اسلامی بودیم. ارزیابی این فعال سیاسی از میزان مشارکت و نامزدها را ببیند...

مذاکره طالبان با آمریکا درباره تبادل زندانیان

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت: «قرار است در یک مبادله شهروندان خود را آزاد کنیم، زیرا شهروندان آمریکایی برای آن‌ها مهم هستند، همانطور که افغان‌ها برای ما مهم هستند.»

کد خبر: ۱۶۸۰۷۱
۱۷:۳۴ - ۱۳ تير ۱۴۰۳

مذاکره طالبان با آمریکا درباره تبادل زندانیان

دیدارنیوز: سخنگوی طالبان در افغانستان، روز چهارشنبه ۱۳ تیر، اعلام کرد این گروه در حال مذاکره با آمریکا برای تبادل زندانیان آمریکایی با اعضای بازداشت‌شده طالبان در زندان گوانتانامو است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان افغانستان در یک نشست خبری گفت: «قرار است در یک مبادله شهروندان خود را آزاد کنیم، زیرا شهروندان آمریکایی برای آن‌ها مهم هستند، همانطور که افغان‌ها برای ما مهم هستند.»

ایالات متحده در اوایل سال جاری قرارداد مبادله یک زندانی آمریکایی با طالبان، در ازای آزادی دستیار افغان اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده را امضا کرد.

واشینگتن موافقت کرد در صورت آزادی رایان کوربرت، شهروند آمریکایی زندانی در افغانستان، محمد رحیم افغانی، دستیار ویژه اسامه بن لادن و یک زندانی دیگر اهل افغانستان را آزاد کند.

استخبارات (نهاد اطلاعاتی) طالبان، کوربت را در ۱۰ اوت ۲۰۲۲ و چند روز پس از کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر وقت القاعده در کابل، دستگیر کرد.

به گفته منابع «العربیه»، کوربرت به اتهام «جاسوسی برای آمریکا و ارتباط او با افشای محل سکونت الظواهری در منطقه دیپلماتیک کابل» بازداشت شده است.

الظواهری در حمله هوایی آمریکا در دوم اوت ۲۰۲۲ در کابل کشته شد. کشتن الظواهری بزرگترین ضربه به القاعده، از زمان کشته‌شدن اسامه بن لادن در سال ۲۰۱۱ بود. با مرگ الظواهری در کابل، تردید‌هایی در مورد تعهد طالبان برای عدم میزبانی از گروه‌های تروریستی در این کشور مطرح شد.

دستیار اسامه بن لادن در سال ۲۰۰۷ در حالی که سوار بر اتوبوس در شهر لاهور پاکستان بود توسط نیرو‌های پاکستانی دستگیر شد. او سپس در سال ۲۰۰۸ به زندان گوانتانامو در آمریکا منتقل شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی