تیتر امروز

مهدی رحمتی: پزشکیان نگاه ملی را حاکم خواهد کرد
ویژه برنامه انتخاباتی دیدارنیوز از چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری (دور دوم)

مهدی رحمتی: پزشکیان نگاه ملی را حاکم خواهد کرد

در ادامه ویژه برنامه‌های انتخاباتی دیدارنیوز، امروز جمعه ۱۵ تیر ماه همزمان با برگزاری دور دوم انتخابات، میزبان مهدی رحمتی دبیرکل جبهه وحدت ملی بودیم. ارزیابی او از عرصه انتخابات را ببینید و بشنوید.
دور دوم انتخابات؛ انتقاد فعال سیاسی از وزارت کشور؛ شما مردم را دعوت نکنید!/ مهدی کروبی رای داد +عکس
انتخابات ریاست جمهوری ایران (بروز رسانی می‌شود)

دور دوم انتخابات؛ انتقاد فعال سیاسی از وزارت کشور؛ شما مردم را دعوت نکنید!/ مهدی کروبی رای داد +عکس

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه ۱۵ تیرماه) در سراسر کشور آغاز شد و از میان مسعود پزشکیان و سعید جلیلی یک نفر به پاستور خواهد رفت.

پرونده حق‌السکوت؛ اعلام محکومیت ترامپ به تعویق افتاد

دادگاه منطقه‌ای نیویورک اعلام حکم محکومیت دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت را به تعویق انداخت تا تبعات حکم دادگاه عالی برای این پرونده را بررسی کند.

کد خبر: ۱۶۸۰۳۴
۱۰:۰۶ - ۱۳ تير ۱۴۰۳

پرونده حق‌السکوت؛ اعلام محکومیت ترامپ به تعویق افتاد

دیدارنیوز: تحت تاثیر حکم اخیر دادگاه عالی ایالات متحده که رئیس‌جمهوری این کشور را در زمان تصدی مصون از پیگرد قانونی دانست، دادگاه منطقه‌ای نیویورک اعلام حکم محکومیت دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت را به تعویق انداخت تا تبعات حکم دادگاه عالی برای این پرونده را بررسی کند.

به گزارش «رویترز»، قاضی خوان مرچن روز سه‌شنبه تاریخ صدور حکم را به تعویق انداخت تا بتواند استدلال رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر اینکه اقداماتی که در این باره انجام داده است، تحت تاثیر مصونیت ریاست جمهوری در دوران تصدی قرار می‌گیرد را بشنود.

قبلاً قرار بود حکم محکومیت ترامپ در روز ۱۱ ژوئیه اعلام شود، که چند روز قبل از آغاز کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در میلواکی در ۱۵ ژوئیه بود. مرچن گفت تاریخ اعلام جدید حکم روز ۱۸ سپتامبر است، که کمتر از هفت هفته قبل از آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است.

هیئت منصفه منهتن در ۳۰ مه ترامپ را به جعل سوابق تجاری برای سرپوش گذاشتن بر پرداخت ۱۳۰۰۰۰ دلار حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های بزرگسالان محکوم کرد. به گفته دادگاه، ترامپ در ماه‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶، برای خرید سکوت دانیلز درباره رابطه جنسی ادعایی آن‌ها در سال ۲۰۰۶، این پول را به وی پرداخت کرده بود.

به گفته رویترز، با وجودی که حکم اخیر دادگاه عالی آمریکا تا حدودی خیال ترامپ را درباره اتهامات دوران ریاست جمهوری وی راحت کرد، اما از آنجایی که موضوع پرداخت حق‌السکوت کاملا قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید اتفاق افتاده است، بعید است مشمول حکم جدید دادگاه عالی شود.

به نقل از العربیه، وکلای ترامپ باید تا ۱۰ ژوئیه استدلال‌های خود را ارائه کنند و دادستان‌ها تا ۲۴ ژوئیه پاسخ دهند. قاضی مرچن سه‌شنبه گفت درباره درخواست ترامپ مبنی بر لغو حکم هیئت منصفه تا ۶ سپتامبر تصمیم خواهد گرفت، و اگر تصمیم به تایید محکومیت بگیرد، کمتر از دو هفته بعد از آن تاریخ حکم را صادر خواهد کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی