تیتر امروز

وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۲)

وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزبان وهاب عزیزی دبیرکل تشکل جهادگران ایران اسلامی بودیم. ارزیابی این فعال سیاسی از میزان مشارکت و نامزدها را ببیند...
مهدی رحمتی: پزشکیان نگاه ملی را حاکم خواهد کرد
ویژه برنامه انتخاباتی دیدارنیوز از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (دور دوم)

مهدی رحمتی: پزشکیان نگاه ملی را حاکم خواهد کرد

در ادامه ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، امروز جمعه ۱۵ تیر ماه همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات، میزبان مهدی رحمتی دبیرکل جبهه وحدت ملی بودیم. ارزیابی او از عرصه انتخابات را ببینید و بشنوید.
ضرغامی خبر داد

تاسیس مرکز بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان

عزت الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تاسیس مرکز بین المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید.

کد خبر: ۱۶۸۰۵۰
۱۲:۲۳ - ۱۳ تير ۱۴۰۳

ضرغامی

دیدارنیوز: وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: تاسیس مرکز بین المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید. حدود ۱۰ سال بود که این بحث جریان داشت. رقبای جدی هم بودند برای اینکه این مرکز را در کشور خودشان تاسیس کنند الحمدلله با جایگاه برجسته صنایع دستی ما در سطح جهانی و اقدامات خوبی که همکاران ما در معاونت صنایع دستی و گردشگری انجام دادند منجر به این شد که در نشست فیلیپین با سخنرانی زوراب رییس سازمان جهانی گردشگری تاسیس این مرکز در اصفهان به تصویب رسید.

عزت الله ضرغامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: فردا در استان فارس ۱۱ پروژه افتتاح می‌شود و با اعتبارات خوبی که تصویب شده با مبلغ و اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار می‌کند و تا پایان این دولت در استان‌های مختلف پروژه‌های بزرگی به بهره‌برداری می‌رسد که فردا هم در استان فارس این کار صورت می‌گیرد؛ از افتتاح هتل ۵ ستاره و اقامتگاه‌های سنتی و مرمت آن‌ها اقدامات مهم بازار وکیل شیراز و طرح والرین که طرح جامعی است گرفته تا مسجد مشیرالملک، تخت جمشید و نقش رستم مجموعه اقدامات مرمتی در حوزه میراث فرهنگی در فارس افتتاح خواهد شد.

وی افزود: مساله دوم در نشست منطقه‌ای سازمان گرشگری جهانی در فیلیپین تاسیس مرکز بین المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید. حدود ۱۰ سال بود که این بحث جریان داشت. رقبای جدی هم بودند برای اینکه این مرکز را در کشور خودشان تاسیس کنند الحمدلله با جایگاه برجسته صنایع دستی ما در سطح جهانی و اقدامات خوبی که همکاران ما در معاونت صنایع دستی و گردشگری انجام دادند منجر به این شد که در نشست فیلیپین با سخنرانی زوراب رییس سازمان جهانی گردشگری تاسیس این مرکز در اصفهان به تصویب رسید.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری یادآور شد: این مرکز تقاطع صنایع دستی و گردشگری است یعنی سازمان گردشگری جهانی به این نتیجه رسیده است که از موقعیت صنایع دستی و اهمیتش در تقویت گردشگری جهانی استفاده شود. این مرکز برای خود سازمان گردشگری جهانی کار بسیار مهمی است اولین بار است که مجموعه‌ای تاسیس می‌شود و کاری که برای اولین بار صورت می‌گیرد دارد در اصفهان انجام می‌شود. به مردم این استان می‌گوییم آورده ما براین برای این کار مجوز کارخانه ریس باف بود که با پیگیری و دستور رئیس جمهور شهید در تیرماه ۱۴۰۲ به تصویب دولت رسید و این موقعیت بزرگ تاریخی و بنای تاریخی و صد ساله در مرکز اصفهان ایجاد شد و با انتقال از وزارت اقتصاد به وزارت میراث اردیبهشت امسال با حضور مسئولان استانی افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

وی گفت: ان‌شاالله در اصفهان یک مرکز بزرگ بین المللی صنایع دستی در آینده افتتاح خواهد شد صنایع دستی از همه جای دنیا به این منطقه خواهد آمد یک مرکز ارتباطات بین المللی خواهد شد سازمان گردشگری جهانی هم موظف است کمک کند برای کار‌های آموزشی و کارگاه‌های کوچک و کار‌های پژوهشی و کاربردی و ان شا‌الله یکی از جاذبه‌های گردشگری ارزشمند برای ایران و در سطح جهانی خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی