تیتر امروز

ابراهیم اصغرزاده: جریان پایداری، حاصل سزارین طیف اصولگراست/ عدم مشارکت ۶۰ درصدی زلزله ۱۰ ریشتری در سیاست ایران بود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات/ (۲۱)

ابراهیم اصغرزاده: جریان پایداری، حاصل سزارین طیف اصولگراست/ عدم مشارکت ۶۰ درصدی زلزله ۱۰ ریشتری در سیاست ایران بود

ابراهیم اصغرزاده، رئیس کمیته سیاسی جبهه اصلاحات بیست و یکمین مهمان ویژه برنامه انتخاباتی دیدارنیوز بود؛ او معتقد است:عدم مشارکت ۶۰ درصدی زلزله ۱۰ ریشتری در سیاست ایران بود.
فریدون عموزاده خلیلی: کسی که فرهنگ را با ایدئولوژی خود معادل ببیند، موفق نمی‌شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک نویسنده:

فریدون عموزاده خلیلی: کسی که فرهنگ را با ایدئولوژی خود معادل ببیند، موفق نمی‌شود

دیدارنیوز در یکی از ویژه برنامه‌های انتخاباتی خود با فریدون عموزاده خلیلی، نویسنده و روزنامه‌نگار درباره فرهنگ و انتخابات گفت‌وگو کرده است، که می‌بینید و می‌خوانید.
حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود
گفت و گوی ویژه دیدارنیوز در برنامه کنکاش با یک پژوهشگر:

حبیب الله پیمان: نباید فرصت مرحله دوم انتخابات را از دست داد/ دموکراسی شورایی باید جایگزین دموکراسی نمایندگی شود

برنامه "کنکاش" در یکی از ویژه برنامه‌های خود با حبیب الله پیمان، پژوهشگر و نویسنده گفت و گوی متفاوتی را انجام داده که می‌بینید و می‌خوانید.
در جمع حامیان پزشکیان در مشهد مطرح شد

ظریف: برخی‌ها یک جهان فرصت‌سوزی و یک جهان توهم داشتند/ برای ما تحریم و سرکوب آوردند

محمدجواد ظریف، وزیر پیشین امور خارجه کشورمان با طعنه به شعار تبلیغاتی سعید جلیلی گفت: کشور ما پر از فرصت و امکانات است، اما دچار کسانی شدیم که یک جهان فرصت‌سوزی و یک جهان توهم داشتند.

کد خبر: ۱۶۸۰۰۷
۱۷:۴۴ - ۱۲ تير ۱۴۰۳

ظریف: برخی‌ها یک جهان فرصت‌سوزی و یک جهان توهم داشتند/ برای ما تحریم و سرکوب آوردند

دیدارنیوز: وزیر پیشین امور خارجه گفت: پای صندوق رای نشان خواهیم داد که نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم کسی ما را تحریم کند.

محمدجواد ظریف عصر سه شنبه -۱۲ تیرماه- در جمع حامیان مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن ابن سینا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در تاریخ ایران شاهد حمله امثال مغول‌ها بودیم، اما دیدیم آن‌ها همه رفتند و ما ماندیم و به شکل و آیین آن‌ها در نیامدیم.

وزیر پیشین امور خارجه افزود: کشور ما پر از فرصت و امکانات است، اما دچار کسانی شدیم که یک جهان فرصت‌سوزی و یک جهان توهم داشتند؛ ما مردمانی با تمدن پرافتخار داریم، اما آن‌ها برای ما تحریم، سرکوب و ناآرامی به همراه آوردند.

نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم کسی ما را تحریم کند

ظریف گفت: ما مردم، گرفتار افرادی شدیم که برای ما تحریم و تحقیر همراه آوردند، هیچ ایرانی نباید در انتظار دیدن فرزندش باشد یا منتطر باشد تا او را از پشت صفحه تلفن همراه ببیند، بلکه باید فرزندان خود را در کشور پر از فرصت و دارایی در کنار خود داشته باشد.

وزیر پیشین امور خارجه تصریح کرد: اگر می‌خواهید کسی به ایران تحریم را تحمیل نکند، اگر می‌خواهیم کمر تحریم را بشکنید باید اول به جهان نشان دهید ما نمی‌پذیریم و نمی‌گذاریم کسی ما را تحریم کند و این کار را پای صندوق رای نشان خواهیم داد.

وی گفت: افرادی که در ۲۰ سال گذشته ما را تحریم کرده‌اند، دیگرانی که به جای محکوم کردن دشمنان، ما را متهم می‌کنند با رای شما باید همیشه به خانه بروند.

ظریف افزود: ایران کشور سربلندی است و روز جمعه - ۱۵ تیر- با یک سوال کاملا روشن مواجه هستیم که به گذشته برگردیم یا به آینده برویم.

آینده‌ای درخشان که در آن بانوان احترام داشته باشند می‌خواهیم

ظریف گفت: ما گذشته را نمی‌خواهیم، آینده‌ای درخشان می‌خواهیم که در آن بانوان این کشور احترام داشته باشند، آینده‌ای که کسی به جای دخترش یک مرد را به «برنامه خانواده» نمی‌فرستد.

وی در واکنش به فردی که در سالن از میان جمعیت علیه روحانی شعار داد، گفت: ما مثل این اقلیت زورگو نیستیم که از اکثریت می‌ترسند، شما برخلاف منویات رهبر انقلاب مانع از آمدن مردم پای صندوق‌های رای می‌شوید. (چند ثانیه سخنرانی مختل شد؛ حاضران شعار دادند «پزشکیان زنده باد»)

وزیر پیشین امور خارجه گفت: اگر چند نفر از ستاد آقای پزشکیان در برنامه‌های جلیلی اخلال کردند چه بلایی سرشان می‌آوردید، بپذیرید اقلیت هستید و اکثریت شما را نمی‌خواهند.

اگر برجام بد بود چرا از برجام خارج نشدید؟

ظریف بیان کرد: بعد از سه سال که همه نوع دروغ درباره من و برجام گفتند، ۸ دقیقه در تلویزیون صحبت کردم انگار آب به لانه مورچگان ریختند، از آن روز تا امروز از هر فرصتی استقاده کردند تا پول بیت المال را تلف کنند.

وی اظهار داشت: اگر برجام بد بود چرا از برجام خارج نشدید؟ می‌گویند وفای به عهد کردیم، باز هم دروغ می‌گویند چرا که ماده ۳۶ برجام به شما اجازه خروج از برجام را داده است، چرا خارج نشدید، چرا به ایرانیان دروغ می‌گویید. (حاضران شعار سر دادند «مرگ بر دروغ گو سردادند)

اجازه نمی‌دهیم مردم را از صندوق رای دور کنید

ظریف گفت: ما برای ایرانیان زندگانی می‌خواهیم، ما خواهان مرگ کسی نیستیم ما برای هموطنانمان آزادی، استقلال و سربلندی می‌خواهیم؛ می‌گوییم زنده باد مخالف من.

وی تاکید کرد: ما میراث داران خمینی کبیر (ره) و خاتمی هستیم، ما پیروان رهبری هستیم که می‌گوید رای مردم حق الناس است. ما اجازه نمی‌دهیم با انواع ترفند‌ها مردم را از صندوق رای دور کنید، ساعت۶ بعد از ظهر (جمعه ۸ تیر، روز انتخابات) پیامک‌های فریب‌کارانه زدند تا به خیال خودشان مردم را در خانه نگه دارند؛ چرا از مردم می‌ترسید، چه شده که از مردم می‌ترسید.

ما ۸۵ میلیون فرصت داریم

ظریف تصریح کرد: گفته اید «یک جهان فرصت»، ما ۸۵ میلیون فرصت داریم، چرا این فرصت را تحقیر و محدود می‌کنید، چرا فکر می‌کنید این فرصت بزرگ قیم‌هایی مثل شما می‌خواهد؟

وزیر پیشین امور خارجه افزود: به فرموده امام (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی مردم ما، ولی نعمت ما هستند، ما وکیل مردم هستیم نه قیم آنها، حق نداریم این مردم را تحقیر کنیم و حق نداریم سفره مردم را کوچک کنیم و از پول نامعلوم به خانه مردم بسته ارزاق و کارت ۳۰۰ هزار تومانی بفرستیم.

کارت ۳۰۰ هزارتومانی از آسمان نمی‌آید

ظریف با بیان اینکه «این مردم عزیز هستند» تصریح کرد: چرا مردم را تحقیر می‌کنید، مگر رای این مردم خریدنی است؛ شرم کنید؛ اگر این پول از بیت المال است که هر کسی آن را برداشته باید به زندان برود، اگر از جای دیگر است، پس ثابت می‌شود از کاسبان تحریم است و با تحریم و با پول بین مردم تقسیم کردن موافقند.

وزیر پیشین امور خارجه گفت: این ۳۰۰ هزارتومان که به هر روستایی می‌دهند از آسمان نمی‌آید، این پول از کجا می‌آید؟ یا از بیت المال است که خلاف قانون است، حالا چه معاون رئیس جمهور داده باشد و یا دیگران باشند که می‌دهند، تخلف است؛ اما اگر این پول از بخش خصوصی است، چرا در ستاد پزشکیان این کار‌ها نمیشد، شما که طرفدار مستضعفان بودید، از کجا آورده اید؟

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی