تیتر امروز

وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود
چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری/ گفت‌وگو‌های ویژه خبری دیدارنیوز (۲۲)

وهاب عزیزی: بساط فیلترینگ جمع می‌شود

در ادامه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، میزبان وهاب عزیزی دبیرکل تشکل جهادگران ایران اسلامی بودیم. ارزیابی این فعال سیاسی از میزان مشارکت و نامزدها را ببیند...
مهدی رحمتی: پزشکیان نگاه ملی را حاکم خواهد کرد
ویژه برنامه انتخاباتی دیدارنیوز از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (دور دوم)

مهدی رحمتی: پزشکیان نگاه ملی را حاکم خواهد کرد

در ادامه ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، امروز جمعه ۱۵ تیر ماه همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات، میزبان مهدی رحمتی دبیرکل جبهه وحدت ملی بودیم. ارزیابی او از عرصه انتخابات را ببینید و بشنوید.

خطرناک ترین کشورهای جهان که به آنها نباید مهاجرت کرد!

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، در انتخاب یک مقصد مناسب دچار تردید می‌شوند. امنیت یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که در انتخاب مقصد مهاجرتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۱۶۸۰۴۹
۱۲:۱۴ - ۱۳ تير ۱۴۰۳

دیدارنیوز: بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت دارند، در انتخاب یک مقصد مناسب دچار تردید می‌شوند. امنیت یکی از مهم‌ترین معیارهایی است که در انتخاب مقصد مهاجرتی مورد توجه قرار می‌گیرد. طبیعتا وقتی افراد به هر دلیلی خاک سرزمین خود را ترک می‌کنند، به‌دنبال آن هستند که در گوشه‌ای از این دنیا با آرامش زندگی کنند تا بتوانند غم دوری از وطن خود را به دوش بکشند.

کشورهای جهان براساس معیارهای مختلفی رتبه‌بندی می‌شوند و امنیت از مهم‌ترین آن‌هاست. بر این اساس کشوری همچون قبرس شمالی یک کشور آرام و باامنیت شناخته می‌شود. مهاجرت به قبرس شمالی برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال یک زندگی بدون دغدغه هستند، انتخاب ایده‌آلی است. با ما همراه باشید تا ضمن بررسی کشورهای خطرناک جهان، مزایای مهاجرت به قبرس شمالی را بررسی کنیم.

رتبه‌بندی کشورهای جهان از لحاظ سطح امنیت

کشورهای مختلف در دنیا براساس چند معیار مهم سنجیده می‌شوند. از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی می‌توان به امنیت عمومی در کشور، امنیت جاده‌ای و امنیت بهداشتی اشاره کرد. بر این اساس در کشورهایی که آمار جرایم خشونت بار، نزاع‌های خیابانی، خشونت‌های سیاسی، ناآرامی‌های اجتماعی و خطراتی از این قبیل زیاد است، ریسک مهاجرت و زندگی کردن افزایش می‌یابد. علاوه‌بر آن عواملی مانند خدمات رفاهی و وضعیت بهداشتی نیز امنیت زندگی افراد را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند.

کشورهایی همچون افغانستان، لیبی، مالی، سومالی، عراق، اوکراین، سوریه و یمن جزو کشورهای ناامن دسته‌بندی می‌شوند. مهاجرت به این کشورها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چون امنیت اجتماعی و روانی افراد بومی آن‌ها نیز به‌دلیل مسائل امنیتی مختل شده است. امنیت یک معیار مهم و کلیدی در انتخاب مقصد مهاجرتی و گردشگری است. حتی جذاب‌ترین کشورها هم در صورت عدم تامین امنیت شهروندان و توریست‌ها جلوه ناخوشایندی خواهند داشت یا به سرعت فراموش می‌شوند. آمار مهاجرت به قبرس شمالی نشان می‌دهد که این کشور تصویر مناسبی از خود در ذهن افراد ایجاد کرده است؛ آن هم به‌دلیل امنیتی است که در تمام المان‌های این کشور حاکم است.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

آنچه در زمان مهاجرت در انتخاب یک مقصد مناسب به شما کمک می‌کند، بررسی آمار مهاجرت به کشورهای مختلف و تجربه متقاضیان مهاجرت است. کشورهایی که ایمنی مناسبی در مسائل رفاهی و اجتماعی ندارند، از لیست کشورهای مهاجرپذیر خط می‌خورند. در مقابل کشورهای مهاجرپذیری همچون قبرس شمالی به دلایل متعددی به‌عنوان یک مقصد مهاجرتی ایده‌آل شناخته می‌شوند. بررسی کشورهای خطرناک در سطح جهان بیشتر ذهن شما را آشفته می‌کند و حتی ممکن است در مسیری که قدم گذاشته‌اید، مردد شوید. درحالی‌که شما می‌توانید با انتخاب بهترین مقصد مهاجرتی با خیالی آسوده، خاک سرزمین خود را ترک کرده و در زندگی جدید خود نیز آرامش را تجربه کنید. مهاجرت به قبرس شمالی برای متقاضیان هجرت، بهترین انتخاب به نظر می‌رسد. بررسی مزایای مهاجرت به این کشور، ترس نهفته‌ای که از هجرت کردن دارید را از بین می‌برد.

امنیت قبرس شمالی

با توجه به اینکه امنیت مهم‌ترین فاکتور در رتبه‌بندی کشورهای جهان است، در قدم اول امنیت قبرس شمالی را بررسی می‌کنیم. آنچه سبب افزایش جذابیت این کشور شده است، تنها جذابیت‌های توریستی آن نیست، بلکه امنیتی است که خاطری آسوده را برای شهروندان و اتباع خارجی به ارمغان می‌آورد. قبرس شمالی از لحاظ نرخ جرم در پایین‌ترین سطح قرار دارد. اگرچه جرایم محدودی در این کشور رخ می‌دهد؛ اما در کل از امنیت بالایی برخوردار است. پلیس این کشور برای همان جرایم محدود نیز قوانین سفت و سختی اجرا می‌کند. امنیت این کشور به قدری بالاست که شما می‌توانید به راحتی و به‌تنهایی در ساعات آخر شب در کنار ساحل قدم بزنید.

فرهنگ اجتماعی

فرهنگ اجتماعی قبرس شمالی در سطحی قرار دارد که مهاجران با زندگی در این کشور به هیچ‌وجه احساس غریبی نخواهند کرد. قبرس شمالی یک مقصد مهاجرپذیر است. طبیعی است که اتباع خارجی در قبرس از کشورهای مختلف جهان باشند. بااین‌حال فرهنگ و امنیت اجتماعی که در این کشور حاکم است، به شهروندان بومی و اتباع خارجی اجازه نمی‌دهد که از یکدیگر فاصله بگیرند یا برتری خاصی به خود نسبت دهند.

هزینه‌ های زندگی در قبرس شمالی

هزینه‌های زندگی در این کشور به مراتب پایین‌تر از هزینه‌های زندگی در کشورهای اروپایی و حتی همسایه‌های قبرس شمالی است. در کل هزینه‌های جاری برای زندگی، کار و تحصیل در قبرس شمالی به گونه‌ای است که برای صاحبین کسب‌وکارها، کمپانی‌ها و افراد محصل مزایای بسیاری به همراه دارد. در کنار آن، امکان کار از راه دور و مالیات کم، اقتصاد و بازار کار رو به رشد باعث شده که این کشور ثبات اقتصادی مناسبی داشته باشد. هزینه‌ های زندگی در قبرس شمالی یک فرصت ایده‌آل را برای علاقمندان به ادامه تحصیل در خارج از کشور فراهم ساخته است.

اقامت دائم با خرید ملک

ازآنجاکه این کشور در حال توسعه است، زمینه‌های رشد اقتصادی را از طریق سرمایه‌گذاری و خرید ملک برای اتباع خارجی فراهم ساخته است. سرمایه‌گذارانی که وسع مالی مناسبی داشته باشند، می‌توانند با یک هزینه بسیار مناسب به خرید ملک در این کشور بپردازند و علاوه‌بر مهاجرت به قبرس شمالی، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. مهاجرینی که پاسپورت قبرس شمالی را دریافت کنند، می‌توانند ویزای شنگن نیز داشته باشند.

آسان بودن پروسه مهاجرتی

مسیر مهاجرت یک پروسه چالش برانگیز برای متقاضیان آن است. اخذ ویزای اقامتی بسیاری از کشورهای خارجی شرایط و قوانین سختگیرانه‌ای دارد و ممکن است مدت‌ها متقاضیان مهاجرت را درگیر خود سازد. کوچک‌ترین اختلال در روند اخذ ویزا می‌تواند برنامه مهاجرتی متقاضیان را به تعویق انداخته یا با مشکل مواجه سازد. این در حالی است که مهاجرت به قبرس شمالی بایدها و نبایدهای کمتری دارد و افراد می‌توانند با چالش‌های کمتر، اقامت موقت یا دائم این کشور را دریافت کرده و برنامه‌های مهاجرتی خود را بدون مشکل پیش ببرند.

جمع‌بندی

در این مطلب ضمن بررسی خطرناک‌ترین کشورها که نباید به آن‌ها مهاجرت کرد، مزایای مهاجرت به قبرس شمالی را مورد بررسی قرار دادیم. در انتخاب یک مقصد مهاجرتی مناسب، فاکتورهای مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد. امنیت اولین معیاری است که باید در انتخاب مقصد اقامتی و توریستی در نظر داشته باشید. بررسی کشورهای ناامن و خطرناک می‌تواند نگرانی و دغدغه شما را بیشتر کند. پروسه مهاجرت به تنهایی یک مسیر چالش برانگیز و همراه با دغدغه و نگرانی است؛ پس بهتر است مقصدی را انتخاب کنید که به‌دلیل امنیت بالا و سایر مزایای مهاجرت به‌عنوان بهترین انتخاب برای متقاضیان هجرت شناخته می‌شود. قبرس شمالی همان مقصدی است که می‌تواند در جایی دور از سرزمین مادری، رویای یک زندگی امن و ایده‌آل را به واقعیت تبدیل کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی