تیتر امروز

از «جنبش مهسا» تا «ایستگاه وفاق» با علی شکوری‌راد
گفتگوی دیدارنیوز در برنامه «ایرانشهر» با دبیرکل پیشین حزب اتحاد ملت

از «جنبش مهسا» تا «ایستگاه وفاق» با علی شکوری‌راد

«ایرانشهر» در نخستین برنامه از سلسه‌گفتگوهای خود با موضوع «منافع ملی ایران» به سراغ علی شکوری‌راد، دبیرکل سابق حزب اتحاد ملت رفته و به بررسی ابعاد مفهوم «وفاق» در عرصه سیاسی امروز کشور پرداخته...
فیلترینگ و هزینه میلیاردی/ ترامپ نیامده علیه ایران اقدام کرد/ اعتراف نتانیاهو به جنایت‌های بزرگ
مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز با اجرای محمدرضا حیاتی

فیلترینگ و هزینه میلیاردی/ ترامپ نیامده علیه ایران اقدام کرد/ اعتراف نتانیاهو به جنایت‌های بزرگ

این چهل و پنجمین برنامه مجله خبری تحلیلی دیدارنیوز است که با اجرای محمدرضا حیاتی و با حضور کارشناسان و صاحب نظران تقدیم مخاطبان گرامی می‌شود.

توضیح وزیر درباره امتیازدهی به رتبه معلمان

رضامراد صحرائی، وزیر آموزش و پرورش از افزایش دقت در امتیازدهی به رتبه معلمان و بازطراحی سامانه نماد با قابلیت‌های جدید خبر داد.

کد خبر: ۱۶۷۸۳۲
۱۷:۲۳ - ۰۹ تير ۱۴۰۳

توضیح وزیر درباره امتیازدهی به رتبه معلمان

دیدارنیوز: وزیر آموزش و پرورش یکی از اقدامات دولت سیزدهم را حرکت به سمت دولت الکترونیک خواند و گفت: وزارت آموزش و پرورش هم در این مسیر گام‌هایی برداشت از جمله راه اندازی و پشتیبانی از سامانۀ اجرای رتبه بندی فرهنگیان و رسیدگی به اعتراضات که منجر به کاهش مراجعات حضوری و افزایش دقت امتیازدهی به معلمان شد. این سامانه هم اکنون یکی از بزرگترین سامانه‌های خدماتی کشور است که بالغ بر ۵۰ میلیون رکورد اطلاعات معلمان در آن نگهداری می‌شود.

رضامراد صحرائی در صفحه ویراستی‌اش نوشت: یکی از اقدامات مهم در دولت شهید جمهور حرکت به سمت دولت الکترونیک بود که در این مسیر در بسیاری از هزینه‌ها و زمان صرفه جویی خواهد شد؛ وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه فعالیت‌هایی زیادی را در پیش گرفته است.

وی در ادامه به برخی از این موارد اشاره کرد و نوشت:

ـ توسعۀ پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک وزارت آموزش و پرورش (my.medu.ir) و کسب رتبۀ برتر کشور در میان درگاه‌های دولتی

ـ راه اندازی و پشتیبانی از سامانۀ اجرای رتبه بندی فرهنگیان و رسیدگی به اعتراضات که منجر به کاهش مراجعات حضوری و افزایش دقت امتیازدهی به معلمان شد، این سامانه هم اکنون یکی از بزرگترین سامانه‌های خدماتی کشور است که بالغ بر ۵۰ میلیون رکورد اطلاعات معلمان در آن نگهداری می‌شود.

ـ انجام پیش‌ثبت نام الکترونیکی مدارس و ثبت‌نام بیش از ۴.۵ میلیون دانش‌آموز پایه‌های ورودی دوره‌های تحصیلی (اول، هفتم، دهم)؛ در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ (برای اولین بار)

ـ ثبت دیتای هدایت تحصیلی ۲ میلیون دانش آموز پایه نهم در هر سال تحصیلی (برای اولین بار)

ـ بازطراحی سامانه الکترونیکی نماد با قابلیت‌های جدید و بهره‌برداری از آن و اجرای آزمون‌های غربالگری دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی که منجر به شناسایی و رصد وضعیت افراد در معرض خطر شده است.

ـ راه‌اندازی سامانۀ جدید برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان و تصحیح بیش از ۸۰ میلیون برگۀ امتحانی از طریق این سامانه با سرعت و دقت قابل قبول

ـ تحلیل، طراحی و راه‌اندازی سامانۀ جذب و استخدام (کارا) که برای فرایند جذب و گزینش منتخبان آزمون استخدامی ۱۴۰۲ و استفاده از فناوری‌های نوین و استقرار سامانه جامع گزینش (برای اولین بار)

ـ ایجاد داشبورد مدیران وزارت آموزش و پرورش (BI) که با ایجاد انبارۀ دادۀ عظیم چند صد میلیون رکوردی از داده‌های پایگاه‌های دانش‌آموزی و پرسنلی، محاسبۀ شاخص‌های کلیدی دستگاه را به صورت برخط نشان می‌دهد.

ـ همکاری در ایجاد یکپارچگی و تدقیق پایگاه داده‌های ملی و معرفی وبگاه آموزش وپرورش به عنوان پربازدیدترین آدرس اینترنتی کشور در سال ۱۴۰۲

ایجاد سامانه الکترونیکی مدیریت، راهبری و نظارت حلقه‌های آموزشی معلمان دوره ابتدایی در بستر LTMS و ثبت اطلاعات و آمار بیش از ۱۸۰۰۰۰ از معلمان شرکت کننده در دوره‌های توانمندساز

طراحی و استقرار نظام یکپارچه خدمات و نظارت در بستر الکترونیک با رویکرد شفاف سازی فرایند‌ها در راستای شعار دولت مردمی (برای اولین بار)

ـ اجرای کامل و به موقع مصوبات و قوانین مرتبط با دولت الکترونیک (ارائه ۱۰۰ درصد (معادل ۵ خدمت) خدمات مصوب دستگاه بر روی پنجره ملی دولت هوشمند (برای اولین بار)

ـ دریافت ۸ وب سرویس استعلام برخط از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها و نهاد‌ها (برای اولین بار)

ـ ایجاد پایگاه متمرکزحقوق ودستمزد کشوری جهت ارسال و تجمیع حقوق و پرداخت‌های مستمر و نامستمر کارکنان استان‌ها

ـ ارائه کلیه خدمات فرزندان به والدین و نمایش خودکار اطلاعات فرزندان در هنگام ورود به بیش از ۶ میلیون اولیای دانش آموزان

ـ نوبت گیری الکترونیکی کودکان ۶ ساله برای سنجش بدو ورود به دبستان میلیون دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و ۱.۳ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ (برای اولین بار)

ـ رویکرد‌های نوین تکنولوژی آموزشی با تاکید بر یادگیری الکترونیکی وآشنایی با نرم افزار‌های کاربردی در حوزه آموزش

ـ یکپارچه سازی سامانه‌های مالی برخط سرپرستی‌ها و مدارس خارج از کشور (برای اولین بار)

ـ انجام تاییدیه تحصیلی فارغ التحصیلان بصورت برخط از طریق سامانه emt.medu.ir در راستای دولت الکترونیک

ـ تنظیم اطلاعات ۱۵۰۰نفر فارغ التحصیل سرپرستی‌ها به سیستم ساهت به منظور تمهید کنکور (برای اولین بار)

ـ استقرار سامانه سراسری شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل برای اولین بار در کشور (سامانه شهید محمودوند)

ـ ارایه نیازمندی‌های مالی به مرکز فناوری واطلاعات و پیگیری روند آماده سازی سیستم حقوق و دستمزد کارکنان مرتبط با سامانه مالی یکپارچه (حقوق تحت وب) به منظور شفافیت مالی و همچنین ایجاد سامانه جمع آوری اطلاعات نامستمر در سامانه اضافه کار و نامستمر‌ها ستاد جهت کنترل منابع و نظارت مالی قبل از پرداخت‌ها نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی